ویژگی های یادگیرندگان بزرگسال

بزرگسالان احساس می کنند باید مسئولیت زندگی و تصمیمات خود را بپذیرند و به همین دلیل است که کنترل یادگیری خود برای آنها مهم است.

بنابراین، خود ارزیابی، ارتباط همتا با مربی، گزینه های متعدد و پشتیبانی اولیه و در عین حال ظریف، همه ضروری هستند.

  • عملی و نتیجه گرا

یادگیرندگان بزرگسال معمولاً عملی هستند، با تئوری موافق نیستند، به اطلاعاتی نیاز دارند که بتواند فوراً برای نیازهای حرفه ای آنها قابل استفاده باشد، و عموماً دانش عملی را ترجیح می دهند که مهارت های آنها را بهبود بخشد، کار آنها را تسهیل کند و اعتماد به نفس آنها را افزایش دهد.

به همین دلیل مهم است که دوره ای ایجاد کنید که نیازهای فردی آنها را پوشش دهد و محتوای مفیدتری داشته باشد.

  • انعطاف پذیری کمتری دارند و در نتیجه در برابر تغییر مقاوم تر است.

بلوغ و تجارب عمیق زندگی معمولاً منجر به سفتی می شود که دشمن یادگیری است.

بنابراین، طراحان آموزشی باید «چرا» را در پس تغییر، مفاهیم جدیدی که می‌توانند با مفاهیمی که قبلاً ایجاد شده مرتبط شوند، ارائه دهند و نیاز به کشف را ترویج کنند.

  • یادگیری کندتر، اما دانش یکپارچه تر

افزایش سن بر یادگیری تأثیر می گذارد. بزرگسالان با افزایش سن، با سرعت کمتری یاد می گیرند.

با این حال، عمق یادگیری در طول زمان افزایش می‌یابد و دانش و مهارت‌ها را به سطوح شخصی بی‌سابقه هدایت می‌کند.

  • از تجربه شخصی به عنوان منبع استفاده کنید

بزرگسالان بیشتر عمر کرده‌اند، بیشتر دیده‌اند و کارهای بیشتری انجام داده‌اند، تمایل دارند تجربیات گذشته خود را به هر چیز جدید مرتبط کنند و مفاهیم جدید را بر اساس یادگیری قبلی تأیید کنند.

به همین دلیل است که تشکیل یک کلاس با بزرگسالانی که سطوح تجربه زندگی مشابهی دارند، تشویق به بحث و تبادل نظر، و به طور کلی ایجاد یک جامعه یادگیری متشکل از افرادی که می توانند عمیقاً تعامل داشته باشند، بسیار مهم است.

  • انگیزه

یادگیری در بزرگسالی معمولاً داوطلبانه است. بنابراین، حضور در مدرسه برای بهبود مهارت های شغلی و دستیابی به رشد حرفه ای یک انتخاب شخصی است.

این انگیزه نیروی محرکه یادگیری است و به همین دلیل است که بسیار مهم است که از انگیزه درونی یادگیرنده با مطالب فکر برانگیز مناسب استفاده کنیم که خرد متعارف را زیر سوال می برد و ذهن او را تحریک می کند.

  • مسئولیت های چند سطحی

یادگیرندگان بزرگسال چیزهای زیادی برای دستکاری دارند. خانواده، دوستان، کار و نیاز به زمان با کیفیت شخصی.

به همین دلیل است که برای بزرگسالان دشوارتر است که فضایی برای یادگیری باز کند، در حالی که اولویت بندی آن کاملاً حیاتی است.

اگر زندگی او از قبل سخت باشد، نتیجه یادگیری به خطر خواهد افتاد. با در نظر گرفتن این موضوع، یک طراح آموزشی باید یک برنامه انعطاف پذیر ایجاد کند، برنامه های شلوغ را در نظر بگیرد و این واقعیت را بپذیرد که تعهدات شخصی ممکن است روند یادگیری را مختل کند.

  • توقعات بالا

دانش پذیران بزرگسال انتظارات بالایی دارند. آنها می خواهند در مورد چیزهایی که برای کارشان مفید است به آنها آموزش داده شود، انتظار دارند که نتایج فوری داشته باشد، به دنبال دوره ای هستند که ارزش وقت آنها را داشته باشد و باعث اتلاف وقت یا ایجاد هزینه برای آنها نشود.

به همین دلیل مهم است که دوره ای ایجاد کنید که مزیت های آنها را به حداکثر برساند، نیازهای فردی آنها را برآورده کند و تمام چالش های یادگیری را برطرف کند.

چه ویژگی های دیگری به یادگیرندگان بزرگسال می خواهید اضافه کنید؟

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: