مزایای کلاس آنلاین (قسمت اول)

تهیه شده توسط تحریریه کلاس روم

در جهان امروز اکثر کارهای ما از طریق اینترنت انجام می شود. از جمله خدمات بانکداری، خرید بلیط و رزرو هتل، خدمات پزشکی، سفارش غذا و تمام خریدهای روزانه، حتی خرید لباس و … با توجه به شرایط خاص بوجود آمده همین طور همه گیر شدن استفاده از اینترنت، نیاز استفاده از سامانه های آموزش آنلاین بیش از پیش احساس می شود.


آموزش به شیوه مجازی این امکان را فراهم می کند که افراد برای یادگیری و فراگرفتن دوره های آموزشی نیاز به حضور در محل نداشته و تنها با در دسترس داشتن موبایل، تبلت، لب تاب یا کامپیوتر، در هر نقطه از جهان از خدمات آموزشی بهره مند شوند.

۱-کمتر شدن هزینه های آموزش:
در آموزش های حضوری فرد برای حضور در کلاس هزینه هایی شامل هزینه های رفت وآمد، آلودگی محیط زیست (به علت استفاده از حمل و نقل شهری یا شخصی) هزینه لباس و کیف و کفش و … را دارا خواهد بود که همه اینها در آموزش آنلاین معنایی ندارد. همچنین آموزش آنلاین امکان استفاده همه افراد از آموزش را به صورت یکسان و برابر فراهم می سازد. همچنین نیاز به مکانی جهت آموزش نیز حذف می شود.

۲-درآمد بیشتر با آموزش آنلاین
در صورتی که شرکت ها برای آموزش ضمن خدمت کارمندان خود از آموزش آنلاین استفاده کنند سطح اطلاعات و بازدهی کارمندان را بالاتر برده در نتیجه درآمد بالاتری را برای سیستم کاری خود فراهم می کنند.

۳- افزایش سودمندی با آموزش آنلاین: علاوه بر اینکه این نوع آموزش می تواند برای هر کارمند دستمزد بیشتری به همراه داشته باشد، می تواند سود بیشتری را برای سیستم به همراه داشته و حتی تا ۳۰% بازگشت سرمایه را افزایش دهد.


۴- رضایت مندی بالاتر کارکنان
رضایت و شوق کارمندان نسبت به محیط کاری باعث می شود علاوه بر سودمند بودن برای خود و سیستم، تمایل بیشتری نسبت به محیط کاری خود داشته، در نتیجه امکان ترک محیط کار کمتر رخ خواهد داد.


۵- آموزش در هر زمان
آموزش آنلاین این امکان را فراهم می کند که تمام افراد از جمله شاغلین فارغ از بعد مسافت و در هر زمان از شبانه روز بتوانند از آن بهره ببرند.


۶- آموزش آنلاین همیشه در دسترس است
آموزش الکترونیکی امکان یادگیری مهارت های جدید را در هر زمان و مکانی بدون هیچ محدودیتی فراهم می کند.

۷- آموزش راحت و آرام
در دوره های آموزش حضوری مشکلات عدیده ای مانند نشستن روی صندلی های محیط آموزشی، الزام به حضور در ساعت مقرر و خستگی ناشی از چندین ساعت حضور در ترافیک و نهایتا کلاس را به همراه دارد، اما در آموزش آنلاین افراد در راحت ترین حالت ممکن در محل زندگی خود یا محل کار و … هرجایی که حضور دارند می توانند از خدمات آموزشی بهره مند شوند.

۸- محیط کاری پویا و به روز
استفاده از آموزش آنلاین همواره کارکنان را با اطلاعات روز همراه کرده و بهره وری را افزایش می دهد.
***با استفاده از آموزش مجازی همان گونه که ذکر شد می توانیم با از بین بردن تمام محدودیت ها و ایجاد امکانات بیشتر و سرعت بالاتر به آموزش و افراد بپردازیم.


در کشور ما نیز برای همراه شدن با آموزش آنلاین اولین قدم تهیه سامانه آموزش مجازی(LMS) می باشد. کلاس روم با توجه به فراهم کردن امکانات بالا و پشتیبانی مداوم همین طور سهولت استفاده می تواند به بهترین نحو ممکن به تمامی شرکت ها، مدارس، آموزشگاه ها، برگزار کنندگان کارگاه ها و هر گروهی که نیاز به سامانه آموزش آنلاین دارد خدمت رسانده و یاریگر این عزیزان باشد.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: