یادگیری ترکیبی در تلفن همراه

چگونه یادگیری از طریق موبایل می تواند کلاس های ترکیبی را موثرتر کند؟

به نظر می رسد با گذشت هر سال، فناوری و زندگی روزمره به طور فزاینده ای بهم پیوند می خورند.
با توجه به اینکه اکثر فراگیران فناوری خود را با خود به کلاس می آورند – چه از طریق لپ تاپ و چه از طریق تلفن هوشمند – تفاوت بین زمان یادگیری در کلاس و شروع یادگیری خارج از کلاس و خودگردانی کمتر شده است.
به جای حفظ شکاف، بسیاری از مدرسان به دنبال راه های جدیدی برای ترکیب این دو هستند. آنها ضمن صرفه جویی در پروژه ها و فعالیت های گروهی برای کلاس، از دوره های آنلاین برای ارائه محتوا استفاده می کنند. یا آنها روش هایی را پیدا می کنند تا برنامه یادگیری آنلاین را در فعالیت های کلاس بگنجانند.

این روش یادگیری ترکیبی برای بسیاری از مربیان بسیار موفق بوده است، اما ترکیب آن با یادگیری تلفن همراه می تواند یک چالش باشد. به صورت جداگانه، در یادگیری ترکیبی و یادگیری تلفن همراه برای تسلط بر هر یک نیاز به یک منحنی یادگیری وجود دارد. تلاش برای انجام همزمان هر دو مورد، گرچه یک گام طبیعی در مسیر تکامل کلاسهای فعلی است، اما مشکلات احتمالی بی شماری را نیز به شما نشان خواهد داد.

از کنار مشکلات، مربیانی که قادر به یادگیری تلفیقی و ترکیبی کارآمد هستند می توانند خود را برای یک برنامه یادگیری موفق آماده کنند. از آنجا که مربیان به دنبال راه هایی برای بهبود تعلیم و تربیت خود هستند، یافتن راه هایی برای همکاری این دو روش آموزشی یک مزیت مهم رقابتی خواهد بود. اینجاست که باید شروع کنید.

  1. به این فکر کنید که چرا تلفن همراه را انتخاب می کنید.

موبایل مزایای بسیاری نسبت به کلاس و دسکتاپ دارد. به عنوان یک وسیله قابل حمل، فراگیران نه تنها از طریق آن به همه جا دسترسی دارند، بلکه می توانند دروس را دقیقاً در همان جایی که آنها را متوقف کرده اند نیز مجددا از سر بگیرند. آنها می توانند صبح در خانه درسی را شروع کنند، با ماشین به محل کار خود بروند و در وقت ناهار خود درس را از سر بگیرند و نیازی نیست که به سیستم خاصی وارد شوند.

همچنین دروس موبایل برای ارائه مطالب کوتاه در طول روز ایده آل است. این می تواند آنها را برای دوره های انعطاف پذیر و محتوای خرد ایده آل نزدیک کند.

با این حال، تلفن همراه برای کارهایی که نیاز به تمرکز شدید برای مدت زمان طولانی دارند، کمتر مناسب است. همچنین برای کارهای پرمصرف که به محاسبات زیادی نیاز دارند، چندان مناسب نیست.

  1. فعالیت های تلفن همراه خود را با دقت انتخاب کنید.

دوره های موبایل به راحتی استفاده می شوند، اما برای تولید کار مناسب نیستند. اگر پروژه های مبتنی بر تلفن همراه را برنامه ریزی می کنید، باید دقیقاً به آنها فکر کنید تا مطمئن شوید که مناسب محیط هستند. بسیار آسان است که بدون در نظر گرفتن روش تبدیل روش غیر سنتی در الگوی تعیین کار دوره های سنتی قرار بگیرید.

این به آن معنا نیست که بگویید شما نمی توانید پروژه ها و فعالیت های عالی دوره تلفن همراه ایجاد کنید. با این حال، این پروژه ها باید از نقاط قوت پلتفرم یادگیری تلفن همراه استفاده کنند. حتی اگر نمی توانید یک مقاله اختصاص دهید، پروژه های پیام رسانی ویدئویی، صوتی و پیام رسانی همه برای سیستم عامل های یادگیری تلفن همراه مناسب هستند.
همچنین خوب است به یاد داشته باشید که با یک استراتژی یادگیری ترکیبی در تلفن همراه لازم نیست همه چیز باشد. دانش پذیران هنوز به کلاس می آیند، که به معنای فرصت کافی برای همکاری با همسالان است. موبایل همیشه می تواند از کلاسهای درسی پشتیبانی کند، نه اینکه ابزار اصلی باشد.

  1. در استفاده از فناوری خلاق باشید (و در عین حال باهوش باشید).

موبایل امکانات زیادی از صدا و ویدئو تا گیمیفیکیشن موبایل را ایجاد می کند. بزرگترین چالش بسیاری از مربیان یافتن روشهای جدید برای استفاده خلاقانه از این فناوری، بدون افتادن در دام حیله فن آوری است.

من شخصاً توانایی های صوتی / تصویری را دوست دارم. من از برنامه های مختلف استفاده کرده ام که به دانش پذیران امکان می دهد پیام های گپ را ویرایش کنند، اما همچنین برای کمک به بهبود تلفظ، ضبط های صوتی مختصری را برای یکدیگر ارسال می کنند. من همچنین می توانم روشهایی را تصور کنم که یادگیری تلفن همراه می تواند با یک دوره واقعیت افزوده همراه باشد از راههایی که به ارتباط بیشتر محتوای درس به کاربر کمک می کند.

۴- جامعه را در قلب استراتژی ترکیبی یادگیری خود قرار دهید.

اگر فراگیران در بسیاری از کلاس های آنلاین با انزوا دست و پنجه نرم می کنند، یادگیری ترکیبی این فرصت را می دهد که این افراد بیش از هر زمان دیگری مشارکت و همکاری داشته باشند. نه تنها فراگیران برای انجام دوره های آموزشی به صورت حضوری یکدیگر را ملاقات می کنند، بلکه آنها در خارج از کلاس با دستگاه های تلفن همراه خود نیز بیشتر در ارتباط هستند.

این یک روش عالی برای فراگیران است که می توانند با هم کار کنند و اطلاعات را در یک مکان به اشتراک بگذارند، بدون اینکه نیازی به یافتن برنامه دیگری مانند شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط مشابه داشته باشند. فناوری موبایل به این معناست که هر پروژه ای که فراگیران در کلاس شروع می کنند، فارغ از اینکه کجا باشند، می توانند بعداً آن را از سر بگیرند. فناوری همگام سازی ابر به این معنی است که آنها می توانند از کلاس به تلفن همراه به دسکتاپ منتقل شوند، بدون اینکه در این مسیر هیچ چیزی از دستشان برود.

  1. از کم شروع کنید و با دانش پذیران خود کار کنید تا پیشرفت کنید.

مانند هر روش جدید یادگیری، آزمایش و تکرار دوست شما هستند. هرچه بیشتر یک باره تغییر کنید، متغیر بیشتری وارد معادله می شود و تعیین اینکه کدام یک از آن متغیرها جواب می دهد دشوارتر می شود.

با شروع پروژه های کوچک و افزودن پروژه ها، ویژگی ها و تکالیف جدید به صورت تکه تکه، شما می توانید از دانش پذیران خود سوالات بسیار هدفمندتری راجع به تجربیات آنها بپرسید و در حین پیشرفت دوره خود را ارتقا دهید.

یادگیری همراه و ترکیبی امکانات مهیجی را ارائه می دهند، اما هیچ یک از این موارد برای هر موقعیتی مناسب نیستند.

اگر یک موضوع مشترک برای پیشنهادات این مقاله وجود دارد، این است که انتخاب یک دوره ترکیبی در یک سیستم عامل تلفن همراه فقط به خاطر انجام آن قطعاً ناموفق است. هدف شما همیشه باید این باشد که به دنبال فراگیران بگردید و هر انتخابی که برای آنها مفیدتر باشد انجام دهید.

در بسیاری از موارد، پاسخ یادگیری موبایل، یادگیری ترکیبی یا هر دو خواهد بود! اما ابتدا بر روی چگونگی دستیابی به بهترین نتایج برای دانش پذیران خود تمرکز کنید و اجازه دهید که طراحی آموزشی شما را به سمت یادگیری تلفیقی تلفن همراه هدایت کند، این همان چیزی است که به شما در دستیابی به این اهداف کمک می کند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: