ایجاد یک تجربه مثبت از دوره آنلاین

هر دوره ای که ایجاد می کنید نیاز به محتوای جامع دارد. در واقع، محتوا مولفه ی اساسی موفقیت هر دوره است. این امر بخصوص اگر دوره های خود را بفروشید بسیار صدق می کند. اما علاوه بر مطالب، باید به تجربه ای که ارائه می دهید نیز توجه زیادی داشته باشید.

با ضربه زدن به برخی از فیلم ها و متن ها و محافظت از دسترسی به این مطالب، دوره خیلی لذت بخش نخواهد بود. بلکه خسته کننده خواهد بود و دانش پذیران برای محتوا ارزش قائل نمی شوند. شما باید بر روی تجربه نیز تمرکز کنید.

سایت های زیادی وجود دارد که دوره های آنلاین را ارائه می دهند و یک تجربه منحصر به فرد برای دانش پذیر دارند. به عنوان مثال، به سادگی به سراغ پیشنهاداتی مانند Lynda.com، Udemy ، Coursera و DuoLingo بروید.

هر یک از آنها یک “احساس” منحصر به فرد ارائه می دهند که برای محتوای ارائه شده مناسب است. یکی از بزرگترین جنبه های ایجاد این تجربه عناصر طراحی هستند.

خوشبختانه، اگر از لرن دش استفاده می کنید، وردپرس دارای موضوعات بسیار جذابی است که می توانید استفاده کنید، مانند Social Learner by BuddyBoss یا مضامین کودک Genesis توسط Web Savvy Marketing

استفاده از ابزاری مانند LearnDash Visual Customizer نیز می تواند در ارائه هویت منحصر به فرد به پیشنهادهای شما کمک کند.

اما نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که آیا می خواهید محتوای دوره خود را هدایت کنید یا جامعه ای پیرامون آن را نیز می خواهید پرورش دهید.

در حالت ایده آل شما قادر به ایجاد جامعه ای از طرفداران پرشور هستید، اما این زمان می برد.

هنگامی که مشتریانی هستند که دوره های شما را می گذرانند و بازخورد می دهند، می توانید همیشه در این مسیر حرکت کرده و کار خود را گسترش دهید.

مهم نیست که برای دوره خود چه مسیری را دنبال می کنید، یک چیز باید ثابت بماند: دانش پذیران هرگز نباید احساس کنند که تنها هستند.

سعی کنید همیشه از طرق مختلف آن ها راهنمایی و پشتیبانی کنید. می توانید از تالارهای گفتمان (به جنبه های جامعه کمک می کند)، پرسش های متداول در موارد مختلف از دانش پذیران، و یا یک میز راهنما استفاده کنید.

این امر می تواند کمک زیادی به ایجاد یک تجربه مثبت برای دانش پذیران شما ایجاد کند و اگر دوره هایی را می فروشید، مطمئن باشید دانش پذیرانتان شما را به دیگر دوستانشان نیز معرفی خواهند کرد.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: