شش دلیل برای اینکه به یک ال ام اس موبایل نیاز دارید

با زنگ هشدار گوشی هوشمند خود بیدار می شوید، قبل از خوردن یک فنجان قهوه تازه، یک نگاه سریع به پیام ها می اندازید و دقایقی بعد در حال خواندن سرفصل های اخبار و ایمیل های فوری هستید.

همه این ها بر روی آن صفحه ۵ اینچی تلفن همراهتان اتفاق می افتد. این ماجرا ادامه دارد، چه در یک باشگاه ورزشی و چه در پارک، دستگاه تلفن همراه همیشه در دسترس است. در حالی که موسسات و کلاس های آموزشی چنین قابلیتی نداشته و در ساعات محدودی امکان خدمات رسانی و آموزش به فراگیران را خواهند داشت.

با بهترین LMS ها آشنا شوید

آموزش یا یادگیری و توسعه، به طور خلاصه L&D، نیز به شدت تحت تأثیر این تغییر دستگاه قرار می گیرد و ارائه دهندگان خدمات یادگیری را به نوآوری و به کارگیری روش های جدید یادگیری ترغیب می کند.

یادگیری با موبایل فقط یک مد جدید نیست. این نیاز به یک رویکرد اندیشیده شده، آموزش، و یک سیستم تحویل مناسب نیز دارد، به همین دلیل است که LMS های تلفن همراه در حال افزایش هستند.

سیستم‌های مدیریت یادگیری موبایلی که به آنها پلت‌فرم‌های آفلاین موبایل نیز گفته می‌شود، یادگیری و مدیریت محتوا، گزارش‌دهی و غیره را به طور یکپارچه در دستگاه‌های تلفن همراه بدون نیاز به اتصال همیشه به اینترنت تسهیل می‌کنند.

اما این همه چیز نیست. در اینجا ۶ دلیل برای نیاز به سیستم ال ام اس تلفن همراه و حتی فراتر از آن بر اساس گزارش های تحقیقاتی مختلف آورده شده است.

۱٫ تحرک

همانطور که توسط RCR Wireless News [2] گزارش شده است، “نیروی کار سیار جهانی قرار است به ۱٫۸۷ میلیارد نفر یا ۴۲٫۵٪ از نیروی کار جهانی تا سال ۲۰۲۲ افزایش یابد.

همانطور که کارگران به طور فزاینده ای دچار تحرک می شوند، کار اصلی آنها نیز افزایش می یابد.

امروزه فراگیران یک برنامه ثابت دارند و اغلب یافتن زمان برای یادگیری به چالشی بزرگ برای عملکرد تبدیل می شود.

سیستم مدیریت یادگیری تلفن همراه یکی از راه‌های دسترسی به یادگیری بدون نیاز به اتصال به اینترنت است.

با وجود مجوز و سایر اقدامات امنیتی، فراگیران می توانند از هر مکان و در هر زمان به یادگیری دسترسی داشته باشند.

۲٫ انعطاف پذیری

تعمیم اصطلاح تحرک، «انعطاف پذیری» بیشتر در مورد انتخاب است. طبق آمار، «کاربران روزانه ۲۲۱ کار را بر روی گوشی های هوشمند خود انجام می دهند، در حالی که تنها ۱۴۰ کار روی دسکتاپ یا لپ تاپ می توان انجام داد».

آیا واضح نیست که استفاده از موبایل بیشتر باعث راحتی و آسایش است؟

 یک سیستم مدیریت یادگیری سیار این انعطاف پذیری را به یادگیری می دهد و به فراگیران این امکان را می دهد که در یک دستگاه تلفن همراه یاد بگیرند، در حالی در حرکت هستند بتواند آموزش خود را نیز دنبال کنند و به اجبار به خاطر استفاده از دسکتاب مجبور به یک جا نشینی نشوند.

انعطاف‌پذیری به شکل BYOD نیز ارائه می‌شود، که در آن کارمندان مجبور نیستند دستگاه‌های ارائه شده توسط شرکت را مورد استفاده قرار دهند، بلکه از تلفن همراه شخصی خود برای یادگیری و آموزش استفاده کنند.

این که BYOD اینجا برای ماندن است، توسط تحقیقات اخیر گارتنر، با عنوان Bring Your Own Device: The Facts and the Future  مشهود است، که نشان می دهد ۷۰٪ از متخصصان در حال حرکت به صورت شخصی از تجارت مراقبت می کنند.

۳٫ آموزش به موقع

تلفن های همراه اغلب به پشتیبانی از عملکرد مرتبط هستند، زیرا دستگاه های تلفن همراه در حین کار بسیار مفید هستند. بر اساس گزارش گوگل، “افراد بیشتر از گوشی تلفن همراه استفاده می کنند تا از رایانه های شخصی و ثابت، به طوری که ۴۰٪ از مردم عمدتاً به تلفن های هوشمند خود متکی هستند” و این مسئله در محل کار نیز صادق است.

یادگیری JIT که مخفف یادگیری Just-In-Time است، به شکل قطعات کوتاهی عمل می کند که هر زمان که یادگیرنده به آن نیاز داشته باشد، چه برای کمک و چه برای تقویت یادگیری، ارائه می شود.

یک سیستم مدیریت یادگیری تلفن همراه، که در همه زمان‌ها، چه با اتصال به اینترنت و چه بدون اینترنت و در همه دستگاه‌های تلفن همراه در دسترس است، می‌تواند به عنوان یک نقطه‌ای برای یادگیری JIT عمل کند.

۴٫ نگهداری

تعداد نوآوری‌ها و جابجایی‌ها به سمت هوش مصنوعی، پلتفرم‌های ربات، جستجوی مبتنی بر صدا، و تکثیر بیشتر محتوای ویدیویی، همراه با روی کار آمدن مصرف‌کنندگانی که در ابتدا از تلفن همراه وارد می‌شوند، فراگیران را به مصرف محتوا در قالب‌ها و روش‌های مختلف سوق داده است.

این بازتابی از نحوه مصرف محتوا توسط فراگیران در زندگی روزمره‌شان است، که جای تعجب نیست که شامل «ویدئو به عنوان محبوب‌ترین نوع محتوایی آموزشی و پس از آن دوره‌های آنلاین، محتوای تحقیقاتی و ابزارهای تعاملی . طبق تحقیقات Hubspot، محتوای سنتی مانند وبلاگ‌ها، مقالات طولانی و پادکست‌ها نیز این فهرست را تکمیل می‌کنند.

یک سیستم مدیریت یادگیری سیار با پشتیبانی از طیف وسیعی از منابع آموزش الکترونیکی، از فیلم‌ها گرفته تا دوره‌ها و اسناد مرجع در قالب‌های تصاویر، PDF، فایل‌های word و غیره، ارائه دانش کاربردی در قالب‌هایی را امکان‌پذیر می‌سازد که دسترسی فراگیران به آن آسان باشد.

این رویکرد یادگیری را خود محور می کند، که به نوبه خود حفظ دانش را بهبود می بخشد و همزمان عملکرد را افزایش می دهد.

۵٫ پیگیری و گزارش

اثربخشی یادگیری معمولاً با استفاده از داده های جمع آوری شده از طریق گزارش تعیین می شود. LMS های تلفن همراه، که به مکانیزم همگام سازی و ردیابی مجهز هستند، به همان روشی که یک سیستم مدیریت یادگیری سنتی با توانایی ترسیم گزارش در مورد یادگیرنده کلیدی یا معیارهای یادگیری کار می کند، عمل می کند.

چنین داده هایی به تعیین موفقیت برنامه های آموزشی، بهبود کیفیت یادگیری به کار گرفته شده و همچنین یافتن زمینه هایی که از نظر آموزشی نیاز به بهبود دارند کمک می کند.

۶٫ تجربه یادگیری مستمر

عملکرد یک سیستم مدیریت یادگیری سیار، گاهی اوقات می تواند از یک سیستم مدیریت یادگیری سنتی پیشی بگیرد و بهترین راز حفظ شده “حالت آفلاین” است که ارائه می دهد.

طبق گفته McKinsey & Company، “بیش از ۶۰ درصد از جمعیت جهان آفلاین هستند”.

حالت آفلاین به کاربران و فراگیران اجازه می دهد تا از زمان استراحت خود حتی در مناطقی با اتصال کم یا بدون اتصال اینترنت استفاده کنند.

محتوا را می توان به سادگی بارگیری و در دستگاه خود ذخیره کرد و پس از یک فرآیند ساده احراز هویت، همیشه به آن دسترسی پیدا کرد.

سپس داده‌های ردیابی توسط سیستم مدیریت یادگیری جمع‌آوری می‌شود و هر زمان که به یک شبکه فعال وارد می‌شود، برای MIS و گزارش‌گیری جامع، با باطن آن (یک LMS تمام عیار) همگام‌سازی می‌شود.

برای فراگیران، این به معنای یک تجربه یادگیری بدون وقفه و بدون مرز است. این می تواند در هر زمان، هر مکان، در هر دستگاهی، با یا بدون اینترنت اتفاق بیفتد.

گسترش سازمان‌ها، افزایش روزافزون نیروی کار سیار، و وابستگی فزاینده به دستگاه‌های تلفن همراه، کاتالیزورهایی برای پذیرش سیستم مدیریت یادگیری سیار هستند.

با این حال، این پذیرش گسترده دستگاه های تلفن همراه برای انجام وظایف مختلف و سیاست های انعطاف پذیر است که منجر به فراگیر شدن آن شده است، چیزی که سیستم مدیریت یادگیری تلفن همراه را به اتفاق بزرگ بعدی در بخش یادگیری و توسعه سازمانی تبدیل می کند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: