نحوه برخورد با انتقاد از دوره ها

بیشتر مقالاتی که در رابطه با طراحی آموزش و مراکز ایجاد دوره های یادگیری میبینید، پیرامون راهکارهایی برای افزایش شانس دوره های موفق می باشد.

شما می توانید در مورد تعیین هدف، بهترین روش طراحی بصری، تکنیک های ارزیابی، و … مشاوره بگیرید.

آنچه که اغلب به آن برخورد نخواهید کرد مربوط به قسمت دیگر (نه چندان سرگرم کننده و نه چندان جالب) ایجاد یک دوره آنلاین است: انتقاد.

مهم نیست که چقدر تلاش خود را برای دوره یادگیری خود انجام می دهید، در بعضی مواقع کسی از آن انتقاد می کند.

وقتی این نظرات صرفاً پیشنهادی باشد، بد نیست. با این حال، گاهی اوقات یک بازبینی شدید از دوره خود دریافت خواهید کرد.

اگر دوره های خود را می فروشید، این انتقادات ممکن است با تقاضای بازپرداخت وجه دوره همراه باشد.

این شرایطی چالش برانگیز برای شما ایجاد میکند.

واکنش طبیعی ما در برابر انتقاد این است که حالت دفاعی پیدا کنیم، خصوصاً که می دانیم که ساعتهای بی شماری را صرف ساختن مسیر خود کرده ایم.

وقتی مدت زمان طولانی روی چیزی کار می کنید، عموما انتقادات ناراحت کننده به نظر می رسد.

وقتی این اتفاق می افتد اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک ساعت قبل از دادن هر نوع پاسخی به خود اجازه فکر کردن بدهید.

هدف از این کار این است که به خود زمان کافی برای عبور از واکنش دفاعی تند را بدهید.

اگر متوجه شدید که بعد از یک ساعت هنوز ناراحت و عصبی هستید، کمی بیشتر صبر کنید.

باید توجه کنید و حواستان باشد که بلافاصله پاسخ ندهید.

در حالی که درگیر احساسات بد هستید فقط اتفاقات بد رخ خواهد داد و پاسخ دادن در چنین شرایطی مطلقا مناسب نیست.

همانطور که از خشم اولیه عبور کردید، سعی کنید فراتر از اینکه فرد انتقاد خود را بیان می کند، نگاه کنید و به دلیل آن بپردازید.

شاید یک سوتفاهم وجود داشته باشد که می توانید به رفع آن کمک کنید، یا شاید واقعاً کاری وجود دارد که می توانید برای پیشرفت در دوره خود انجام دهید و آن را نادیده گرفتید.

گاهی اوقات کاری غیر از تأیید دریافت بازخورد آنها انجام نمی دهید.

همه انتقادها معتبر نیستند، اما مردم دوست دارند که شنیده شوند، بنابراین حداقل این کار را برای آنها انجام بدهید.

به یاد داشته باشید، ایجاد چیزی که باعث شادی همه ی افراد شود، غیرممکن است.

ما موجوداتی دارای عقیده های مختلف و متفاوت هستیم و در برخی از زمان ها نظرات با هم اختلاف دارند.

وقتی این واقعیت را بپذیرید، خود را از بار تحمیل شده برای تلاش برای کامل بودن راحت می کنید.

دوره های آموزش خود را ادامه دهید و برای تعالی آن تلاش کنید.

از بازخورد در طول مسیر برای رشد به عنوان یک طراح آموزشی و به عنوان یک شخص استفاده کنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: