آموزش ادوب کانکت

ادوب کانکت در مقایسه با سایر پلتفرم های برگزاری کلاس آنلاین امکانات و آپشن های منحصر به فردی دارد. در اینجا آموزش ادوب کانکت به صورت ویدئویی در اختیار شما قرار داده شده است.

قبل از مشاهده ویدئوها چند نکته کلی درباره ادوبی کانکت را یادآور می شویم.

به طور کلی در محیط کلاس ادوبی کانکت سه سطح دسترسی برای کاربران وجود دارد.

دسترسی مدیر یا هاست یا میزبان که بالاترین سطح دسترسی است و به همه اجزا و امکانات کلاس ادوب کانکت دسترسی دارد.

دسترسی پرزنتر یا ارائه دهنده که دسترسی های مورد نیاز برای تدریس و ارائه مبحث در کلاس را در اختیار دارد.

دسترسی پارتیسیپنت یا عضو عادی کلاس که همان شاگردان و دانش آموزان یا دانشجویان کلاس هستند.

محیط کلاس دارای پنجره های (pod) مختلف است. هاست یا مدیر کلاس می تواند چیدمان کلاس را به دلخواه خود مدیریت کند، اندازه پنجره ها را تغییر دهد، پنجره ای را مخفی کند یا نمایش دهد، دسترسی مدیریت یک یا چند پنجره را به یک یا چند نفر از کاربران عادی کلاس بسپارد و…

پنجره ها یا اجزای اصلی کلاس ادوب کانکت عبارت است از: اشتراک گذاری (شامل اشتراک وایت برد، اشتراک فایل پی دی اف یا پاورپوینت، پخش فیلم یا صوت، اشتراک گذاری دسکتاپ)، نمایش دوربین (ویدئو)، کاربران آنلاین، گفتگوی متنی، نظرسنجی، پرسش و پاسخ، یادداشت، ارسال فایل و ارسال لینک.

امکان گروه بندی اعضای کلاس، تست میکروفون و بلندگو، تنظیمات پیشرفته، محیط اختصاصی مدیران و ارائه دهندگان، اعلام وضعیت کاربران، پنل مدیریت کلاس و مدیریت دسترسی و ورود کاربران از دیگر بخش های مهم کلاس ادوب کانکت است که بعضی از آنها در ویدئوهای آموزشی زیر توضیح داده شده است.

ویدئوهای آموزش ادوبی کانکت

آموزش اشتراک گذاری دسکتاپ در کلاس آنلاین ادوبی کانکت

مدیریت آیتم های کلاس آنلاین بعد از اشتراک گذاری دسکتاپ، دادن دسترسی مدیریت دسکتاپ به فرد دیگر، توقف موقت نمایش دسکتاپ و ویرایش صفحه در محیط ادوبی کانکت و چند امکان جالب و منحصر به فرد دیگر در این ویدئوی آموزشی توضیح داده شده

ادامه مطلب »

آموزش استفاده از تخته وایت برد در کلاس آنلاین ادوبی کانکت

امکانات و ابزارهای متنوعی که در بخش تخته وایت برد ادوبی کانکت در دسترس هست، نحوه ذخیره کردن مطالب تخته وایت برد در کامپیوتر، نحوه دسترسی دادن به اعضای کلاس برای نوشتن روی تخته وایت و … در این ویدئوی آموزشی توضیح داده شده است.

ادامه مطلب »

آموزش مدیریت سطح دسترسی های کلاس در ادوبی کانکت

انواع دسته بندی سطح دسترسی ها در کلاس، تغییر سطح دسترسی اعضا در حین برگزاری کلاس، فعال و غیر فعال کردن گروهی دسترسی اعضای کلاس به دوربین و میکروفن، فعال و غیر فعال کردن دسترسی یک کاربر به میکروفون و دوربین و… از مطالبی است که در این ویدئو توضیح داده شده است.

ادامه مطلب »