چند نکته کاربردی و ضروری درباره نحوه شرکت در کلاس آنلاین

تهیه شده توسط تحریریه کلاس روم

کلاس های آنلاین با توجه به اینکه در محیط اینترنت برگزار می شوند تمام امکانات لازم برای برگزاری یک وبینار یا آموزش آنلاین را دارا می باشند. با استفاده از این امکانات شرایط انتقال مفاهیم و تبادل و تعامل اطلاعات برای همگان وجود دارد.

مقررات حضور در کلاس های آنلاین

۱- سر وقت در کلاس حاضر(آنلاین) شدن: از اولین شرایط حضور در کلاس های آنلاین این است که طبق زمانبندی اعلام شده سیستم خود را روشن کرده و در کلاس وارد شوید.

۲- خاموش نمودن میکروفون در زمانی که از آن استفاده نمی کنید، به منظور جلوگیری از انتقال صداهای اضافه به کلاس باید در مواقعی که استفاده ای از میکروفون ندارید آن را خاموش نگه دارید.

۳- به حرف های مدرس (گوینده یا سخنران) گوش فرا دهید، در زمان ارائه مطلب یا درس موظف هستید به سخنان فرد گوینده گوش فرا دهید.

۴- استفاده نمودن از قسمت چت سامانه(چت باکس) برای زمانی که سوالی دارید و یا حرفی میخواهید بزنید، برخی مواقع برای عدم شلوغی صوتی بهتر است از قسمت چت باکس سامانه برای سخن گفتن و یا سوال کردن استفاده نمایید.

۵- پوشش مناسب در هنگام استفاده از وب کم، در زمانی که قصد دارید وب کم خود را روشن کنید شایسته است از لباس و پوشش مناسب جلسه استفاده نمایید و با ظاهر نامناسب در جلسه حاضر نشوید.

۶- بررسی میکروفون، دوربین و اینترنت پیش از شروع جلسه، پیش از جلسه های آنلاین بهتر است دوربین، میکروفون، شارژر لب تاب، اینترنت و …بررسی نمایید و از کارکرد صحیح آنها اطمینان حاصل کنید.

۷- عدم انجام چند کار به صورت همزمان، بهتر است زمان حضور در کلاس های آنلاین از انجام کارهای دیگر خودداری کرده و تمام تمرکزتان را روی مطالب کلاس بگذارید.

۸- استفاده از صدای مناسب در جلسات آنلاین، بهتر است زمانی که می خواهید صدایتان را در کلاس آنلاین به اشتراک بگذارید از تون صدای مناسبی استفاده کنید به طوری که صدایتان نه زیاد بلند باشد و نه آنقدر آرام. به گونه ای سخن بگویید که همه صدای شما را بشنوند و اذیت نشوند.

۹- عدم خروج از کلاس بدون کسب اجازه، شایسته است قبل از اتمام کلاس از آن خارج نشوید و تا پایان جلسه حضور داشته باشید. در صورت نیاز به خروج حتما از استاد اجازه گرفته و با تایید ایشان کلاس را ترک نمایید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: