دوره های موک یا دوره های آنلاین دانشگاهی

دوره های موک یا دوره های آنلاین دانشگاهی

بیشتر ما عناوین سیستم های آموزش آنلاین را می دانیم، دوره های آنلاین رایگان از موسسات برجسته، برای هزاران دانشجو.

کلید اقتصادی تحول آنلاین این است که هزینه ها در این گونه آموزش کم است. هنگامی که محتوا و تمرینات ارزیابی بصورت آنلاین قرار گرفتند، دانشجویان بیشتری می توانند با هزینه کم از آنها استفاده کنند.

برای یادگیری عالی است، برای تجارت بد است؟

برای بیشتر دانشگاه ها ، موک ها هم تهدید هستند و هم فرصت. چرا که برای آموزش و دانش پذیران فوق العاده عمل میکنند در عوض برای روش های سنتی تجاری تهدید هستند. هنگامی که کیفیت این گونه ها به پای کیفیت آموزش سنتی برسد رسما آموزش سنتی را از پا در آورده و خود جایگزین آن می شود.

در آینده دانشجویان با مقایسه میان آموزش سنتی که مستلزم ثبت نام در دانشگاه، تقبل هزینه های جابجایی و سفر و هزینه اقامت در شهر محل دانشگاه خود و آموزش آنلاین که از خانه می توان آن را بدون صرف هزینه های گزاف به دست آورد، بی شک آنها بهترین گزینه را انتخاب میکنند.

برخی مطالعات نشان داده است در حالی که افزایش استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند منجر به کاهش برخی از هزینه ها شود … به نظر می رسد در این بخش اتفاق نظر وجود دارد که آموزش الکترونیکی و سایر فعالیت ها به جای جایگزینی شیوه های آموزشی و یادگیری سنتی ، مکمل هستند.”
با این وجود افرادی هنوز موک را رد می کنند. آنها می گویند موک ها هیچ مدل تجاری پایداری ندارند ، هزینه های زیادی دارند اما درآمد کمی دارند. آنها به نرخ فرسایش گسترده (ریزش دانش پذیران در طول دوره) اشاره می کنند: تعداد زیادی ثبت نام می کنند ، اما تا ۹۵٪ ترک تحصیل می کنند.

آنها خاطرنشان می کنند که دانشگاهها برای تکمیل مجموعه موک به دانشجویان مدرک ارائه نمی دهند. و گواهینامه های موک توسط کارفرمایان به رسمیت شناخته نمی شوند.

این نکات بیانگر تجربه اخیر است. دوره های رایگان و کلاس جهانی ارائه می شود اما مدرک های رایگان ارائه نمی شوند. گواهینامه های موک (هنوز) به طور گسترده به عنوان اعتبار یا به عنوان اعتبار حرفه ای پذیرفته نیستند. از نظر افراد مخالف ، بیشتر کاربران موک دانشجویان جدی نیستند و قصد داشتن درجه و شغل را ندارند، تنها توریست های روشنفکر یا خسته کننده های سازمانی هستند.

تا جایی تفکرشان درست است، دانشجویان جدی موک را نمی خواهند ، آنها دانشگاه می خواهند: درجه های بسیار در دسترس (و دقیق) ، بسیار مقرون به صرفه (و شناخته شده). آنچه هنوز افراد مخالف به آن نرسیده اند این است که چگونه افزایش موک باعث گسترش دانشگاه ها ها می شود و در واقع با گسترش استفاده از موک در دانشگاه های پیشرو به طور کلی باعث افزایش اعتبار و قانونی بودن آموزش آنلاین می شوند.
جاناتان تاپسون از دانشگاه وسترن سیدنی پیش بینی می کند که “سونامی بسیار کندی” اتفاق بیفتد، زیرا موک ها طی دهه آینده مسیر نوآوری را طی می کنند.

اعداد را خرد یا خرد می کنیم؟

در بازار ایالات متحده ، دانشگاه های مستقر در موک شروع به ظهور می کنند. همانطور که دیوید گلنس از دانشگاه استرالیای غربی متذکر می شود ، یک دوره جدید در Georgia Tech دارای پتانسیل “مخرب” است.
بیایید فرض کنیم که به موقع ، Georgia Tech 10 هزار دانشجوی آنلاین مورد نظر خود را ثبت نام می کند و مشارکت آنها به اندازه کافی برای تکمیل آنها پشتیبانی می کند. (هدف در اینجا شامل ۶۰۰۰ نفر واجد شرایط برای ورود مستقیم به دوره های کارشناسی ارشد سه ساله ، ۲۰۰۰ نفر در صورت ورود به رشته کارشناسی ارشد در رشته های اصلی و ۲۰۰۰ مورد جستجوی گواهینامه با انتخاب رشته های کارشناسی ارشد است.)

در این مقیاس ، مثلاً ۶۶۰۰ دلار برای هر استاد و ۲۲۰۰ دلار برای هر گواهی ، درآمد ۵۰ میلیون دلار + به مشارکت می رسد. سهم ۶۰ درصدی Georgia Tech بیش از جبران خسارات مستقر در دانشگاه است ، حتی اگر این ۳۰۰ ظرفیت همه پر نشده باشند. اما به تأثیر گسترده بازار توجه داشته باشید: در سایر دانشگاهها ، تعداد دانشجویان علوم کامپیوتر نیز کاهش می یابد.

پایان یک دوره

بسیاری از دانشجویان از دانشگاه ها استقبال خواهند کرد. بسیاری از دولت ها نیز چنین خواهند کرد.
اما برای دانشگاههای سنتی به طور متوسط ، همه اینها به معنی کمبود بودجه عمومی و یا هزینه کمتری برای هر دانشجو است. و برای بسیاری از محققان ، بخشی که توسط دانشگاه های آنلاین مشخص شده است تصور نمی شود.
در مکان هایی مانند استرالیا ، ارائه دوره های آنلاین دانشگاهی به دانشجویان محلی و خارج از کشور برای بسیاری منطقی خواهد بود.

در مواجهه با چنین چشم اندازهایی ، بسیاری از دانشمندان در برابر آن مقاومت می کنند.
منتقدان موک همچنین در مورد خطرات یادگیری دانش آموزان هشدار می دهند. اما هرچه شخصی سازی مطالعه آنلاین بیشتر می شود ، پذیرفتن ادعا دشوارتر می شود. با ظهور دانشگاه های آنلاین ، عبارت “دوره آنلاین ارزان” دیگر به معنای “کیفیت پایین” یا “استانداردهای پایین” نیست. برای بسیاری ، این فقط معنای “ارزش بهتر” خواهد داشت.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: