راه های تعامل با دانش پذیران آنلاین خود

تعامل با دانش پذیران می تواند تجربه یادگیری آنها را افزایش دهد.

دوره های آنلاین مزایای بسیاری دارند: آنها بسیار راحت در برنامه های دانش پذیران قرار می گیرند، معمولاً مقرون به صرفه تر از دوره های ارائه شده توسط حضوری هستند و برای کسانی که مسئولیت های مراقبت دارند یا والدین هستند ایده آل است.

گرچه تمرکز روی این مزایا بسیار خوب است، اما من فکر می کنم شناختن نقطه ضعف دوره های آنلاین مهم است: آنها فاقد یک عنصر انسانی هستند که موفقیت برخی از دانش پذیران به آن بستگی دارد.

خبر خوب این است که ممکن است دوره خود را بصورت شخصی ایجاد کنید، این فقط کمی فکر و استفاده هوشمندانه از فن آوری را می طلبد. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید تعاملات را افزایش دهید تا تجربه کلی بهتری برای دانش پذیران خود ارائه دهید.

  1. پخش مستقیم در شبکه های اجتماعی

تماشای یک فیلم از قبل ضبط شده می تواند یک روش عالی برای یادگیری باشد. دانش پذیران می توانند وقت خود را برای جذب محتوا صرف کنند، برای دیدن مجدد بخشهای دشوار و یا مکث ویدیو، وقت بگذارند تا به خودشان فکر کنند یا یادداشت برداری کنند. با این حال، محتوای از پیش ضبط شده می تواند غیر شخصی باشد، که باعث دلسرد شدن برخی از دانش پذیران می شود.

پخش جریانی مستقیم به دانش پذیران این امکان را می دهد که احساس کنند بخشی از چیزی هستند که هم اکنون اتفاق می افتد. بنابراین تماشای یک جریان مستقیم می تواند بسیار هیجان انگیزتر از کار در یک سری فیلم های از پیش ضبط شده باشد. در حین پخش جریانی مستقیم در شبکه های اجتماعی، دانش پذیران همچنین می توانند نظرات و سوالاتی را ارائه دهند که مربیان می توانند در زمان واقعی به آنها پاسخ دهند.

شما می توانید از YouTube یا لایو اینستاگرام یا آپارات برای پخش مستقیم محتوای مورد نیاز دانش پذیران خود استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که رویدادهای پخش زنده را به خوبی از قبل تبلیغ کنید تا فراگیران بتوانند زمان ورود به سیستم را از قبل در نظر بگیرند.

  1. وبینارهای منظم و زنده برگزار کنید.

وبینارها مانند پخش جریانی مستقیم هستند، با این تفاوت که شاید به صورت غیرمعمول باشند. آنها بیشتر شبیه “وقایع” هستند. این وقایع می تواند برای دانش پذیرانی که در غیر این صورت در جریان یادگیری احساس انزوا می کنند، بسیار ارزشمند باشد.

در طول برگزاری یک وبینار، دانش پذیران نه تنها می توانند اسلایدها را ببینند و هم سخنرانی های ارائه شده را بشنوند، بلکه با استفاده از چت متنی یا گفتگوی صوتی در زمان واقعی شرکت کنند. تنها چیزی که آنها نیاز دارند یک اتصال اینترنتی مطمئن و همچنین اگر می خواهند با استفاده از صدای خود در آن شرکت کنند میکروفون است (اگر تصمیم داشته باشید این اجازه را بدهید).

وبینارهای منظم به دانش پذیران این فرصت را می دهد که درست مانند کلاسهای یک موسسه آموزشی سنتی دور هم جمع شوند. آنها احساس همبستگی را ایجاد می کنند و می توانند به دانش پذیران کمک کنند و برای موفقیت در جریان یادگیری آنلاین خود از آن ها پشتیبانی کنند.

  1. یک گروه فضای مجازی راه اندازی کنید (و در آن شرکت کنید).

بسیاری از سازندگان دوره های آنلاین برای موفقیت بسیار زیاد از گروه های فضای مجازی استفاده کرده اند. آنها به دانش پذیران فرصتی می دهند تا یکدیگر را بشناسند، درگیری های خود را به اشتراک بگذارند، سوال کنند و به یکدیگر کمک کنند.

در یک گروه مجازی دانش پذیران می توانند مطالب مربوط به دوره را به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال، اگر دوره شما درباره شعر معاصر است، دانش پذیران می توانند پیوندهایی را با شاعران مورد نظر به اشتراک بگذارند که در طول محتوای دوره خود وقت نشده آنها را ذکر کنید. آنها همچنین می توانند مقالات و منابع دیگری را برای کمک به دانش پذیران در خواندن و تفسیر شعر به اشتراک بگذارند.

بهترین چیز در مورد راه اندازی یک گروه فیس بوک این است که در مقایسه با مقیاس مزایایی که دانش پذیران شما در نتیجه عضویت در این گروه دریافت می کنند، تلاش نسبتاً کمی از طرف شما انجام می شود. مهمترین کار شما راه اندازی گروه است، پس از آن باید چند قانون اساسی در مورد چگونگی استفاده مردم از آن تنظیم کنید. سرانجام، شما باید این قوانین را اجرا کنید، به عنوان مثال با حذف افرادی که هرزنامه ارسال می کنند یا با سایر کاربران بی ادب هستند.

شرکت در گروه های فضای مجازی می تواند به موفقیت آنها کمک کند، به ویژه در روزهای ابتدایی گروه. برای شروع بحث وقت بگذارید و دانش پذیران خود را تشویق کنید تا افکار و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. پس از مدتی، می توانید رویکرد عملیاتی بیشتری را شروع کنید زیرا دانش پذیران شما شروع به صحبت با یکدیگر برای منافع مشترک خود می کنند.
نمی خواهید از گروه های اجتماعی رایج در فضای مجازی استفاده کنید؟ در عوض از بسترهای نرم افزاری BuddyBoss استفاده کنید!

۴ – یک گروه یا کانال در پیام رسانها ایجاد کنید

می توانید با استفاده از پیام رسانها بستری را ایجاد کنید که دانش پذیران شما بتوانند در آن به صورت لحظه ای با یکدیگر تعامل داشته باشند. می توانید برای هر موضوعی که در دوره آنلاین خود مطرح می کنید، یک اتاق گفتگو یا کانال ایجاد کنید. علاوه بر این، می توانید کانال هایی برای معرفی و بحث های خارج از موضوع داشته باشید، که باید به حفظ کانالهای مرتبط با دوره به محتوای دوره کمک کند.

هنگامی که هر دانش پذیر در دوره شما ثبت نام می کند می توانید برای او دعوت نامه ارسال کنید. برخی از دانش پذیران این سیستم عامل های چت را به سیستم عامل های سنتی رسانه های اجتماعی ترجیح می دهند زیرا مکالمه در زمان واقعی را تشویق می کنند.

  1. یک رویداد حضوری برگزار کنید.

رویدادهای آنلاین بسیار عالی هستند، اما برای برخی از دانش پذیران یک رویداد حضوری می تواند بسیار هیجان انگیز و سودآور باشد. مطمئناً برای ارائه محتوای اصلی دوره نمی توانید به رویدادهای حضوری اعتماد کنید، اما برگزاری یک رویداد یا کارگاه در یک مکان واقعی می تواند راهی عالی برای تقویت پیوند با دانش پذیران و تقویت جامعه یادگیری آنلاین شما باشد.

رویدادهای حضوری برای دوره های آنلاین که اکثر دانش پذیران در یک منطقه جغرافیایی کوچک واقع شده اند و دانش پذیران مشتاق یادگیری بیشتر هستند، مناسب ترین است. به عنوان مثال، اگر تقریباً تمام دانش پذیران شما انگلیسی هستند، ممکن است بتوانید در لندن یا یک شهر بزرگ دیگر یک رویداد حضوری برگزار کنید که برای بخش بزرگی از آنها قابل دسترسی است. با این حال، اگر دانش پذیران شما به طور مساوی در سراسر قاره های مختلف پخش شوند، برنامه ریزی رویدادی که تعداد زیادی از مخاطبان شما را در بر بگیرد، دشوارتر خواهد بود.

یکی از راه های در دسترس قرار دادن رویدادهای حضوری برای تعداد بیشتری از دانش پذیران شما، میزبانی رویدادهای متعدد در شهرهای مختلف است. با این حال، این رویکرد احتمالاً هزینه بیشتری دارد و همچنین سازماندهی آن به زمان بیشتری نیاز دارد. رویدادهای حضوری می تواند برای برخی از دانش پذیران بسیار سرگرم کننده باشد، اما اکثر سازندگان دوره باید از ساختن آنها به عنوان بخشی اصلی از استراتژی های دوره های آنلاین خود اجتناب کنند.

عنصر انسانی می تواند به رونق کسب و کار دوره آنلاین شما کمک کند.

هنگام شروع یک تجارت دوره آنلاین، آسان است که درگیر ایجاد محتوای خارق العاده برای کمک به دانش پذیران خود شوید تا موفقیت کسب کنند، به طوری که می توان به راحتی از عنصر انسانی تجربه یادگیری آنلاین چشم پوشی کرد.

بهبود عنصر انسانی دوره آنلاین شما می تواند کمک زیادی به یادگیری مطالب به افراد کند. اکثر دانش پذیران در مورد مطالب سوال می کنند و مهم این است که آنها راهی برای دریافت پاسخ داشته باشند، مستقیماً از شما یا از دانش پذیران دیگر.

تأکید بر تعامل شخصی همچنین می تواند به اطمینان از موفقیت مالی تجارت آنلاین شما کمک کند. اگر دانش پذیران شما به پشتیبانی از زمان واقعی دسترسی زیادی دارند، به جای انصراف و ترک تحصیل، احتمالاً تا رسیدن به اهداف یادگیری خود ادامه خواهند داد. در نتیجه، تعامل با دانش پذیران می تواند به کاهش نرخ بازپرداخت کمک کند. ارقام فروش شما نمایشی دقیق تر از درآمد کلی شما خواهد بود، به این معنی که شما می دانید چه مقدار پول برای سرمایه گذاری در ایجاد دوره های بعدی برای لذت بردن دانش پذیران خود در دسترس دارید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: