شش روش موثر برای بهبود نرخ موفقیت تحول دیجیتال

تحول دیجیتال (DX) از زمان ظهور سال ۲۰۲۰ به یک اجبار تبدیل شده است تا یک روند اگر قبلاً این تحول را شروع کرده اید، در اینجا ۶ مؤلفه برتری که باید به دنبال آنها باشید آورده شده است.

۶ جزء یک DX موفق را کشف کنید

چه یک سازمان کوچک باشید یا یک شرکت، حفظ موقعیت کاری در فضای کسب و کار فعلی یک چالش است.

برای رفع این مشکل، سرمایه‌گذاری در فناوری‌های دیجیتال جدید به شما در بهینه‌سازی فرآیندهای تجاری کمک می‌کند.

دگرگونی دیجیتال نیروی کار شما را توانمند می‌سازد تا به برتری برسند، مدیریت را قادر می‌سازد تا تصمیمات عاقلانه بگیرد و به طور کلی به دستیابی به اهداف سازمانی کمک می‌کند.

به گفته مک کینزی، ۷۰ درصد از تلاش‌های تحول دیجیتال به دلیل استراتژی ضعیف شکست می‌خورد.

این امر آشکار می کند که تحول دیجیتال به همان اندازه که شامل فناوری و گسترش آن می شود، شامل استراتژی نیز می شود.

موفقیت تحول دیجیتال عمدتاً به افرادی بستگی دارد که از سیستم های دیجیتال مستقر شده استفاده می کنند.

۶ مولفه کلیدی یک تحول دیجیتال موفق

۱٫ رهبران دیجیتالی

کسب و کارهایی که به دنبال صرفه جویی در هزینه از طریق دیجیتالی شدن هستند، باید رویکردی از بالا به پایین اتخاذ کنند.

این یک استراتژی تحول آزموده شده است. کسانی که در راس هستند باید الگو باشند.

اگر اینطور نیست، سازمان باید رهبری را تغییر دهد یا آنها را برای پر کردن شکاف آموزش دهد.

کسب‌وکاری که با ذهنیت قوی برای تحول و استعداد برای فناوری رهبری می‌شود، معمولاً موفق می‌شود و مسیر خود را در فرآیند جدید هدایت می‌کند.

یک رهبر هوشمند دیجیتال به عنوان موتوری عمل می کند که می تواند محیطی ایجاد کند که از نظر دیجیتالی فعال، از نظر فناوری توانمند و از نظر فرهنگی قابل دوام باشد.

اما، در اینجا چیزی است که باید در نظر گرفت، ۳۵٪ از کارمندان فکر می کنند که مدیر عامل آنها مانع تلاش های تحول دیجیتال می شود.

و گویی این به اندازه کافی تکان دهنده نبود، بیش از ۵۵ درصد از کارکنان در شرکت های نوظهور می گویند که به رهبران جدیدی نیاز دارند که بتوانند تغییرات را بپذیرند و فضا را برای شکست احتمالی باز کنند.

این دلیلی است که شرکت‌ها به رهبرانی با دانش دیجیتال نیاز دارند که می‌توانند تیم‌های متقابل کارکردی را برای تشویق فضایی که در آن کارمندان بخش‌های مختلف برای دستیابی به یک هدف مشترک با یکدیگر همکاری می‌کنند، تضمین کنند.

یک رهبر دیجیتالی به تیم فرصت هایی برای آزمایش، نوآوری و اجرای ایده ها می دهد و چنین محیطی باعث رشد و موفقیت می شود.

۲٫ ارتباط مکرر در سراسر هیئت مدیره

یکی از مؤلفه‌های اصلی موفقیت تلاش‌های تحول دیجیتال شما، ارتباطات است. در طول مرحله برنامه ریزی و استراتژی، مدیریت اغلب ارتباطات را نادیده می گیرد. این یکی از اجزای مهمی است که موفقیت تلاش های شما را تضمین می کند.

به خوبی شناخته شده است که در طول عرضه های اصلی، با وجود داشتن یک استراتژی مناسب، افراد تمایل دارند نقش خود را اشتباه بگیرند.

این فقط به این دلیل اتفاق می افتد که هر کارمند متفاوت است و درک آنها نیز متفاوت است، مگر اینکه ارتباط شما زمینه ای برای سوء تفاهم باقی نگذاشته باشد.

گنجاندن یک استراتژی ارتباط همه‌کانالی، میزان موفقیت طرح‌های DT شما را به شدت بهبود می‌بخشد.

می توانید از کانال هایی مانند جلسات یک به یک، کنفرانس ویدیویی، ایمیل، برنامه های پیام رسانی و اعلامیه های درون برنامه استفاده کنید.

این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که اطلاعاتی که می خواهید در سراسر سازمان به اشتراک بگذارید، در محل است.

دانستن اینکه کدام کانال ارتباطی برای چه نوع پیامی بهتر عمل می کند نیز بسیار مهم است.

۳٫ توانمندسازی نیروی کار برای آینده

عبارت نیروی کار آینده ممکن است تخیلی به نظر برسد، اما نیاز روز است. اگر می خواهید به عنوان یک سازمان برای آینده آماده باشید، باید کارمندان خود را در مورد آخرین فرآیندها و فناوری ها آموزش دهید.

هنگامی که این اتفاق افتاد، مطمئن شوید که نقش آنها با اهداف سازمانی مطابقت دارد.

مدیران فنی و قهرمانان داخلی را انتخاب کنید که با فناوری راحت هستند و نیازهای کسب و کار را درک می کنند.

این قهرمانان داخلی تضمین می کنند که اکثر کارمندان شما با آخرین روندها و فرآیندهای سازمانی مطابقت دارند.

مدیران فناوری در سازمان های مختلف نام های زیادی دارند. در برخی، آنها به عنوان مبتکر و در برخی دیگر، به عنوان مبتکران شناخته می شوند.

در هر صورت، کار آنها فعال کردن قابلیت‌های درون سازمان است که در آن همه کارکنان با استفاده از آخرین فناوری، خود را با روش جدید انجام کارها سازگار می‌کنند.

شناسایی مدیران دیجیتال کافی نیست. همچنین برای یک شرکت مهم است که استعدادهای دیجیتال را با سرمایه گذاری در منابعی که قابلیت های کارکنان خود را افزایش می دهد، پرورش دهد.

استخدام کارمند امری پرهزینه است. اگر برای آموزش نیروی کار خود سرمایه گذاری کنید، شرکت شما می تواند مقدار قابل توجهی پول پس انداز کند.

اگر حرف ما را قبول ندارید، در اینجا اعدادی هستند که این گفته را توجیه می کنند. شرکتی که برای آموزش کارکنان هزینه می کند ۲۴ درصد بیشتر از شرکت هایی که این کار را نمی کنند سود می برد.

جذب نیروهای جدید و توانمندسازی آنها برای مطابقت با انتظارات شرکت زمان می برد.

از سوی دیگر، آموزش کارکنان موجود در مورد آخرین فناوری، راه بهتری است زیرا آنها را برای آینده آماده می کند. همچنین وفاداری کارکنان را تشویق می کند.

ایجاد یک برنامه آموزشی مناسب می تواند دشوارتر از استخدام باشد، با این حال، در دراز مدت نتیجه می دهد.

۴٫ سرمایه گذاری در ابزارهای مدرن

در سناریوی تجاری امروزی، شرکت ها باید با آغوش باز از جدیدترین فناوری استفاده کنند تا حداکثر تأثیر را در حداقل زمان ایجاد کنند.

غیرممکن است که هیچ فناوری ایزوله ای به تنهایی چهره کسب و کار شما را تغییر دهد.

صرف نظر از اینکه سازمان شما چقدر بزرگ یا کوچک است، شما به ترکیبی از فناوری ها و ایده ای نیاز دارید تا به درستی از آنها استفاده کنید تا نتایج بهتری بگیرید.

آخرین فناوری مانند بلاک چین، ۵G، هوش مصنوعی، اتوماسیون، پلتفرم‌های توسعه سریع برنامه‌های کاربردی و پلت‌فرم‌های پذیرش دیجیتال به شما کمک می‌کند ابتکارات تحول خود را تقویت کنید.

هدف اصلی استفاده از این فناوری به دست آوردن داده های روشنگر، ایجاد تجربه کاربری بهتر، فعال کردن آموزش کارآمد، خودکار کردن کارهای روزمره و سریعتر کردن فرآیندها است.

به عنوان مثال، بیش از ۵۸ درصد از سازمان‌های B2B از چت‌بات‌های خودکار استفاده می‌کنند که توسط هوش مصنوعی برای رسیدگی به درخواست‌های عمومی پشتیبانی می‌شوند.

در اینجا می توانید تلاقی فناوری ها را برای ایجاد تجربه کاربری بهتر مشاهده کنید که در نهایت به سازمان کمک می کند تا بلیط های پشتیبانی داخلی را کاهش دهد.

 این به شما کمک می کند تا نیروی کار خود را در کارهای مولدتر درگیر کنید و فرآیندهای موجود را بهینه سازی کنید که در نهایت به تلاش های تغییر شکل می دهد.

پلتفرم‌هایی مانند RAD به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که استقرار هر برنامه وب را تسریع کنند، امکان یکپارچه‌سازی و مقیاس‌پذیری یکپارچه را در هر پلتفرمی فراهم می‌کنند و آنها را قادر می‌سازند تا به بازارهای جدید دست یابند.

در حالی که RADها فرآیندهای مرتبط با توسعه را ساده می‌کنند، پلتفرم‌های پذیرش دیجیتال به بهبود فرآیندهای تجاری موجود و همچنین تسریع پذیرش برنامه‌ها کمک می‌کنند.

آنها به شما کمک می کنند تا اطمینان حاصل کنید که کارمندان یا مشتریان شما به راحتی هر برنامه جدید توسعه یافته را بدون هیچ آموزش قبلی اتخاذ می کنند.

نکته اصلی این است که کسب و کارها باید بدانند که چگونه از فناوری استفاده کنند و از تلاش های خود برای تحول حداکثر استفاده را ببرند.

اجرای موفقیت آمیز این فناوری ها به شما کمک می کند تا تصمیمات تجاری بهتری بگیرید و فرآیندها را در تمام بخش ها بهینه کنید.

۵٫ یکپارچه سازی ابزارها و استراتژی برای نتایج بهتر

گرد هم آمدن یک رهبر با دانش دیجیتال، فناوری مدرن و نیروی کار آماده، پایه‌های ابتکارات تحول شما را می‌سازد، اما چیزی که موفقیت را تضمین می‌کند، دانستن بهترین روش برای ایجاد هماهنگی آنهاست.

متأسفانه، بسیاری از شرکت‌ها در میانه راه شکست می‌خورند، زیرا آنها یکی از این موارد را از دست می‌دهند: نیروی کار، فناوری، یا ذهنیت اول دیجیتال.

اطمینان از یک استراتژی یکپارچه که بتواند ابتکارات دیجیتال را با نتایج کلی کسب و کار پیوند دهد، ضروری است.

برای دستیابی به آن، شرکت ها باید چشم اندازی قوی داشته باشند که می تواند به گام های عملی تبدیل شود که در نهایت به دستیابی به اهداف سازمانی کمک می کند.

سوالات عمده ای که باید در هنگام تدوین استراتژی بپرسید عبارتند از:

پس از اتمام پروژه چه نوع ارزشی ایجاد خواهد شد؟

آیا به شما کمک می کند تا مشکلات موجود و بالقوه تجاری را حل کنید؟

آیا فناوری فعلی برای دستیابی به نتایج مطلوب کافی است و اگر بله، آیا آنها با استراتژی همسو هستند؟

۶٫ نظارت، بهبود، و تکرار

اغلب شرکت ها داده ها را بدون هیچ هدف نهایی مشخصی جمع آوری می کنند. کسب‌وکار باید در هنگام جمع‌آوری داده‌ها، هدفی داشته باشد تا بینش‌های معناداری برای انجام اقدامات دلخواه به دست آورد. بزرگترین چالش این است که هر بخش KPI های متفاوتی دارد و این KPI ها در سازمان به طور متفاوتی تفسیر می شوند.

دانستن اینکه این KPIها چگونه تجزیه و تحلیل خواهند شد و چه معنایی برای کسب و کار شما خواهند داشت، ضروری است.

هنگامی که آن بخش تنظیم شد، باید روش های مختلفی را که از طریق آنها می توانید آن KPI ها را نظارت کنید و اینکه چه نوع پلتفرم تجزیه و تحلیل می تواند به شما در دستیابی به آن کمک کند، درک کنید.

نظارت بر مرحله استقرار، پذیرش و آموزش می تواند به اطمینان از موفقیت کمک کند.

اگر اهداف در مرحله اولیه محقق نشدند، تعجب نکنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که شکاف ها را تجزیه و تحلیل کنید و برای پر کردن آنها با هر تکرار قدم بردارید.

با گذشت زمان، شاهد پیشرفت خواهید بود و ابتکارات شما در مسیر درست حرکت می کند.

در نهایت، شما در موقعیتی قرار خواهید گرفت که در آن شروع به رسیدن به اهداف خود در تمام زمینه ها خواهید کرد.

نظارت یک فعالیت منظم خواهد بود، زیرا به شما کمک می کند تا در درازمدت از ابتکارات تحول خود حداکثر استفاده را ببرید.

تحول دیجیتال پیچیده نیست

در حال حاضر ممکن است فکر کنید که تحول دیجیتال یک فرآیند پیچیده است، اما اینطور نیست. در واقع، این یک روند طولانی است که نیاز به صبر و پشتکار دارد. شروع تحول دیجیتال یک چیز است و حفظ آن چیز دیگری است.

برای چشیدن طعم موفقیت به چیزهای مختلفی نیاز دارید که به نفع شما باشد. برای ایجاد چنین امکانی، باید با در نظر گرفتن نقش کارمند، فناوری و استعداد مورد نیاز، استراتژی بسازید.

هنگامی که همه این موارد به نفع شما کار می کند، می توانید از یک پلتفرم آموزشی، مانند یک پلتفرم پذیرش دیجیتال، برای اطمینان از موفقیت پس از مرحله عرضه استفاده کنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: