نقش یادگیری آنلاین در آینده کار

یادگیری آنلاین آینده نگری را تقویت می کند

با افزایش پذیرش یادگیری آنلاین در سراسر جهان، احتمالاً پیوند این روش فراگیر مطالعه با آینده کاری قابل پیش بینی است.

همانطور که بسیاری از کارشناسان صنعت استدلال کرده‌اند، آینده کار لزوماً نشان‌دهنده تصاحب مشاغل توسط ماشین‌ها نیست، بلکه احتمالاً تصاحب وظایف کمتر مورد نیاز انسان توسط ماشین‌ها را نشان می‌دهد.

مشارکت انسان در محل کار در آینده کار پیچیده خواهد بود، اما بدون هزینه نیست.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که کسانی که بیشترین بهره را از پویایی و امکانات غیرقابل تصور در آینده کار خواهند برد، کسانی هستند که خود را با مهارت های معاصر مورد نیاز برای کارهای آینده نگرانه آماده کرده اند.

همانطور که جو مک‌کندریک در مقاله فوربس اشاره کرد، هوش مصنوعی (AI) جایگزین وظایف خواهد شد، نه مشاغل.

او همچنین استدلال کرد که به جای نگرانی در مورد از دست دادن شغل، مدیران تجاری می توانند به کاهش مشاغلی که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می توانند انجام دهند، کمک کنند.

بنابراین، افراد باید زمان بیشتری را برای کارهای سطح بالاتر صرف کنند.

انتظار می‌رود هوش مصنوعی و سایر ماشین‌های روباتیک وظایف بیشتری را در آینده کاری به عهده بگیرند، و زمانی که انجام می‌دهند، باید انتظار داشته باشیم که خلاء مهارت‌های جدید پر شود.

این مهارت‌ها می‌تواند حول درک و استفاده از اتوماسیون جدید، راه‌حل‌های هوش مصنوعی، ماشین‌های ترکیبی و سایر راه‌حل‌های دیجیتالی بهبود یافته در صنایع مختلف باشد.

برای برآورده ساختن این خواسته ها به مجموعه وسیع تری از مهارت های جدید نیاز است.

آموزش آنلاین از کجا وارد می شود؟

با در نظر گرفتن واقعیت، فراگیر بودن اینترنت، انتقال مهارت های جدید را در مناطق و قاره ها امکان پذیرتر و راحت تر کرده است.

درک فن آوری های جدید را می توان به راحتی از طریق ابزارهای مطالعه آنلاین انجام داد و مانع یادگیری سنتی در فناوری های نوظهور را شکست.

در حال حاضر، یادگیری آنلاین و سایر اشکال آموزش از راه دور، درجه قابل قبولی از پذیرش مهارت‌های دیجیتال و مبتنی بر فناوری مختلف برای آموزش رسمی را نشان داده‌اند.

تنها در سال ۲۰۱۸، تعداد قابل توجهی از ۶,۹۳۲,۰۷۴ دانش پذیر در دوره های آموزش از راه دور در موسسات اعطای مدرک آمریکا ثبت نام کردند.

طبق گزارش دیگری از فوربس، واضح است که بخش شرکتی را پشت سر نگذاشته است زیرا بیش از ۴۰٪ از شرکت های Fortune 500 در حال حاضر به طور منظم و گسترده از آموزش الکترونیکی استفاده می کنند.

بنابراین، آموزش آنلاین مسلماً نقش مهمی در آینده کاری ایفا می کند و به پذیرش مهارت های جدید فناوری دیجیتال کمک می کند.

یادگیری آنلاین توانایی‌های قوی‌ای را نشان داده است و در کسب مهارت‌های دیجیتال جدید و همچنین بسیاری از مهارت‌های فنی و نرم، انتخاب ارجح است.

آموزش آنلاین به شما امکان می دهد از هر کجای دنیا مطالعه یا تدریس کنید. از این رو، بدون نیاز به جابجایی از یک مکان به مکان دیگر، دسترسی به اینترنت و رایانه این امکان برای شما وجود دارد.

 این امر باعث می‌شود که انتقال مهارت‌ها راحت‌تر از هر روش آموزشی دیگری منتشر شود.

در حدود یک دهه آینده، باید منتظر ماشین های هیبریدی جدید، اتوماسیون، راه حل های فناوری دیجیتال باشیم، در حالی که به موازات آن باید منتظر دوره های آنلاین جدید و کلاس های مجازی آموزش این مهارت ها باشیم.

علاوه بر این واقعیت که کسب مهارت‌های دیجیتالی با شکل دیجیتالی یادگیری مطابقت دارد، زیرا هر دو به دیجیتال تمایل دارند و می‌توانند به صورت مجازی اتفاق بیفتند، آینده کار مسلماً باعث ورود دیجیتالی بیشتر خواهد شد.

زیرا اتوماسیون بیشتر و فناوری‌های بهبود یافته در اطراف فناوری‌های دیجیتال افزایش می‌یابد. این امر یادگیری آنلاین را در آینده کاری ضروری می کند، زیرا می توان بیشتر این مهارت ها را به راحتی به صورت دیجیتالی و آنلاین آموخت.

همچنین توانایی مهارت مجدد و به روز رسانی آسان چنین مهارت هایی یکی دیگر از عوامل حیاتی در آینده کاری است.

ما به احتمال زیاد باید منتظر تغییرات و پیشرفت های بیشتری در مهارت های مختلف دیجیتال، از جمله سایر انقلاب ها و نوآوری های صنعتی باشیم.

با این حال، توانایی به روز رسانی آسان چنین مهارت هایی، به دفعات مورد نیاز، یکی دیگر از عوامل مهم است و در اینجا، شکل دیجیتالی یادگیری نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

ایده این است که وقتی آموزش به صورت آنلاین برای یادگیری خودسرانه یا به صورت مجازی از طریق پشتیبانی مربی ارائه می‌شود، می‌توان آن را به‌راحتی به‌روزرسانی کرد و تا آنجا که ممکن است به‌عنوان به‌روزرسانی‌های مهارت‌ها یا فناوری منتشر کرد.

این پویایی یکی دیگر از مزایای کلیدی یادگیری آنلاین در آینده کاری را تقویت می کند، زیرا یادگیری آنلاین به سهولت و راحتی به روز رسانی و انتقال سریع مهارت های جدید کمک می کند.

جهانی شدن: یادگیری آنلاین و آینده کار

جهانی شدن سریع و سیستم غیرمتمرکز نیروی کار جهانی نیز بر آینده کار تأثیر می گذارد و نقش بسیار زیادی در آن ایفا می کند.

توجه به استعدادها به طور قابل توجهی از ارتباط نزدیکی به مهارت محور تغییر خواهد کرد، زیرا مدیران استخدام تاکید بیشتری بر شناسایی مهارت های مناسب مورد نیاز خواهند داشت تا نزدیک ترین مهارت ها بر اساس مجاورت.

این در حال حاضر اتفاق می‌افتد و در افزایش تعداد کسب‌وکارهایی که خدمات استخدام آزاد ارائه می‌دهند، مشهود است، جایی که آنها مشاغل یا افرادی را که به دنبال خدمات از راه دور از یک ارائه‌دهنده خدمات هستند، به هم متصل می‌کنند.

 به عنوان مثال، Upwork، کسب‌وکاری که فرصت‌های کار از راه دور را فراهم می‌کند، که بیش از ۱۸ میلیون فریلنسر ثبت‌شده به دنبال فرصت‌های شغلی از راه دور/آنلاین هستند، با بیش از ۵ میلیون مشتری ثبت‌شده که به دنبال خدمات مختلف هستند.

رقیب اصلی آن، Fiverr، از رشد مشتری (خریداران) از ۲٫۴ میلیون خریدار (مشتریان به دنبال خدمات از راه دور) در سال ۲۰۱۹ به ۳٫۴ میلیون در سال ۲۰۲۰ برخوردار بوده است.

ایده بزرگ این است که مشاغل از راه دور به خوبی با کارهای دیجیتالی مرتبط هستند.

با افزایش نیاز به این امر، متخصصان و سایر ارائه دهندگان خدمات، از جمله فریلنسرهایی که مهارت های دیجیتال و سایر مهارت های حرفه ای مورد نیاز برای فرصت های شغلی از راه دور را به دست آورده اند، از فراگیر شدن فرصت های شغلی آینده نگرانه جهانی به شدت سود خواهند برد.

ما باید انتظار داشته باشیم که کسب و کارهای از راه دور، کارکنان دائمی بیشتری استخدام کنند.

The Take-Home چیست؟

با رشد روزافزون دیجیتالی‌سازی، نوآوری و فناوری‌های بهبودیافته، و آن‌هایی که پیش‌بینی می‌شود اتفاق بیفتند، کسانی که قصد دارند در خط مقدم حرفه خود باشند باید برای دستیابی به این هدف در یادگیری مستمر تلاش کنند.

از آنجایی که آینده کار وظایف پیچیده و چالش برانگیز خود را به همراه خواهد داشت، کسانی که ماهرترین هستند احتمالاً از این فرصت بیشتر بهره برداری خواهند کرد و صنایع آینده نگرانه را به پیش خواهند برد.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: