مهارت های یادگیری الکترونیکی ۲۰۳۰ تمرین همدلی

تمرین همدلی بسیار مهم است زیرا می تواند ارتباطات را بهبود بخشد، تعارض را به حداقل برساند، صمیمیت را منتشر کند، از بی علاقگی جلوگیری کند، درک را تقویت کند، اعتماد ایجاد کند، همکاری را تقویت کند، فرهنگ سازمانی شما را تقویت کند، بهره وری را افزایش دهد و به بهبود نتایج عملکرد تجاری کمک کند.

با کفش های شخص دیگری راه بروید و سپس فکر کنید

همانطور که ماشین‌ها دقیق‌تر و باهوش‌تر می‌شوند، ما انسان‌ها باید مهارت‌های رهبری خود را تقویت کنیم تا بتوانیم در سال ۲۰۳۰ و بعد از آن، رهبری و پیشرفت کنیم.

یکی از مسئولیت های اصلی شما به عنوان یک رهبر یادگیری و توسعه این است که اطمینان حاصل کنید که نیروی کار را برای توسعه چهار مجموعه مهارت های حیاتی برای پیشرفت در سال ۲۰۳۰ تقویت می کنید.

من مجموعه ای از مقالات با عنوان مهارت های یادگیری الکترونیکی ۲۰۳۰ را برای کشف همه مهارت ها گردآوری کرده ام تا به شما کمک کند آینده شغلی خود را ثابت کنید و کار شما را آسان تر کند.

این مقاله به بررسی تمرین همدلی، چرایی حیاتی بودن آن و چگونگی تشدید آن می پردازد.

تمرین همدلی چیست؟

بر اساس فرهنگ لغت کمبریج، همدلی عبارت است از «توانایی به اشتراک گذاشتن احساسات یا تجربیات دیگران از طریق تصور اینکه در موقعیت آن شخص چگونه خواهد بود».

این ویدیو از IDEO، سازمان پیشرو در تفکر طراحی، توصیف می‌کند که همدلی در مورد راه رفتن در کفش دیگران و تلاش برای دیدن، شنیدن و احساس کردن آنچه که آن شخص می‌بیند، می‌شنود و احساس می‌کند، است.

همدلی مهارتی است که بسیاری از رهبران به طور سنتی به عنوان نرم بودن آن را نادیده می گیرند.

با این حال، همه‌گیری COVID-19 و تأثیر بی‌سابقه آن بر تمام جنبه‌های زندگی ما تجربیات مشترکی را ایجاد کرد که همه ما می‌توانیم با آن ارتباط برقرار کنیم.

در نتیجه، حساسیت و درک رهبران و سازمان ها از همدلی به عنوان یک ارزش حیاتی رهبری به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

همدلی می تواند به شما به عنوان یک رهبر کمک کند تا اعضای تیم خود را بهتر درک کنید و کار را برای همه دلپذیرتر و سازنده تر کند.

چرا همدلی مهم است؟

طبق یک مطالعه نظرسنجی که توسط انجمن مدیریت منابع انسانی (SHRM) انجام شد، از هر ده پاسخ‌دهنده، نه نفر معتقدند که همدلی برای یک فرهنگ سازمانی قوی حیاتی است.

همین نظرسنجی نشان داد که ۸۸ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که مدیران همدل، سرپرستان بهتر و قابل اعتمادتری هستند.

همدلی سنگ بنای تفکر طراحی و درک تجربه کاربر بوده است که در توسعه و ارائه هر محصول یا خدماتی حیاتی است. تریسی بوئر در فوربس می نویسد که همدلی اینجا باقی می ماند و آینده را شکل می دهد.

چگونه می توانید همدلی را تمرین کنید؟

همدلی به معنای برقراری ارتباط معتبرتر با یکدیگر است. آنی مک کی در مقاله خود در هاروارد بیزینس ریویو مشاهده می کند که تمرین همدلی نسبتاً دشوار است و مستلزم شناخت خود و مدیریت خود و همچنین صبور بودن و سنجیده بودن در تمرین است.

علاوه بر این، کلر کین میلر چندین نکته را برای همدلی بیشتر ارائه می دهد، از جمله صحبت با افراد جدید، راه رفتن در کفش دیگران برای یک روز، بررسی تعصبات و مطالعه بیشتر.

با افراد جدید صحبت کنید

با افرادی در سازمان خود تماس بگیرید که قبلاً آنها را ملاقات نکرده اید. یک جلسه کوتاه آنلاین یا حضوری ترتیب دهید و با یک قهوه از آنها در مورد زندگی خود بپرسید و سپس به آنها گوش دهید.

همچنین می توانید در کافی شاپ، خواربارفروشی یا لینکدین صحبت با غریبه ها را تمرین کنید. از آنها بپرسید که برای شکستن یخ چگونه عمل می کنند، و سپس با یک سوال کاوشگر باز در امتداد خطوطی که این روزها به چه چیزهایی علاقه دارند، ادامه دهید و به پاسخ آنها گوش دهید.

شما می توانید چیزهای زیادی در مورد زندگی آنها و آنچه برای آنها مهم است یاد بگیرید. این درک عمیق تر از تجربیات دیگران می تواند اعتماد به همکاران را تقویت کند و حتی برای لحظه ای احساس ارتباط انسانی با یک غریبه را عمیق تر کند.

یک روز با کفش های شخص دیگری راه بروید

به عنوان مثال رهبری کنید و بخواهید یک همکار از تیم دیگر، مشتری یا ذینفع دیگر را تحت الشعاع قرار دهد.

اعضای تیم خود را به انجام همین کار تشویق کنید. سعی کنید تمام روز را با سایه انداختن، مشاهده و درگیر شدن با آنها صرف یادگیری آنها کنید.

همچنین می توانید این کار بیرونی را در جامعه یا محل عبادت خود اعمال کنید. سوالات باز بپرسید و گوش دهید.

در پایان روز، در مورد سه چیزی که بیش از همه شما را شگفت زده کرده اند، فکر کنید، سه آموخته بزرگ خود را جمع آوری کنید، و یک کاری را که در نتیجه سایه زدن خود انجام خواهید داد، تقطیر کنید.

پس از تأمل، افکار خود را با فردی که تحت سایه او قرار داده اید در میان بگذارید و به بازخورد و دیدگاه او گوش دهید.

سعی کنید هر سال حداقل یک یا دو نفر را سایه بزنید تا تمرین خود را عمیق تر کنید.

سوگیری های شناختی خود را بررسی کنید

همانطور که در مقاله مرتبط من در این مجموعه بحث شد، سوگیری های شناختی نوعی اشتباه ذهنی است که می تواند بر نحوه تفکر و عمل ما تأثیر بگذارد.

بیش از ۱۸۸ سوگیری شناختی در ۲۰ دسته مختلف در چهار زمینه کلیدی وجود دارد: داشتن اطلاعات بیش از حد، نداشتن معنای کافی، نیاز به اقدام سریع و به خاطر سپردن.

این شیوه‌های انحرافی تفکر ناشی از این است که مغز ما از میانبرهای پردازش اطلاعات استفاده می‌کند، از نظر احساسی یا اخلاقی تحت تأثیر قرار می‌گیرد و در معرض تأثیر اجتماعی و فشار همسالان قرار می‌گیرد.

درک سوگیری های خود به شما کمک می کند نسبت به دیگران همدلی بیشتری داشته باشید و در مورد نحوه گفتگوهای دشوار و مدیریت تعارض در زمان بروز آن تصمیمات بهتری بگیرید.

یکی از ژانرهای کتاب مورد علاقه من بیوگرافی و زندگی نامه است زیرا به من اجازه می دهد وارد زندگی و ذهن قهرمان داستان شوم و به درک بهتر آنها کمک کنم.

 خواندن داستان های تخیلی نیز به دلایل مشابه می تواند در تقویت همدلی شما موثر باشد.

تحقیقات انجام‌شده توسط The New School نشان داد که شرکت‌کنندگانی که داستان می‌خواندند در آزمون‌های همدلی و هوش هیجانی نمره بهتری کسب کردند.

خواندن غیرداستانی نیز در تعمیق همدلی شما اساسی است زیرا می توانید از کتاب های تاریخی، روزنامه ها و مقالات دانشگاهی بیاموزید.

خواندن می تواند به گسترش درک شما از احساسات، تجربیات، رفتارها و تصمیمات دیگران کمک کند.

نتیجه

تمرین همدلی یک راه عالی برای تعامل و ارتباط با دیگران برای احترام و پذیرش انسانیت ما است.

مانند تمام مهارت های آموزش الکترونیکی در این مجموعه، تمرین همدلی نیازمند تلاش عمدی و تعهد به تمرین است.

همانطور که نکات ارائه شده در این مقاله را در نظر می گیرید، مسئولیت خود را در به اشتراک گذاشتن آنها با تیم خود فراموش نکنید تا آنها نیز بتوانند تمرین همدلی را بیاموزند و رهبران بهتری شوند که منجر به سال ۲۰۳۰ و پس از آن می شود.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: