فروش بیشتر دوره ها با استفاده از گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن اغلب با صنعت آموزش همراه است، اما واقعیت این است که مدت مدیدی است استفاده می شود و به همین دلیل در دنیای تجارت وجود دارد.

استفاده موثر از گیمیفیکیشن راهی عالی برای افزایش خط پایین و ایجاد وفاداری مشتری است.

اگر به نوعی دوره آنلاین را می فروشید، با استفاده از عناصر بازی در دوره های خود فرصتی فوق العاده خواهید داشت.

شما می توانید یک سیستم ساده ی نشان را به دوره های خود اضافه کنید و به مشتریان خود برای تکمیل عناصر خاص جایزه دهید.

انسان ها به طور طبیعی به سوی پاداش ها کشیده می شوند، به ویژه اگر به هدف دلخواهشان گره خورده باشد.

به عنوان مثال، شرکت های ارائه دهنده کارت های اعتباری از گیمیفیکیشن در پیشنهادات خود استفاده می کنند و بازده آن تا حد زیادی است.

بیشتر کارتهای اعتباری به شما امتیازاتی می دهند که می توانید بابت اشیای فیزیکی یا پول، آن را پرداخت کنید. هرچه بیشتر هزینه کنید، امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد. این یک تاکتیک کاملاً موثر است.

ترفند شما این است که یک مکانیزم بازی را که دارای نتیجه موثر است، اجرا کنید. سپس مشتریان شما را به ادامه دوره های خود (یا حتی خرید دوره های اضافی) ترغیب می کند تا درنهایت مورد دلخواه خود را بدست آورند.

گفته شده است که فروش به مشتری موجود به مراتب آسان تر از به دست آوردن مشتری جدید است. اجزای گیمیفیکیشن در دوره های شما به ایجاد وفاداری و تعامل کمک می کنند.

وقتی عنصر بازی خود را پیاده سازی کردید، اطمینان حاصل کنید که در صورتی که مشتریان تصمیم بگیرند دیگر از خدمات شما استفاده نکنند، دستیابی به موفقیت برایشان آسان است.

اگرچه جلوگیری از این وسوسه انگیز است.
اگر به دنبال چگونگی موثرتر کردن دوره های خود، افزایش وفاداری مشتری و در نهایت فروش بیشتر هستید، پیاده سازی سیستم گیمیفیکیشن را به کسب و کار خود بدهکار هستید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: