از ارائه یکجای محتوای زیاد در دوره آنلاین خودداری کنید

در این مقاله نحوه جلوگیری از بارگیری بیش از حد اطلاعات برای دانش پذیران آورده شده است.

شما در حال نوشتن یک درس هستید ، و وقتی روی آن کار می کنید ، ایده ها ادامه می یابند. شما می خواهید فیلم های بیشتری اضافه کنید ، همه جزئیات اطلاعاتی را که به ذهن شما خطور می کند وارد کنید و صفحه پر از ویژگی های تعاملی را ایجاد کنید. نکته بعدی که می دانید ، این صفحه یک امکان است و فراگیران برای تکمیل دروس تلاش می کنند.

شما می خواهید که فراگیران شما احساس کنند که اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کرده اند. اما چیزی به عنوان محتوای بیش از حد یا حداقل ، در یک زمان وجود دارد. و در اکثر مواقع ارائه ی بیش از حد محتوا منجر به عکس نتیجه مورد نظر می شود. به جای فراگیران راضی ، مربیان با فراگیران بیش از حد دلسرد مواجه می شوند.
البته ، فقط تنها با گفتن اینکه این یک ایده بد است ، مانع بسیاری از سازندگان دوره ها نمی شود. بنابراین قبل از اینکه در مورد راه حل صحبت کنیم ، اجازه دهید نگاهی دقیق به برخی از مشکلات بیندازیم.

چهار دلیل که باید از ارائه ی بیش از حد مطالب خودداری کنید.

  1. این یک طرح جذاب در صفحه دوره شما ایجاد می کند.

بیشتر اوقات ، یک درس با محتوای بیش از حد کامل ، همانطور که برای اتمام صفحه در نظر گرفته می شود ، طاقت فرسا است. در واقع ، بسیاری از مربیان به طور تصادفی مشکل را در صفحه خود به عنوان یک صفحه طراحی، اشتباه تشخیص می دهند. به عبارت دیگر ، آنها می بینند که درس بد به نظر می رسد و آنها می خواهند بدانند که چگونه آن را بهتر نشان دهد.

پاسخ ساده است: آن را تکه تکه کنید در صفحه قرار دهید. برای ارائه یک درس جذاب به ۳۰۰۰ کلمه متن ، یک فیلم ۵۰ دقیقه ای و یک مسابقه تعاملی ۲۰ سوالی نیاز ندارید. در واقع ، همه آن چیزهایی که در یک جا قرار دارند باعث دور شدن کاربران می شود.

در عوض ، درس خود را به ازای هر صفحه به یک موضوع اختصاص دهید ، تا یادگیرندگان شما به دلیل درهم و برهمی بصری روی گردان نشوند.

  1. فراگیران برای تکمیل یک درس در یک بازه زمانی معقول تلاش خواهند کرد.

یکی از مهمترین قرعه های یادگیری آنلاین برای بسیاری از دانش پذیران این است که آنها می توانند یک دوره را در لحظات وقت آزاد – در یک استراحت ناهار ، در هنگام رفت و آمد صبح و یا در شب بعد از خواباندن بچه ها به پایان برسانند. برای قرار گرفتن در برنامه های آنها ، هر درس باید در قطعات کوچک قابل استفاده باشد.

قرار دادن تعداد زیادی محتوا در یک صفحه همچنین منجر به بروز مشکل در یادگیری از طریق تلفن همراه می شود. از آنجا که بسیاری از کاربران محتوا را در تلفن های هوشمند یا رایانه لوحی استفاده می کنند ، یک صفحه دوره شلوغ می تواند منجر به زمان طولانی بارگیری و ایجاد مشکل در پیمایش صفحه شود. دروس کوتاهتر منجر به تحرک بهتر می شود که به معنای تجربه کاربری مثبت تری است.

  1. محتوای بیش از حد در هر صفحه در بار شناختی نقش دارد.

تصور کنید که سعی دارید صبحانه ، ناهار و شام را در یک وعده غذایی بخورید. خیلی راحت سیر می شوید و احتمالاً خیلی لذت نخواهید برد. همین قیاس را می توان در مورد یادگیری نیز به کار برد که در واقع همان بار شناختی است.

همانطور که یادگیری و مطالعه شب قبل از آزمون یک استراتژی مطالعه ضعیف و اشتباه است ، تلاش برای مطالعه و یادگیری بیش از حد یک باره نیز نتیجه ای ندارد. این امر دانش پذیران را خسته می کند و مانع از جذب دروس و مطالب توسط آنها می شود، به همان اندازه اگر مباحث خود را با دوز کمتری پوشش دهید ، فراگیران بهتر جذب می شوند.

اگر هر درس بتواند در مدت ده تا پانزده دقیقه به پایان برسد ، در این صورت دانش پذیران بهتر می توانند کار خود را با سرعت پیش ببرند و از فرسودگی تحصیلی یادگیرنده نیز جلوگیری می شود.

۴ – یادگیرندگان با نیازهای ویژه بیشتر احساس غرق شدن در مطالب زیاد را خواهند کرد.

سرانجام ، ارائه ی بیش از حد مطالب ضرر بزرگی به هر دانش پذیر شما که نیازهای ویژه ای دارد ، وارد می کند. فراگیران اوتیستیک احساس خستگی بیشتری خواهند کرد ، دانش پذیران نارساخوان برای تمایز بین کلمات روی صفحه با اشکال مواجه میشوند ، دانش پذیران با مهارت کنترل حرکتی ضعیف، کلیک بر روی عناصری که نزدیک به هم آورده شده اند دچار اشکال خواهند شد.

مشاهده این نگرانی ها به عنوان جزئی از یک اقلیت کوچک آسان است ، اما واقعیت این است که ، به طور مجموع ، این دانش پذیران بخش قابل توجهی از جمعیت یادگیرنده را تشکیل می دهند ، و تأمین نیازهای آنها ، بیشتر اوقات ، تلاش زیادی نمیشود . به سادگی با کاهش مقدار اطلاعاتی که در یک درس واحد قرار می دهید ، می توانید تجربه بهتری را برای این دانش پذیران ایجاد کنید.

چگونه از پر کردن مطالب جلوگیری کنیم.

  1. دوره خود را در موضوعات سازماندهی کنید.

موضوع بندی دوره به سازندگان دوره اجازه می دهد تا درسها را به بخشهای کوچکتر با نقاط انتهایی گسسته تقسیم کنند. با استفاده بهتر از این نقاط استراحت طبیعی ، تعامل با دروس خود را برای دانش پذیران آسان می کنید.

  1. برای کمک به دانش پذیران خود در مرور محتوا از آزمونهای خرد استفاده کنید.

آزمونها با آموزش مهارتهای یادآوری اطلاعات ، به فراگیران کمک می کنند تا اطلاعات را به طور موثر حفظ کنند. اگر یک درس طولانی دارید که چندین موضوع را پوشش می دهد ، فراگیران شما تلاش می کنند تا زمانی که مطالب به انتهای صفحه می رسد مطالب را به خاطر بسپارند. با این حال ، با جدا کردن دروس ، به خودتان یک مرور طبیعی برای یک مسابقه کوچک می دهید. این به دانش پذیران شما کمک می کند تا دانش خود را بررسی کنند و مطمئن شوند قبل از ادامه کار بر مطالب مسلط شده اند.

  1. فیلم ها را در کمتر از بیست دقیقه و نزدیک به ده دقیقه نگه دارید.

ما در گذشته در مورد طول فیلم ایده آل برای یادگیری الکترونیکی صحبت کرده ایم. بسیاری از دوره های آموزش از راه دور با فیلمبرداری از یک مجموعه سخنرانی انجام می شد ، که به این معنی است که فیلم ها تقریباً پنجاه دقیقه بودند. اما قالب های آنلاین باید به طور قابل توجهی کوتاه تر باشند.
به چگونگی استفاده از ویدئوی خود فکر کنید و آن را فقط تا زمانی که لازم است برای پوشش آن موضوع تهیه کنید و اگر طولانی تر شد ، آن را به بخشهایی تقسیم کنید.

هیچ دلیلی وجود ندارد که تمام مطالب خود را در یک صفحه قرار دهید.

نکته اصلی در مورد ایجاد دوره این است: شامل اطلاعات ضروری مورد نیاز برای ابلاغ نظر شما می باشد. اگر همین ایده را دارید ، یا آن را برای درسی متفاوت ذخیره کنید ، یا کاملاً حذف کنید. همانطور که نقل قول معروف همینگوی است ، گاهی اوقات ، شما مجبورید عزیزان خود را بکشید تا بهترین کار خود را ارائه دهید.

اگر نمی توانید تصور کنید که هر یک از مطالب خود را در معرض کوتاه شدن بگذارید ، پس از آن به عنوان محتوای وبلاگ استفاده کنید ، یا یک دوره خاص و ویژه ایجاد کنید تا به طور جداگانه به آن ایده بپردازید. حتی می توانید پوشه ای از ایده ها را که برای تاریخ بعدی ذخیره می کنید ایجاد کنید. اگر شروع به گرفتن سوالات زیادی در مورد موضوعی که از درس خارج است کردید ، می توانید بعداً برگردید و دوباره به آن اضافه کنید.

اما بیشتر اوقات متوجه خواهید شد که دانش پذیران شما سریعتر از آنچه انتظار دارید شروع به کار می کنند. بنابراین آنها را با محتوایی که نیازی به آنها ندارید گنگ و گیج نکنید. دروس خود را محکم نگه دارید و بدین ترتیب فراگیران شما مدت طولانی تری با شما خواهند ماند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: