ایجاد سریع یک دوره آنلاین

وقتی نوبت به دوره های آنلاین می رسد، گاهی وقت زیادی صرف می شود. باید بدانید هرچه بیشتر طول بکشد، پول بیشتری از دست می دهید (ضرر می کنید).

خبر خوب این است که چیزهایی وجود دارد که می توانید با آنها اینکار را انجام دهید و می توانید دوره خود را به موقع ارائه کنید. با این حال، باید ذکر کنم که شما هرگز نباید کیفیت دوره خود را به سادگی فدا کنید تا بتوانید هرچه سریع تر دوره را ارائه کنید. یک دوره کامل که دیرتر به بازار عرضه می شود بهتر از دوره ای است که با اشکالاتی همراه است و زود در دسترس قرار می گیرد.

اما زودتر آماده شدن دوره ها مزایای زیادی دارد. رقابت کمتری وجود خواهد داشت. شما خود را به عنوان یکی از اولین ارائه دهندگان معرفی می کنید (که می تواند مزایای خوبی به همراه داشته باشد) و سریعتر درآمد کسب می کنید.

با در نظر داشتن این موارد، برای تسریع در روند ایجاد دوره خود، این سه نکته را در نظر بگیرید:

نکته شماره ۱: دوباره از محتوای موجود استفاده کنید

بهره گیری از محتوای موجود سریعترین راه برای تهیه مطالب برای دوره شما است. می توانید به مطالب قدیمی، وبینارها و حتی سایر دوره ها مراجعه کنید. تعداد انگشت شماری از سیستم های مدیریت یادگیری به شما امکان می دهد از دروس خود به دوره دیگری استفاده کنید. اگر درسی را از قبل که ایجاد کرده اید که امکان به کارگیری در دوره جدید شما را دارا می باشد، مطمئناً باید از آن استفاده کنید.

نکته شماره ۲: خرید محتوا (و ایجاد تغییرات)

در برخی از سناریوها خرید محتوای موجود منطقی است.

سعی کنید از مطالب به صورت کلمه به کلمه استفاده نکنید و در عوض آن را برای دوره خود اصلاح کنید. در یکی از این درس ها شرکت کنید و یک میکرو ویدیو برای آن بسازید تا به شیوه دیگری ارائه شود. محتوای خود را به محتوای خریداری شده اضافه کنید تا برای مخاطبان شما مرتبط باشد.

نکته شماره ۳: از الگوها استفاده کنید

الگوها به معنای یادگیری الکترونیکی سنتی اغلب به تصاویر از پیش ساخته شده برای برنامه هایی مانند Articulate Storyline یا Adobe Captivate اشاره دارند. اگر از این موارد استفاده می کنید، به هر حال باید به دنبال استفاده از الگوها باشید. اگر از برنامه ای مانند آن استفاده نمی کنید، گزینه های دیگری پیش رو دارید.

با افزایش محتوای خرد، می توانید از برنامه ای مانند PowToon برای ایجاد فیلم های کوچک برای دروس مختلف خود استفاده کنید. برای استفاده از PowToon نیازی نیست که حرفه ای باشید. همراه با شخصیت های از پیش ساخته شده، سناریوها، انیمیشن ها و موارد دیگر. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که جای خالی مطالب خود را پر کنید و بعد از آن کار شما تمام است!

خلاق باشید

وقتی مجبور شوید سریع دوره خود را ایجاد کنید، وسوسه می شوید مطالبی را حذف کنید. این کار را نکنید چرا که این امر کیفیت دوره شما را تحت تأثیر قرار می دهد. این نکات برای صرفه جویی در وقت شما است اما معجزه نمی کند. ایجاد یک دوره خوب به زمان نیاز دارد و هیچ راهی برای دور زدن آن نیست.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: