اهمیت تکمیل مطالب دوره توسط دانش پذیران در کلاس های آنلاین

اگر یک دوره آنلاین ایجاد کرده اید و آن را ارائه داده اید، پس احتمالاً متوجه شده اید که کار شما در واقع تازه آغاز شده است.

قرار نیست دوره ها و برنامه های آموزشی راکد باشند. این چیزی نیست که شما ایجاد کنید و سپس کاری با آن نداشته باشید یا مسئولیت شما نسبت به آن تمام شود.

مطالب باید براساس تغییرات در محتوا (به طور طبیعی)، و همین طور به دلیل تغییر در انتظارات یادگیرندگان، به روز شوند.

دورره ای را که ده سال پیش ایجاد شده در نظر بگیرید. آیا انتظار دارید امروز دقیقاً به همان روشی که در اولین روز انتشار آن ارائه شده است، ارائه شود؟

اول، اگر مطالب را به روز نگه ندارید، تاریخ محتوای تولیدی شما به طور معمول منقضی می شود. با این حال، گاهی اوقات مطالب برای مدت طولانی تازه می مانند. آنچه که در واقع بیشتر اهمیت دارد این است که شما مطالب را به روز می کنید تا تغییرات سریعی که در انتظارات دانش پذیران را منعکس کند.

چه چیزی باید تغییر کند؟

اگر دوره شما فاقد هر نوع فیلم است، باید فوراً آن را به روز کنید.
نیازی نیست که کل دوره خود را به صورت فیلم درآورید اما اگر تمام محتوای ارائه شده ی شما متن باشد ایرادات آن و همین طور تاریخ انقضای سریع آن کاملاً نشان داده می شود.

ویدئو اغلب سرگرم کننده تر است و توجه افراد را بیشتر جلب می کند اما فقط وقتی به روش صحیح انجام شود. فیلم های ۲۰ دقیقه ای ایجاد نکنید. دیگر زمان آن گذشته است. اکنون همه از محتوای خرد استفاده می کنند.

چیز دیگری که باید تغییر دهید این است که لیست های بی انتها را جایگزین کنید و اینفوگرافیک های ساده را جایگزین کنید. این یک کار کوچک است که می توانید برای تازه کردن سریع مطالب خود انجام دهید.

چه چیز دیگری وجود دارد؟

شکستن و تفکیک دروس طولانی به دو (یا شاید سه) درس جداگانه را نیز در نظر بگیرید. این روزها مردم دوست دارند از مطالب کوچک شده استفاده کنند و درس های طولانی خسته کننده به نظر می رسد.

در صورت امکان اتوماسیون را در آن بگنجانید. پیشرفت دوره، ایست بازرسی یا ارتباطات به صورت خودکار باشد.

انجام برخی از این نکات نسبت به سایر موارد آسان تر است. با ساده ترین و دردسترس ترین ها شروع کنید و به سمت تغییرات بزرگتر حرکت کنید. شما برای ایجاد دوره خود وقت زیادی اختصاص داده اید پس با غفلت در انجام وظایف کوچکی که می تواند موفقیت شما را رقم بزند، اجازه ندهید که همه ی زحماتتان به هدر برود.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: