شش نکته برای انتقال دوره‌های حضوری به دوره‌های آنلاین

با رشد آموزش آنلاین طی سالهای اخیر، بسیاری از موسسات و مربیان به آموزش بخشی از دوره های خود به صورت آنلاین عادت کرده اند. با این حال، اگر هرگز دوره آنلاین را اجرا نکرده اید، رفتن به یک محیط مجازی ترسناک به نظر می رسد. مربیان همیشه نمی دانند چه انتظاری باید داشته باشند ، و اگر تلاش می کنند ، به احتمال زیاد دانش پذیران آنها نیز در حال تلاش هستند.

ایجاد انتقال کار بزرگی نیست. با این وجود ، مراحلی وجود دارد که مربیان و موسسات می توانند برای ایجاد روند روانتر از نظر فنی و در عین حال پشتیبانی از مدرسین و دانش پذیران در این فرآیند، انجام دهند.

  1. اطمینان حاصل کنید که زیرساخت شما می تواند مقیاس بندی کند.

حرکت آنلاین به معنای بازدید بیشتر و کاربران بیشتر در سیستم شما است. اگر منابع درستی در اختیار نداشته باشید، سیستم عامل آموزش الکترونیکی شما کند شده و حتی ممکن است خراب شود. پلتفرمی که کند یا خراب است به معنای زمان از دست رفته است زیرا مربیان برای بارگذاری مطالب خود تلاش می کنند و همچنین داده ها را نیز از دست می دهند. برای دانش پذیران، این می تواند به معنی ناامیدی افزوده شده ، ارسال دیرهنگام ، و نتایج یادگیری ضعیف باشد.

اولویت شما باید اطمینان از داشتن منابع میزبانی کافی باشد.

در مرحله بعد ، مطمئن شوید که سیستم عامل یادگیری شما می تواند از پس افزایش کاربر برآید. اینجاست که احتمالاً انتخاب یک راه حل شما را ناامید می کند. آنها برای دوره های کوچکتر طراحی شده اند ، بنابراین تلاش برای وارد کردن بسیاری از دروس برای دانش پذیران بیشتر یک چالش بزرگ است.

اگر هنوز سیستم مدیریت یادگیری را انتخاب نکرده اید ، یکی را با توجه به اولویت ها انتخاب کنید که نه تنها مقیاس خوبی داشته باشد ، بلکه دارای کنترل های کاربر پسند برای دانش پذیران و مربیان باشد. شما مجبور خواهید بود که به بسیاری از افراد نحوه استفاده از این سیستم را آموزش دهید، بنابراین انتخاب یکی از آنها با قابلیت استفاده ضعیف می تواند شما را آزار دهد.

  1. در آموزش LMS برای معلمان خود سرمایه گذاری کنید.

معلمان شما با استفاده از اولین دوره های آنلاین خود ، چه در استفاده از سیستم جدید و چه در انتقال دوره های حضوری خود به یک فضای آنلاین موثر ، نیاز به پشتیبانی زیادی خواهند داشت. در حقیقت ، این دو نیاز آموزشی مشخص است: یکی برای پشتیبانی فنی در حالی که مربیان یاد می گیرند در سیستم جدید حرکت کنند ، و دیگری برای اطلاعات طراحی آموزشی به دلیل ایجاد یک دوره کارآمد.

برای اولین بار ، تشخیص دهید که همه مربیان به سطح آموزش یکسانی احتیاج ندارند. کسانی که از نظر فنی سواد بیشتری دارند ممکن است به سرعت به سیستم مراجعه کنند ، این امر ممکن است با آموزش اجباری که نیازی به آنها ندارند ، کار را برایشان سخت تر کند. از طرف دیگر ، مربیانی وجود خواهند داشت که از یک سیستم آنلاین احساس بسیار ناخوشایندی می کنند.

یک جلسه آموزش گروهی را با همه مربیان خود اجرا کنید تا هر استانداردی را که همه باید از جمله راهنمایی های ارزیابی ، الزامات دوره و کنوانسیون های نامگذاری ، اتخاذ کنند، پوشش دهد. سپس از مربیان خود بخواهید با توجه به آموزش های بعدی که لازم دارند ، خود را شناسایی کنند.

اگر به یک باره آموزش زیادی برای کار دارید ، حتما در نظر داشته باشید از مربیانی که در توانایی های خود احساس اطمینان می کنند بخواهید ، به همکاران خود که از اعتماد به نفس کمتری برخوردارند کمک کنند. این کار باعث می شود همه افراد سریعتر اصول را بدست آورند در حالی که کاربران انرژی خود را برای سوالات دشوارتر آموزش ذخیره می کنید.

  1. مطالب جهت دار را به دانش پذیران خود ارائه دهید.

مربیان تنها کسی نیستند که به پشتیبانی بیشتری نیاز دارند. برای بسیاری از دانش پذیران ، این اولین تجربه آنها با آموزش آنلاین خواهد بود. بسیاری از آنها با نحوه اداره سیستم جدید آشنا نیستند و هنگام عادت به محیط جدید به پشتیبانی بیشتری نیاز خواهند داشت.

چند کار برای کمک به آنها می توانید انجام دهید:

از جمله یک جلسه آموزشی که آنها را از طریق LMS راهنمایی می کند ، از جمله جایی که پرونده ها باید بارگذاری شوند ، نحوه برگزاری آزمونها و پیشرفت در دوره ها ، و اینکه کجا می توان برنامه درسی را پیدا کرد.
اگر با کودکان و بزرگسالان کار می کنید ، این آموزش را برای والدین و سرپرستان آنها نیز فراهم کنید ، تا آنها بتوانند در خانه کمک کنند.
یک مخزن منابع با برنامه درسی ، خواندن مورد نیاز و هرگونه اسناد قابل چاپ که در آن به راحتی یافت می شود ، ایجاد کنید.
ساعات اداری آنلاین را ارائه دهید تا در صورت نیاز با فراگیران خود صحبت کنند.

۴- درباره اصول آموزش آنلاین بحث کنید.

همانطور که قبلاً گفتیم ، تکنیک های آنلاین با تکنیک های حضوری در مورد ارائه مطالب دوره متفاوت هستند. نمی توانید فایلهای PDF را به دانش پذیران خود تحویل دهید و انتظار داشته باشید که همه اطلاعات را مانند اینکه در کلاس آنها را پوشش داده اید آنها را جذب کنند. همچنین نمی توانید از یک سخنرانی فیلم بگیرید و انتظار داشته باشید که همان سخنرانی به اندازه حضوری بودنش مفید باشد.

در یک دوره حضوری ، شما می توانید در یک اتاق گرد هم آیید، به سوالات پاسخ دهید ، و با گذراندن مطالب ، بحث را به پیشرفت طبیعی ترغیب کنید. این دشوارترین چیز برای تبدیل به یک دوره آنلاین است. یک کلاس درس حضوری فراگیران را اجتماعی می کند ، آنها را برای مدت طولانی تری روی صندلی های خود نگه می دارد و آنها را به شرکت ترغیب می کند. اما یک دوره آنلاین چنین رفتاری ندارد. فراگیران ممکن است حواس پرتی کنند و محیط خانه آنها را احاطه می کند و انگیزه ی کمی برای نگه داشتن آنها پای کامپیوتر وجود دارد.

با شکستن مسیر خود به قطعات قابل کنترل با آنها کار کنید. در پایان هر بخش از آزمونهای کوتاه استفاده کنید تا در مورد پیشرفتی که به دانش پذیران می دهند بازخورد دهید. طیف وسیعی از رسانه ها را از جمله اینفوگرافیک ها ، فیلم های کوتاه و فایل های صوتی در آن قرار دهید.

از آنجا که بسیاری از این عناصر منابع زیادی دارند، به دنبال منابعی در دامنه عمومی باشید و یا می توانید آنها را با انتساب صحیح به اشتراک بگذارید. می توانید یک ویدیوی آموزشی را در آپارات به اشتراک بگذارید تا به مطالب دوره خود اعتبار بیشتری ببخشید و بحث و گفتگو را در انجمن خود شروع کنید.

۵- دوره ها و گروه های بحث و گفتگوی زنده را اجرا کنید.

انتقال کل برنامه درسی شما به صورت آنلاین می تواند زمانبر باشد، به ویژه هنگامی که محتوای غنی را برای همراهی با آن جستجو یا ایجاد می کنید. ویدئوها و اینفوگرافیک ها می توانند ابزار مهمی برای کمک به دوره جدید شما باشند ، اما اگر باید سریع شروع کنید و مطمئن نیستید از کجا شروع کنید ، با دوره های زنده و گروه های بحث و گفتگو شروع کنید.

اگر قبلاً ارائه داشته اید ، می توانید در هنگام ارائه با اسلایدهای خود صحبت کنید. در دوره بحث پس از آن ، می توانید به سوالاتی که دانش پذیران از طریق چت باکس ارسال می کنند پاسخ دهید ، یا می توانید با استفاده از کنترل های سرپرستی خود اجازه دهید دانش پذیران در حین انجام سوال بپرسند یا نظر دهند.

سرانجام ، می توانید وبینارهای خود را ضبط کنید و از آنها برای ایجاد محتوای دوره برای دفعه بعدی ، برای دانش پذیرانی که بار اول آن را از دست داده اند ، یا برای دانش پذیرانی که می خواهند ویدیو را دوباره تماشا کنند ، استفاده کنید.

  1. درباره تکالیف و ارزیابی ها خلاقانه فکر کنید.

سرانجام ، دشوارترین قسمت ایجاد یک دوره آنلاین ناشی از تجدید نظر در مورد هنجارهای شما برای ارائه مطالب دوره و ارزیابی است. استفاده از رویکرد قدیمی برای بحث در انجمن ممکن است یک اتفاق آشنا باشد، اما ویژه و کارآمد نیست.

در عوض، تا آنجا که ممکن است ، به دنبال روش های خلاقانه باشید تا به دانش پذیران خود کمک کنید تا با مطالب درگیر شوند. ایده ها را آزمایش کنید و سعی کنید تکالیفی را بیابید که برای دانش پذیران شما بسیار خوب است.

همچنین ، به ابزارهای ارزیابی LMS خود مراجعه کرده و انواع استفاده از آزمونها را تغییر دهید. این موارد می تواند شامل سوالات چند گزینه ای ، درست / غلط ، پر کردن جای خالی ، کشیدن و رها کردن ، پاسخ کوتاه و مقاله باشد. در صورت امکان ، به یاد داشته باشید که فوراً در مورد پاسخ ها برای کمک به یادگیری بازخورد دهید.
آماده باشید تا به طور یکسان از معلمان و دانش پذیران پشتیبانی کنید.

انتقال به یک سیستم کاملاً آنلاین زمان بر است و حتی در بهترین شرایط ، اولین درس های شما سخت خواهد بود. با خود ، با همکاران و با فراگیران صبور باشید. با ادامه کار، خواهید فهمید چه عواملی موثر است و چه عواملی تاثیری ندارد، و درنهایت به تعادل دست پیدا خواهید کرد.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: