محتوای دوره آنلاین بیشتر از فناوری اهمیت دارد

یک دام مشترک برای افرادی که وارد فضای دوره های آنلاین می شوند این است که برای ابزارهای فناوری که استفاده می کنند ارزش زیادی قائل شوند و به محتوای آنها توجه کمتری داشته باشند.

واقعیت این است که هر دوره ای که ارزش گذراندن آن را داشته باشد نتیجه طراحی آموزشی است و نه فناوری مورد استفاده. به عنوان یک دوره ساز، هدف شما باید ایجاد دوره ای با اهداف کاملاً مشخص و مسیری روشن برای رسیدن به اهداف باشد. فناوری مورد استفاده شما برای ارائه و افزایش تجربه دوره باید مورد توجه ثانویه باشد.

دوره هایی که برای ارزش پیشنهادی منحصر به فرد خود به فناوری متکی هستند دلیل اصلی انتخاب افراد برای گذراندن دوره را از دست داده اند. افراد علاقه مند به دوره ها هستند، زیرا آنها می خواهند چیزی را یاد بگیرند که احساس می کنند ارزشمند است. تجربه دوره آنلاین ارزشمند نیست. مطمئناً می تواند خوشایند باشد اما این یک پاداش اضافی است.

منظور از فناوری به عنوان یک مکمل محتوا است، نه یک محرک ارزش گذاری

ابتدا می توان بر روی فناوری تمرکز کرد. تعداد زیادی سیستم مدیریت یادگیری و ابزارهای مشابه در آن وجود دارد که کاملاً چشمگیر هستند. بسیار جالب است که در مورد دوره خود به این ترتیب تأثیرگذار فکر کنید، خصوصاً اگر دوره های رقابتی با استفاده از روش های ارائه ی تاریخ دار وجود دارد. دوره شما بلافاصله برجسته خواهد شد.

اما فناوری فقط می تواند یک مزیت زودگذر در بازار برای شما ایجاد کند. رقبای شما می توانند سیستم های خود را متناسب با پیکربندی شما به روز کنند، خب پس از آن چه؟

اگر تنها به عنوان محرک ارزش خود به پشتوانه ی فن آوری خود متکی باشید، برای ادامه رقابت خود تلاش خواهید کرد. با این حال، اگر محتوای دوره شما به طور موثر توسعه یافته و ساختار یافته باشد، شما قربانی هر روند متغیر فناوری نمی شوید. شما با مشتریان جدید خود ادامه خواهید داد.

به یاد داشته باشید که قبل از برگزاری دوره های آنلاین و سایت های عضویت، کتاب های الکترونیکی وجود داشت.
هدف از یک دوره آنلاین این است که اطلاعات خود را به دیگران ارائه دهید. اهداف را روشن نگه دارید و به وعده های خود عمل کنید. پس از به وجود آمدن آن، می توانید از فن آوری استفاده کنید تا در نهایت تجربه دوره خود را به بهترین نحو و بدون کمترین نقص به فراگیران ارائه دهید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: