پنج اشتباه رایج سازندگان دوره های آنلاین و نحوه غلبه بر آنها

ما در عصر کار، دانش و اقتصاد مبتنی بر اطلاعات زندگی می کنیم. مهارت ها و دانش امروز به اندازه هر کالای فیزیکی قابل فروش هستند و حتی احتمالاً بیشتر.

خوبی آن این است که کمتر کسی وجود دارد که دانشی نداشته باشد که برای دیگران ارزشمند باشد.

اشتباهات سازندگان دوره های آنلاین راه هایی برای غلبه بر آن ها

دانشی که می توان برای کسب سود آموخت. دوره های آنلاین این کار را آسان تر از همیشه می کنند و منبع عالی درآمد غیرفعال هستند، اما فقط در صورتی که به درستی انجام شوند.

متأسفانه، بسیاری از افرادی که برای اولین بار وارد این کار می شوند اشتباه می کنند و شکست می خورند، که آنها را از تلاش مجدد باز می دارد.

در این مقاله، برخی از اشتباهات سازندگان دوره های آنلاین را پوشش خواهیم داد تا مجبور نباشید خودتان آنها را تجربه کنید.

۱٫ فروش قبل از داشتن یک محصول نهایی

برخی از سازندگان دوره پیشنهاد می کنند که شما باید فروش دوره خود را نه فقط قبل از اتمام آن، بلکه حتی قبل از شروع ایجاد آن شروع کنید.

 این می تواند به شما کمک کند تا فروش بیشتری داشته باشید، شتاب بیشتری کسب کنید و فوریت را در کار خود حفظ کنید، اما معمولاً این ایده ضعیفی است.

اولاً، ایجاد دوره یک کار خلاقانه است، و پروژه های خلاقانه به ندرت دقیقاً همان چیزی است که شما تصور می کردید.

برای شروع می توانید در اواسط کار به این نتیجه برسید که مسیر بسیار هیجان انگیزتری وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

می توانید متوجه شوید که قادر به تولید محتوای مفید کافی برای یک دوره کامل در مورد موضوع انتخابی خود نیستید.

ممکن است ده‌ها چیز اشتباه پیش برود، و اگر خریداران شما در نهایت دوره‌ای متفاوت از آنچه که به آنها وعده داده شده است، دریافت کنند، خوشحال نخواهند شد.

بنابراین قانون خود را قرار دهید که ابتدا ایجاد کنید، سپس بفروشید.

۲٫ عدم توجه به مخاطب

تولید دوره های آنلاین زمان بر و پرهزینه است. اگر دوره ای ایجاد کنید که هیچ کس به آن علاقه ای ندارد، وقت و پول خود را هدر داده اید.

با این حال، شگفت زده خواهید شد که چه تعداد از سازندگان دوره صرفاً به این دلیل که فکر می‌کردند ایده فوق‌العاده‌ای دارند، دوره می‌سازند، بدون اینکه در نظر بگیرند که آیا مخاطبی برای آن وجود دارد یا خیر.

بنابراین، قبل از شروع کار، موضوعی را پیدا کنید که مخاطب شما می خواهد درباره آن بیشتر بداند.

نظرسنجی از خوانندگان یک راه عالی برای انجام آن است به سادگی از مخاطبان مستقیم خود در مورد آنچه که دوست دارند بشنوند و به چه شکل، سؤالاتی بپرسید. این به شما کمک می کند آنها را بهتر بشناسید و یک موضوع مطمئن پیدا کنید.

۳٫ قرار دادن مطالب بیش از حد در یک دوره واحد

اگر نگاهی به اکثر دوره های موجود در منابع معتبر مطالعه آنلاین بیندازید، خواهید دید که اکثریت مطلق آنها به موضوعات محدود اختصاص یافته است.

آن‌ها سعی نمی‌کنند هر چیزی را که باید در مورد یک رشته دانش خاص بدانید به شما یاد بدهند، آنها در مورد هدف خود تصمیم می‌گیرند و از آن دور نمی‌شوند.

اگر همین کار را انجام ندهید، دو چیز را به خطر می اندازید. اولاً، درسی بنویسید که همه چیز را پوشش دهد اما عمیق باشد (یعنی چیزی را که دانش پذیران شما نتوانند در انظار عمومی پیدا کنند) و دوم اینکه باعث اضافه بار اطلاعاتی در دانش پذیران شود.

آن‌ها دوره شما را به‌جای هیجان‌انگیز بودن در مورد دانش جدید، به پایان می‌رسانند.

پس موضوع خود را هوشمندانه انتخاب کنید. از آن دور نشوید از گنجاندن هر چیزی که ضروری نیست خودداری کنید. برای دوره های بعدی کمی فضا بگذارید.

۴٫ دوره خود را به تکه های بزرگ تقسیم کنید

دوره های آنلاین مدرن همه در مورد محتوای کوچک هستند. ما در عصر دستگاه های تلفن همراه زندگی می کنیم و گستره توجه رو به کاهش است، به این معنی که ویدیوهای طولانی ۴۰ دقیقه ای که جزئیات این نظریه را نشان می دهند، دیگر آن را قطع نمی کنند.

بسیاری از مردم زمان زیادی را برای یادگیری اختصاص نمی‌دهند – آنها دوره‌های آموزشی خود را در دوره‌های کوتاه، در وقفه‌های ۵-۱۰ دقیقه‌ای (هنگام رفت‌وآمد، پیاده‌روی، ایستادن در صف و غیره) می‌گذرانند.

بنابراین، شما باید دوره خود را به بخش هایی به اندازه لقمه تقسیم کنید که می توانند در حال حرکت و هر مکانی مصرف شوند.

۵٫ نیاز به تعهد بیش از حد

اکثر مردم یا نمی توانند ۱۰ هفته را برای به دست آوردن یک مهارت جدید وقت گذراند (زیرا مسئولیت های بسیار دیگری دارند) یا برای انجام این کار عجله زیادی دارند.

آنها دوره های خرد را ترجیح می دهند که حداقل مطلق تئوری و حداکثر عمل را ارائه می دهند.

به آنها روشی سریع برای تسلط بر مهارت های مفید ارائه دهید، بدون اینکه زیاد به چیزهای غیر ضروری بپردازند.

شما همیشه می توانید یک دوره آموزشی عمیق تر برای کسانی که بیشتر می خواهند ایجاد کنید.

امیدواریم این نکات برای شما کافی باشد تا از بسیاری از اشتباهات رایج در بار اول جلوگیری کنید و اولین قدم موفق خود را در دنیای ایجاد دوره های آنلاین بردارید!

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: