نمونه ای از گیمیفیکیشن که به درستی انجام شده است

گیمیفیکیشن امروزه کاملاً محبوب است و دلایل بسیاری برای این محبوبیت وجود دارد.

این شیوه اگر به درستی انجام شود، واقعاً می تواند یک تجربه یادگیری لذت بخش ایجاد کند.

متأسفانه بسیاری از برنامه های آموزشی وجود دارد که از گیمیفیکیشن در حد بالقوه خود استفاده نمی کنند.

گفته می شود شروع کار با گیمیفیکیشن آسان است. در واقع، آنچه شما واقعاً نیاز دارید مکانیزمی برای مدیریت نقاط و نشان ها است.

فقط امتیازات و نشان ها؟
جواب یک کلمه است: بله!

استفاده هوشمند از امتیازات، نشان ها و جوایز می تواند تأثیر قابل اندازه گیری در تجربه کاربر دوره شما داشته باشد.

به عنوان مثال ، برنامه محبوب یادگیری زبان Duolingo را در نظر بگیرید.

اگر نام Duolingo را نشنیده اید، باید بگوییم یک برنامه آموزش آنلاین رایگان برای آموزش زبان های خارجی است.

این یکی از بهترین نمونه های “گیمیفیکیشن است که به درستی انجام شده” است.

شما می توانید خودتان امتحان کنید(ایجاد حساب کاربری رایگان است).

همانطور که در دوره خود پیشرفت می کنید، امتیاز کسب می کنید، ارز دیجیتال جمع می کنید، قفل مراحل جدید را باز می کنید، نشان ها را می گیرید و موارد دیگر.

جنبه گیمیفیکیشن Duolingo یادگیری یک زبان را بسیار لذت بخش کرده است، به ویژه هنگامی که شما در نظر بگیرید که یادگیری زبان به معنای سنتی چقدر خسته کننده است.

اصل مطلب را فراموش نکنید

در حالی که در بازی های الکترونیکی گیمیفیکیشن ایده خوبی است، اما نباید اولویت اصلی شما باشد.

یک انتقاد از Duolingo این است که محتوای واقعی دوره کاملاً کم عمق است.

مثلا فردی که کاملاً به زبان فرانسه مسلط است می گوید: تصمیم گرفتم از Duolingo برای به روز ماندن اطلاعاتم استفاده کنم.

در حالی که عناصر بازی در این دوره لذت بخش هستند، محتوای واقعی آن نسبت به سایر دوره های زبان که گذرانده ام، کاربرد کمتری دارد.

به عنوان نمونه، جملات به طور تصادفی تولید می شوند.

زمینه کاربردی کمی وجود دارد. محتوا یک بعدی است و حول پیشرفت مداوم و کسب پاداش است.

آیا هنوز می توانید از دوره یاد بگیرید؟ کاملاً، اما جا برای تأثیرگذاری بیشتر محتوا وجود دارد.

اگر قرار است از Duolingo پیروی کنید، ابتدا به مطالب خود توجه کنید و در مرحله دوم به عناصر بازی توجه کنید.

به یاد داشته باشید که گیمیفیکیشن به منظور افزایش اثر بخشی محتوای شما است.

هنوز Duolingo یک تحقیق موردی مناسب برای استفاده موثر از گیمیفیکیشن است و مطمئناً باید از آن به عنوان الهام بخش دوره های خود استفاده کنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: