شش مرحله برای طراحی کلاس خود

با توجه به استفاده از ابزارهای متنوع امروزه کلاسهای پرتاب شده محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.

به زبان ساده، یک کلاس واگردی به دانش پذیران متکی است تا محتوای دوره را خارج از ساعت کلاس تماشا کند یا بخوانند، و در طول کلاس آنها در فعالیتهایی غوطه ور می شوند که مطالب را اعمال می کنند.

در حالی که مفهوم بدل شده کلاس به نظر جذاب می رسد، اما ممکن است در مورد نحوه شروع گیج شوید.

شش مرحله زیر را به عنوان یک نقشه راه کلی برای پیاده سازی یک مدل یادگیری برای دوره خود در نظر بگیرید.

شش مرحله آسان برای طراحی یک کلاس درس

مرحله ۱: برنامه ریزی

اگر برنامه ای در دست اجرا نداشته باشید، هیچ چیز خوبی رخ نمی دهد.

مشخص کنید که به طور خاص کدام درس را می خواهید شروع کنید. پس از تصمیم گیری، نتایج کلیدی یادگیری را که می خواهید دانش پذیران پس از اتمام درس از آن استفاده کنند، مشخص کنید.

وجود این اهداف، برنامه درس را راهنمایی می کند.

مرحله ۲: ضبط کنید

پس از مشخص شدن اهداف یادگیری، می توانید محتوا را ایجاد کنید.

پس از ایجاد محتوا، باید دریابید که چگونه می خواهید آن را ارائه دهید. ضبط یک صفحه نمایش اغلب ساده ترین راه برای شروع است.

اطمینان حاصل کنید که هر آنچه را که معمولاً در یک سخنرانی کلاس منظم قرار می دهید، قرار دهید.

مرحله ۳: به اشتراک بگذارید

با در دسترس بودن مطالب درسی برای مشاهده، وقت آن است که آن را با دانش پذیران به اشتراک بگذارید.

اگر سیستم مدیریت یادگیری دارید، این کار بسیار آسان است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که فیلم را بارگذاری کنید و سپس دانش پذیران خود را به دوره اضافه کنید.

سپس می توانید فعالیت را کنترل کنید تا مطمئن شوید همه برای مشاهده مطالب وارد سیستم می شوند.

مرحله ۴: تأیید کنید

شما نمی توانید از طریق سیستم مدیریت یادگیری که انتخاب کرده اید، کلیه فعالیت های دانش پذیر را در زمان واقعی کنترل کنید، بنابراین باید مکانیزمی را تنظیم کنید که تأیید کند دانش پذیر محتوا را مشاهده کرده است.

یک آزمون ساده در پایان سخنرانی (که امتیازات آن به فعالیت اضافه خواهد شد)، مکان خوبی برای شروع است.

همچنین این امکان را برای شما فراهم می کند تا گام بعدی را به طور موثرتری بردارید.

مرحله ۵: گروه و نظارت

بیشتر فعالیت ها مستلزم این است که فراگیران خود را گروه بندی کنید.

با استفاده از نتایج مسابقه، اکنون می توانید دانش پذیرانی را که درک بیشتری از مفاهیم دارند با کسانی که ممکن است به مربیگری اضافی نیاز داشته باشند، گروه بندی کنید.

با گذراندن فعالیت های فراگیران، خود را در دسترس قرار دهید تا راهنمایی کنید و از پیشرفت همه اطمینان حاصل کنید.

مرحله ۶: توصیف

در پایان فعالیت، همه گروه ها را کنار هم قرار دهید تا بتوانید اهداف اصلی را که در مرحله ۱ بیان کرده اید، شرح دهید.

از دانش پذیران سوال کنید و به جای سخنرانی بحث کنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: