مخاطبان آموزش الکترونیکی خود را به یادگیرندگان آنلاین مادام العمر تبدیل کنید

فراگیران آنلاین مادام العمر به هر فرصت یادگیری متعهد هستند. آنها می کوشند درک خود را گسترش دهند و در این فرآیند شرکت کنند.

به همین دلیل، بدون توجه به موضوع یا اهداف آموزشی دوره آموزش الکترونیکی، همیشه مفید است که مخاطبان آموزش الکترونیکی خود را به یادگیرندگان آنلاین اختصاصی و پرشور مادام العمر تبدیل کنید.

این سوال باقی می ماند چگونه در محیط آموزش الکترونیکی به این امر دست یابید؟ چگونه می توانید اثر خود را به جا بگذارید و آنها را تشویق به جهش کنید تا بتوانند افق های آموزشی خود را به طور مداوم گسترش دهند؟

۱٫ آنها را تشویق کنید تا ترجیحات یادگیری خود را کشف کنند

هر یک از مخاطبان آموزش الکترونیکی شما نیازهای یادگیری و ترجیحات شخصی خود را دارد.

در حالی که برخی از فراگیران آنلاین اطلاعات را در قالب تصویری به طور موثرتری حفظ می کنند، برخی دیگر ممکن است سخنرانی های آنلاین با ارائه های صوتی را ترجیح دهند.

تشویق فراگیران آنلاین برای یافتن ترجیحات خود به آنها این فرصت را می دهد تا کشف کنند چه چیزی برای آنها بهتر است و کدام رویکردهای یادگیری ممکن است مطابق با نیازهای شخصی آنها نباشد.

هنگامی که آنها تشخیص دادند که کدام ترجیح یادگیری برای آنها بهتر است، سپس می توانند فعالیت های آموزش الکترونیکی و تمرین های آنلاین را انتخاب کنند که بیشترین سود را برای آنها به همراه دارد.

۲٫ به یادگیرندگان آنلاین خود زمان دهید تا فکر کنند

فراگیران آنلاین شما باید فرصت جذب و حفظ آنچه را که می آموزند داشته باشند، به جای اینکه مجبور باشند برای رسیدن به ماژول آموزش الکترونیکی بعدی در درس آنلاین خود عجله داشته باشند.

آنها باید زمان کافی برای تفکر در مورد موضوع و جمع آوری افکار و نظرات خود در مورد ایده ها و مفاهیم کلیدی داشته باشند.

انعکاس همچنین به آنها این فرصت را می دهد تا موضوعات را به طور کامل درک کنند و آنها را به حافظه بلندمدت بسپارند تا بتوانند بر دانش قبلی خود بنا کنند و بین ایده های مرتبط ارتباط برقرار کنند.

در بین هر درس یا فعالیت آنلاین، چند لحظه به یادگیرندگان فرصت دهید تا در مورد نکات اولیه فکر کنند و نتیجه گیری خود را در مورد اینکه چگونه می توانند آموخته های خود را در دنیای واقعی به کار ببرند، تشکیل دهند.

۳٫ فراگیران آنلاین را تشویق کنید تا نقاط عطف شخصی را تعیین کنند

هر یادگیرنده آنلاین با انگیزه تغذیه می شود. در حالی که برخی ممکن است آن انگیزه بسیار مهم را از اهداف و مقاصد کلی دوره آموزش الکترونیکی دریافت کنند، برخی دیگر ممکن است به رویکرد شخصی تری برای تجربه آموزش الکترونیکی خود نیاز داشته باشند.

هر عضوی از مخاطبان آموزش الکترونیکی خود را تشویق کنید تا نقاط عطف خود را بر اساس علایق، اهداف حرفه ای و نیازهای یادگیری خود تعیین کنند.

پس از ایجاد این نقاط عطف، از آنها بخواهید پیشرفت خود را در طول مسیر پیگیری کنند و در خودارزیابی های آنلاین شرکت کنند که به آنها در شناسایی زمینه های بهبود کمک می کند.

اگر آنها احساس کنند که کنترل تجربه آموزش الکترونیکی خود را در دست دارند، به احتمال زیاد به یادگیرندگان توانمند مادام العمر تبدیل می شوند که واقعاً از فعالیت های آموزشی آنلاین لذت می برند.

۴٫ آن را به یک تجربه اجتماعی تبدیل کنید

یادگیری مادام العمر فقط یک تلاش انفرادی نیست. در واقع، شما می توانید با ادغام فعالیت های یادگیری اجتماعی در استراتژی دوره آموزش الکترونیکی خود، تجربه یادگیری الکترونیکی را برای مخاطبان آموزش الکترونیکی خود لذت بخش تر و جذاب تر کنید.

آنها را تشویق کنید تا با افراد همفکر در سایت های رسانه های اجتماعی و انجمن های آنلاین ارتباط برقرار کنند، یا وبلاگی ایجاد کنید که بر علایق اصلی آنها تمرکز دارد.

هدف این است که به آنها فرصت همکاری با همسالان خود را بدهیم تا نه تنها از بینش و مهارت های خود بهره مند شوند، بلکه بتوانند خود را با سایر فراگیران مجازی مادام العمری که به یادگیری علاقه دارند، احاطه کنند.

۵٫ ایده ها و نظرات قبلی آنها را به چالش بکشید

انسان ها معمولاً دوست ندارند به آنها گفته شود که نظرات یا ایده هایشان نادرست یا ناآگاهانه است.

با این حال، به چالش کشیدن ایده ها و نظرات از قبل موجود می تواند دنیایی از فرصت های یادگیری را برای مخاطبان آموزش الکترونیکی شما باز کند.

اگر آنها از این واقعیت آگاه شوند که ایده‌ای که سال‌ها داشته‌اند، در واقع مشکوک است، این می‌تواند آنها را وادار کند تا فرضیه‌های گوناگون دیگری را حدس بزنند.

در نتیجه، آنها چیزهای جدیدی در مورد خود و جهان کشف می کنند و همچنین به دنبال دانش جدیدی در مورد موضوع مورد نظر خواهند بود.

۶٫ مسیرهای یادگیری آنلاین شخصی مادام العمر را توسعه دهید

مسیر یادگیری آنلاین شخصی یک برنامه یادگیری فردی برای آموزش الکترونیکی است که بر علایق و نیازها تمرکز دارد.

به فراگیران آنلاین این فرصت داده می‌شود که در فعالیت‌ها، تمرین‌ها و ارزیابی‌های یادگیری الکترونیکی آنلاین شرکت کنند که نیازها و ترجیحات یادگیری شخصی آنها را برآورده می‌کند.

آن‌ها همچنین می‌توانند تعیین کنند که کدام منابع و ابزار آنلاین می‌توانند به آنها در مسیرشان کمک کند تا بیشترین بهره را از تجربه آموزش الکترونیکی ببرند.

عاقلانه است که به فراگیران آنلاین کنترل کاملی بر ایجاد مسیرهای یادگیری آنلاین خود بدهیم تا بتوانند مطالب آنلاین و محتوای آموزش الکترونیکی را که برای آنها مناسب است انتخاب کنند.

به عنوان مثال، ممکن است بخواهید سه تمرین آنلاین مختلف را برای تکمیل آنها انتخاب کنید و به آنها اجازه دهید تمرین مناسب را برای اهداف و نیازهای شخصی خود انتخاب کنند.

۷٫ بر مزایای یادگیری آنلاین مادام العمر تاکید کنید

فراگیران آنلاین باید بدانند چه چیزی برای آنها مفید است. خلاصه ای واضح و مختصر از مزایای یادگیری آنلاین مادام العمر، و همچنین نحوه به کارگیری دانشی که به دست آورده اند را در زندگی واقعی بگنجانید.

یادگیری به خاطر یادگیری یک چیز است، اما یادگیری به منظور بهبود زندگی شخصی و حرفه ای خود یک تجربه یادگیری الکترونیکی واقعاً معنادار است.

برای هر دوره آموزش الکترونیکی که ایجاد می‌کنید، یادگیرندگان آنلاین خود را از کارهایی که می‌توانند با اطلاعات انجام دهند آگاه کنید تا در مورد احتمالات هیجان‌زده شوند.

این همچنین در مورد نقاط عطف شخصی و مسیرهای یادگیری آنلاین آنها صدق می کند. به آنها اجازه دهید از مزایای ایجاد استراتژی‌های یادگیری آنلاین شخصی‌شده خود به منظور تقویت منبع درونی انگیزه خود مطلع شوند.

برای اینکه مخاطبان آموزش الکترونیک شما به یادگیرندگان آنلاین مادام العمر تبدیل شوند، باید بتوانید از علایق آنها بهره ببرید.

یکی از موثرترین راه‌ها برای رسیدن به این هدف، تحقیق در مورد مخاطبان است. اگر بتوانید دریابید که چه چیزی آنها را هدایت می‌کند، می‌توانید در قلب و ذهن آنها جایی برای آموزش آنلاین بی‌پایان باز کنید.

اگر می خواهید یادگیری آنلاین مادام العمر را تشویق کنید، مشارکت ضروری است.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: