طلوع دیجیتال: یادگیری آنلاین آزاد تازه شروع می‌شود

به طور سنتی دانشگاه ها به عنوان نهادهای انحصاری برای افراد معدود و نه تمامی افراد، دیده می شوند. اما با تغییرات بوجود آمده و موج جدیدی از دوره های آنلاین، درهای دانشگاه به روی همه باز می شود.

این فشار برای دموکراتیک سازی یادگیری، تحت هدایت نهادهای مشهور آمریکایی مانند MIT و هاروارد نیز ادامه دارد.

روشی جدید برای یادگیری

برخلاف آموزش عالی سنتی که یادگیری را برای تنها تعداد محدودی فراهم میکند، یادگیری آزاد برای هر کسی که به اینترنت دسترسی دارد شفاف و قابل دسترسی است.

چنین گشودگی می تواند به جای تسلط بر یک موضوع خاص ، در ارتقا استاندارد در دانشگاه کمک زیادی کند.
حدود ۷۰۰۰ دانشجوی آنلاین اخیراً اولین گواهینامه های اهدا شده توسط MIT و هاروارد را با مشارکت Edx خود کسب کردند. این بیش از دو برابر گواهینامه ای است که MIT در ابتدای امسال اعطا کرد.

۱۴۷۵۹۶ فردر دیگر نیز برای ثبت نام و گذراندن دوره MIT ثبت نام کردند که برای دوره های بهار تعداد قابل توجه بیشتری انتظار می رود.
استانداردهای بالا بدان معنی است که فارغ التحصیلان به دریافت گواهینامه های از MIT و هاروارد کاملاً افتخار می کنند.

انواع جدید یادگیری

سالخان ، بنیانگذار ارائه دهنده آموزش غیرانتفاعی آکادمی خان ، در سخنرانی اخیر خود در MIT گفت:

“انقلاب های نسل ما – در تجارت، آموزش، ساختار اجتماعی و حتی سیاست ، توسط ژنرال ها یا سیاستمداران لغو نمی شود ، بلکه توسط افراد بسیار قدرتمندی مانند خود شما لغو می شود. آنها می توانند با وضوح ببینند که چگونه فرضیات نسل های قبلی دیگر اعمال نمی شوند. “

دوره های مجازی موک در مرحله آزمایش هستند. فارغ از باز و گسترده بودن ، موک با دوره های سنتی دانشگاه آزاد و مدل های تغییر یافته با انعطاف پذیری بالا، از نظر هزینه پایین متفاوت است.

نوآوری های اصلی موج جدید موک های آمریکایی شامل Khan Style Video و آزمایشگاه شبیه سازی است. فیلم Khan Style صمیمیت چشمگیری بین معلم و دانش پذیر ایجاد می کند.

آزمایشگاه شبیه سازی شده محیطی است که در آن به اکتشاف تشویق می شود ، می توان در آن ریسک کرد و اشتباهات بخشیده می شوند. اگر فکر می کنید این خیلی شبیه سرگرمی است ، به یاد داشته باشید که خلبانان پرواز بعدی شما ممکن است در یک شبیه ساز آموزش دیده و به مهارت و صلاحیت رسیده باشند.

گام بعدی

به گفته Udacity و Edx ، MOOC هنگامی که پایگاه داده های رفتار دانشجویی آنها چرخه های بازخورد یادگیری را امکان پذیر کند ، شروع به کار خواهد کرد. نوید یادگیری با استفاده از داده ها یکی از دلایلی است که محققان و دانشگاه های تحقیقاتی موج جدید را هدایت می کنند.

درو فاوست ، رئیس دانشگاه هاروارد گفت:

“هاروارد و MIT از این فن آوری های جدید و تحقیقاتی که در جهت یادگیری آنلاین فراهم می کنند ، به گونه ای استفاده می کنند که به نفع دانشجویان ، همسالان و مردم سراسر کشور و جهان باشد …”

این برنامه استراتژی های یادگیری بهترین تمرین ، جامعه دانشجویی ، آزمایشگاه ها ، ارزیابی و صدور گواهینامه را برای اهداف طراحی شده تامین می کند.

اما یک موضوع اساسی ناشناخته نحوه استفاده کارفرمایان از این گواهینامه است. آیا آنها مدرک سنتی را ترجیح می دهند؟ چگونه آنها از اطلاعات موجود در پایگاه های موک در مورد توانایی ها و تسلط افراد استفاده می کنند؟

یک موج فناوری

جان هنسی ، رئیس دانشگاه استنفورد به همکاران خود گفت که وقتی صحبت از آموزش عالی است: “سونامی در راه است”.

دانشگاه ها در تلاشند بفهمند که آیا موک فقط یک رقابت سالم است یا یک نوآوری مخل است.
آموزش عالی اولین بخشی نخواهد بود که تحت تأثیر موج فناوری، سنگین تر و سریعتر از آنچه انتظار می رود ضربه میبیند. سازمانهایی که عملکرد خوبی داشته باشند یا به بازارهای کوچک، با ارزش بالا خدمات ارائه می دهند و یا مدلهای جدید کم هزینه با دامنه گسترده تولید می کنند.

یا شاید به هر دو دست یابند ، مانند پروژه Minerva که با سرمایه ۲۵ میلیون دلاری خود تلاش می کند.

در مکانهایی که تحصیلات عالی از بودجه عمومی تأمین می شود ، سیاستهای جدید دولت برای ارتقا نوآوری لازم است. از آنجا که کمیت هزینه کم حاشیه ای دارد ، شاید موج جدید، سیاست ها را به سمت ارتقا کیفیت، تغییر جهت دهد.

آموزش عالی آینده

آیا آینده تحصیلات عالی تحت سلطه ستارگان بین المللی تدریس است که دوره های پیشرفته را به هر کسی که بخواهند ارائه می دهند؟

چگونه است که می توانید از بهترین های کشور خود یاد بگیرید ، در حالی که با کسری از هزینه می توانید از بهترین های جهان بیاموزید؟

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: