نحوه ساخت فیلم برای محتوای آموزش الکترونیکی

فیلم ها جزء مهمی در دوره آموزش الکترونیکی شما هستند. به همین دلیل است که شما نباید آن را فراموش کنید.

بسیاری از مربیان آنلاین در یکی از دو بخش قرار می گیرند: یا اینکه در نوشتن محتوا راحت هستند اما ایده ایستادن در مقابل دوربین آنها را می ترساند یا اینکه از نوشتن محتوا بیزارند و امیدوارند که آموزش های ویدئویی از آنها یک کار خوشایند باشد.

خوب، من اخبار مختصری برای هر دو گروه دارم. اول: شما باید به نوشتن اسکریپت های ویدیویی عادت کنید. و دوم: گرچه آنها مهارت متفاوتی نسبت به بسیاری از نوشتن مطالب دیگر دارند، اما برای اکثر افراد بسیار آسان تر است.

هنگام ایجاد محتوای ویدئویی برای یادگیری الکترونیکی، اسکریپت ها مرحله ای بسیار مهم برای رد شدن هستند.
ساختار دروس را فراهم کنید. مهم است که شما تمام محتوای مناسب را پوشش می دهید، اما همچنین باید سرعت را کاهش دهید.

مکث های بی دست و پا و صوتهای تردید را کاهش دهید. این گونه صداها غیرحرفه ای است و می تواند برای دانش پذیر آزار دهنده باشد.

تعداد ویرایش های انجام شده پس از تولید را کاهش دهید. آیا نگران هستید که نوشتن یک فیلمنامه به زمان زیادی نیاز دارد؟

به حفظ ثبات محتوای دوره خود کمک کنید. لحن و اصطلاحات را از یک ویدئو به ویدیو دیگر یکسان نگه دارید.
و این فقط یک شروع است! اسکریپت ها باعث صرفه جویی در وقت زیادی می شوند و می توانند کیفیت مطالب دوره شما را بسیار بهبود بخشند. اما غیرملموس بودن برای آنها ممکن است اتفاق بیفتد مگر اینکه به روش صحیحی نوشته شده باشد. بنابراین، اگر تا به حال فکر کرده اید که چگونه یک اسکریپت آموزش طبیعی بنویسید، این مطلب برای شما مناسب است.

  1. مطالب خود را در متن دوره کامل برنامه ریزی کنید.

می خواهید بفهمید که چگونه هر ویدیو در ساختار دوره کلی شما قرار می گیرد. قبل از رنج کیفیت و فراگیری دانش پذیر، تنها چیزهای زیادی می توانید در اختیار داشته باشید.

به یاد داشته باشید که دوره شما در خلا ظاهر نمی شود، بلکه به عنوان بخشی از یک مجموعه محتوای طولانی تر است. برای انتخاب مهمترین مطلب برای هر ویدئو، از این متن بزرگ استفاده کنید. در این مرحله، شما در حال ویرایش برنامه ویدئویی خود هستید تا مطمئن شوید همه چیز را پوشش داده اید بدون اینکه زیاد از موضوع خارج شوید.

  1. مختصر کار کنید و واژگان شفاف را به کار ببرید.

در دام تلاش برای نوشتن اسکریپت به روشی که مقاله های ترم دانشگاه را نوشتید، نیفتید. کار شما تحت تأثیر قرار دادن کسی نیست، بلکه آموزش است. هرچه ساختار جمله ها و انتخاب واژگان شما پیچیده تر باشد، خواندن متن با صدای بلند برای شما دشوارتر خواهد بود. خواهید دید که زبان خود را زیر پا می گذارید، و این باعث می شود که تنها صدا به نظر برسد گویا کلمات بلندی که استفاده می کنید به طور طبیعی به شما نمی آیند.

در عوض ، اسکریپت خود را برای عبارات پر سر و صدا، تکرار و واجد شرایط بودن بررسی کنید. این باعث می شود اعتماد به نفس بیشتر داشته باشید و همچنین دانش بیشتری داشته باشید.

  1. از جمله سازی های فعال استفاده کنید.

اگر تا به حال دوره نوشتن را گذرانده باشید، احتمالاً شنیده اید که از استفاده از صدای منفعل در نوشتن انتقاد می کنند. صدای منفعل غالباً بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرد، اما این باعث نمی شود که ممنوع باشد.
با این حال، به دلایلی که در بالا ذکر شد، به طور کلی برای ویدیوها خوب نیست: بیشتر از جملات صوتی فعال استفاده کنید تا جملا پیچیده تر و غیر مستقیم است.

اگر مطمئن نیستید که منظور ما از صدای منفعل چیست، این دو جمله را با هم مقایسه کنید:

الف) درس توسط دانش آموزان آموخته شد.

ب) دانش آموزان درس را آموختند.

اولین جمله انفعالی است (و جمله خوبی نیست). این موضوع مستقیم و فعل را برعکس می کند تا تاکید کند یا آنچه را که مسئول عمل در جمله است، پنهان کند. مثال کلاسیک این است که “اشتباهاتی صورت گرفت.” چه کسی اشتباه کرده است؟

جملات دوم فعال است، زیرا فاعل های فعل را در مقابل قرار می دهد. متوجه خواهید شد که به آکروباتیک دستوری کمتری احتیاج دارد و درک آن آسان تر است.

مطمئناً مواردی وجود دارد که می خواهید حتی در یک درس ویدیویی از صدای منفعل استفاده کنید. متوجه خواهید شد که من زودتر از آن استفاده کردم وقتی گفتم “صدای منفعل اغلب بیش از حد استفاده می شود” من می خواستم از گفتن بیش از حد صدای منفعل پرهیز کنم، زیرا هر تعداد از مردم ممکن است بیش از حد از آن استفاده کنند. وظیفه شما در نوشتن فیلمنامه این نیست که هرگز از صدای منفعل استفاده نکنید، بلکه بهتر است در شناسایی آن بهتر عمل کنید و در صورت مناسب تر بودن صدای فعال، آن را دوباره بیان کنید.

۴ – اسکریپت خود را با صدای بلند بخوانید تا مثل مکالمه به نظر برسد.

نمی دانید چگونه می توانید فیلمنامه خود را بیش از حد پر حرف و یا مملو از ساختارهای منفعل تشخیص دهید؟ آن را با صدای بلند بخوانید. در واقع، شما باید فیلمنامه خود را چندین بار تمرین کنید و به جاهایی که از نظر شما خشن یا غیر طبیعی هستند بازگردید. متن خود را تمرین کنید تا زمانی که کلمات از زبان شما جاری شوند. به نظر می رسد شما در یک رویداد شبکه ای به طور ناخواسته چیزی را برای یکی از آشنایان خود توضیح می دهید، نه اینکه روی تریبون باشید، و با لهجه مصنوعی انگلیسی صحبت می کنید.

۵- اگر از تصاویر تجسمی استفاده می کنید، برای طراحی گام به گام و زمان بندی، از تصاویر کوچک و استوری بورد استفاده کنید.

سرانجام، برای تصاویر و صفحه داستان فیلمنامه خود فکر نکنید. با متن خود با دقت کار کنید تا با تصاویر کوچک درس شما همسو شود. اگر اسلایدها یا تصاویر خاص به دقت زمان بندی شده باشند، اطمینان از تطابق متن شما با واقعیت بیش از هر زمان دیگری مهم خواهد بود.

اسکریپت ها یک ابزار هستند، نه عصا.

سرانجام، اسکریپت شما باید برای شما راحت باشد و در حالت ایده آل، شما آن را خیلی خوب می دانید و مجبور نیستید آن را کلمه به کلمه بخوانید. در واقع، انجام این کار می تواند همان چیزی باشد که باعث می شود در وهله اول غیرواقعی به نظر برسید.

در حین تمرین خواندن، احساس بهتری نسبت به کلمات و ایده های پشت آنها پیدا خواهید کرد. اگر نیاز به بازگشت و ویرایش یا حتی بیان مجدد دارید، به این غریزه اعتماد کنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: