استفاده از بازی‌های الکترونیکی (گیمیفیکیشن) به عنوان یک استراتژی آموزش الکترونیکی

وقتی کلمه استراتژی را می شنویم، به یاد افرادی می افتیم که دور یک میز بلند، در یک اتاق کنفرانس بزرگ، با تخته سفید پر از خط و شماره نشسته اند. گاهی اوقات مردم به نظر می رسد درگیر و هیجان زده هستند.

آیا در هنگام ایجاد استراتژی آموزش الکترونیکی به دنبال راهی برای جلوگیری از خستگی هستید؟

ما می توانیم (حداقل) به ۵ دلیل فکر کنیم که چرا شما باید از بازی های الکترونیکی یا گیمیفیکیشن به عنوان یک استراتژی استفاده کنید:

بازی سازی در روش تدریس آنلاین راهی برای خلاقیت در مورد چگونگی کمک به یادگیری دانش پذیران به شما ارائه می دهد. هنگامی که بازی ها مرکز استراتژی eLearning شما هستند ، بازی ها به پس زمینه ای تبدیل می شوند که می توانید استعدادهای دانش پذیران خود را هر چه بیشتر نمایان کنید.

ساختار هر استراتژی به برخی زیرساختها نیاز دارد. با ایجاد یک استراتژی حول بازی ها ، یادگیری تعاملی نکته برتر و برنده ی شما خواهد بود. به جای اینکه بازی ها را به عنوان یک فکر بعدی ، در نظر بگیرید ، آنها را به این عنوان ببینید که به شما کمک میکند. (به ما اعتماد کنید: فراگیران شما از شما تشکر خواهند کرد.)
تمرکز بر بازی های الکترونیکی یک چارچوب محکم ایجاد می کند که همه می توانند در آن سهیم باشند.

گسترش توانایی و انعطاف پذیری یکی از عناصر اصلی هر استراتژی عالی است. با وجود بسیاری از الگوهای عالی بازی ، می توانید با اطمینان یک استراتژی یادگیری در مورد بازی های eLearning ایجاد کنید بدون اینکه نگران باشید که به بن بست خواهید رسید. به همین ترتیب ، اگر متوجه شدید که می خواهید با بازی های الکترونیکی خود به مسیر دیگری بروید ، هزاران گزینه برای الهام بخشیدن به مرحله بعدی استراتژی خود دارید.

اگر استراتژی شما مبتنی بر گیمیفیکیشن یادگیری باشد، ده برابر بیشتر فراگیر خواهید داشت. و از آنجا که این دانش پذیران دلیل شما برای بودن هستند ، بهتر است تا آنجا که ممکن است آنها را درگیر کنید.

البته ، یک استراتژی یادگیری جامع که در بازی های آموزش الکترونیکی ساخته شده است ، باید همیشه وجود داشته باشد تا محتوای اصلی شما را تقویت کند ، و دانش پذیران را قادر به رسیدن به اهداف یادگیری که شما شناسایی کرده اید، کند. بر هدف نهایی کمک به فراگیران در انجام کار خود متمرکز باشید و به ما اطمینان داشته باشید که این شیوه راهی مناسب جهت ارتقا سطح یادگیری دانش پذیرانتان خواهد بود.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: