چارچوب دوره آنلاین اثبات شده

در حالی که هر دوره محتوای منحصر به فرد و مخاطبان خاص خود را دارد، چارچوب هایی وجود دارد که در تمام دوره های آموزشی که ایجاد می شود (حداقل دوره های خوب) یکسان باقی می ماند.

اینفوگرافی زیر که توسط SHIFT ELearning ایجاد شده است، چارچوبی را نشان می دهد که می توانید هنگام ایجاد دوره های خود از آن استفاده کنید.

فقط بدانید که این باید یک محل شروع باشد. هر یک از این مناطق را می توان بیشتر تقسیم کرد و به جهات مختلفی رفت. هنوز هم، مکان خوبی برای شروع است، به خصوص اگر تازه در زمینه طراحی آموزشی شروع می کنید.

یکی از مهمترین جنبه های این چارچوب که غالباً از آن چشم پوشی می شود، دفترچه ها یا ارزیابی ها هستند. داشتن یک ارزیابی قبل از آموزش برای دانستن اینکه دوره شما در تحقق اهداف یادگیری موثر است بسیار مهم است.

ایجاد ارزیابی های موثر به خودی خود یک هنر است، بنابراین برای اطلاعات کمی بیشتر این مقاله را بررسی کنید.

کادرهای آبی در وسط نحوه ارائه ی محتوا و انواع مختلف تعامل فراگیران با محتوا را نشان می دهد. اگر فقط روی یکی از این جعبه ها تمرکز کرده باشید، دوره شما احتمالاً بسیار بی تأثیر خواهد بود.

درعوض، سعی کنید توازن خوبی را در تمام زمینه ها بدست آورید، یا حداقل هر منطقه را در جایی که ممکن است، به ویژه قطعه برنامه را به نوعی نشان دهید.

اغلب ماژول های یادگیری فقط محتوا را تحویل می دهند اما هرگز به فراگیر فرصت نمی دهند محتوایی را که تازه آموخته است (در یک محیط امن) استفاده کند. شبیه سازی یک روش خارق العاده برای ایجاد این محیط امن “آزمون” است.

باز هم، این یک چارچوب مسلماً بیش از حد ساده برای طراحی آموزش است، اما اگر بخواهید یک مجموعه کلی برای مطالب دوره خود تنظیم کنید، هنوز هم مفید است.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: