روند پیشرفت یادگیری خرد در آینده

یادگیری خرد دیگر یک روند نیست، این یک توسعه دائمی آموزش الکترونیکی است. در اینجا نحوه تغییر در سال آینده آمده است.

به نظر می رسد که یادگیری خرد سالهاست که در بالای نمودار روند قرار دارد. مردم پیش بینی می کنند که روندی که در حال حاضر وجود دارد، حتی بیشتر شود. به نظر من، یادگیری خرد ثابت کرده است که اینجا برای ماندن است و آن را از یک “روند” به یک نیروگاه تمام عیار صنعت با روند خاص خود تبدیل می کند.

اگر قبلاً روش هایی برای استفاده از یادگیری خرد در محتوای دوره خود پیدا نکرده اید، اکنون وقت آن است که به طور جدی به آن توجه کنید. اگر شما نیاز به الهام دارید، در اینجا برخی از گرایش های مهم تأثیرگذار بر نحوه استفاده از یادگیری خرد آورده شده است.

  1. برنامه های تلفن همراه دقیق تر

تصادفی نیست که افزایش یادگیری خرد با افزایش تمرکز بر یادگیری تلفن همراه همزمان شده است: این دو، دست به دست هم می دهند. در حقیقت، اگرچه یادگیری خرد در دسکتاپ به راحتی هر جای دیگر اتفاق می افتد، اما درک اینکه چگونه یادگیری با تلفن همراه می تواند چیزی جز یادگیری خرد باشد، دشوار است.

با این حال، این یک واقعیت مورد قبول در میان توسعه دهندگان آموزش الکترونیکی تلفن همراه نیست. دوره های تلفن همراه هنوز اغلب از برخی ویژگی هایی که قابلیت استفاده ندارند رنج می برند که به سرعت دانش پذیران را از این کار دور می کند. هرچه سریعتر دوره های موبایل، یادگیری خرد را به عنوان راه پیشرفت به طور کامل بپذیرند، بیشتر شاهد بهبود این دوره ها خواهیم بود.

  1. تجزیه و تحلیل دقیق تنظیم شده است.

تجزیه و تحلیل کاربر، دلیل مخفی بسیاری از برنامه های اعتیاد آور و یکپارچه است. در حالی که آنها اغلب به عنوان روشهای حیله و تزویر شرکت های برنامه ریز روی مغز شما رنگ آمیزی می شوند، هدف این است که یک تجربه کاربری بهتر ایجاد کنند و ترکیبی از رابط و تعاملات بسیار روان و شهودی که دانش پذیران نمی خواهند آن را پس بزنند.

هر چند تجزیه و تحلیل فقط اندازه گیری رفتار کاربر نیست. آنها همچنین به مربیان آنلاین بینش می دهند که چگونه ممکن است برنامه های یادگیری خود را برای تغییر رفتار ماهرانه در یادگیری تنظیم کنند. انجام چنین کارآمدی به معنای آزمون و خطای بسیار و صبر زیاد است. متغیرهای زیادی در حال کار هستند و فقط در صورت جدا کردن فاکتور مناسب می توانید یکی را یکباره تغییر دهید.

خوشبختانه، یادگیری خرد فرآیند بازخورد سریع تری را برای مربیان ارائه می دهد. آزمایش یک ماژول درس یک ساعته دشوار است، زیرا تعداد کمتری از فراگیران آن را می پذیرند و حتی با داشتن یک مجموعه داده بزرگ، آزمایش روشهای مختلف برای بهبود چنین سخنرانی مفصلی دشوار است.

اما، یک دوره خرد فرصتهای زیادی برای نوآوری در قالب کوتاه فراهم می کند که به راحتی می توانید بازخورد لازم را برای بهبود کسب کنید. با دقیقتر شدن معیارهای تجزیه و تحلیل، مربیان می توانند روش های جدیدی برای پیشرفت دروس خود بررسی کنند.

  1. یادگیری انطباقی

صحبت از مطالب دوره داده کاوی و تنظیم دقیق، با تمام آنالیزهای کاربر که می توانید شرط بندی کنید یادگیری شخصی تر خواهد شد. فناوری یادگیری انطباقی به سفارشی سازی محتوا به نیازهای یادگیرنده کمک می کند، به طوری که آنها وقت کمتری را برای مطالبی که از قبل می دانند هدر می دهند و زمان بیشتری را به تسلط بر مفاهیم جدید اختصاص می دهند.

یادگیری زبان را به عنوان مثال در نظر بگیرید. زبانها چیزهای کاملاً شخصی برای یادگیری است و هر شخص علایق، استعدادهای خاص خود را دارد. بسیاری از ابزارهای یادگیری زبان شکست می خورند زیرا این اختلافات شخصی را به طور کامل نادیده می گیرند و هر زبان آموز را در همان مسیر یادگیری قرار می دهد. اما یک برنامه انطباقی نه تنها می تواند زمانی را در نظر بگیرد که یادگیرنده عقب می ماند یا کسالت پیدا می کند، بلکه می تواند برنامه درس را به تمرکز بیشتر بر بررسی واژگان یا تمرین های دستور زبان تغییر دهد.

چرا این را در سایر درس ها اعمال نمی کنیم؟ یک برنامه تلفن همراه برای یادگیری پیانو می تواند پیشرفت فراگیر را بسنجد و دروس را متناسب با آن تنظیم کند. به جای اینکه فقط سطح ابتدایی را انتخاب کنید، می تواند میزان پیشرفت یک فراگیر را تشخیص دهد و سرعت مطابقت را افزایش یا کاهش دهد.

  1. ادغام اجتماعی

یکی از بزرگترین چالشهای بیشتر دانش پذران منحنی فراموشی است. ما با شنیدن اطلاعات جدید، به سرعت اکثر اطلاعات قبلی را فراموش می کنیم. اما یادآوری ها و راهنمایی های مکرر به ما کمک می کند تا به طور موثرتری این اطلاعات را حفظ کنیم، به همین دلیل است که مردم وقتی در یک محیط مطالب زیاد قرار می گیرند، مطالب را خیلی سریعتر به دست می آورند.

خوب، اکثر ما هر زمان که بخواهیم نمی توانیم کشور دیگری را انتخاب کنیم و به آنجا برویم. اما به لطف فناوری موبایل، تقریباً هر زمان که بخواهیم می توانیم با شخصی از یک کشور خارجی صحبت کنیم. در اینجاست که ادغام اجتماعی به چنین جنبه اصلی یادگیری خرد تبدیل می شود.

من قبلاً چند برنامه را امتحان کرده ام که از پیام های متنی بین دانش پذیران پشتیبانی می کنند. این نه تنها انگیزه بیشتری برای یادگیری ایجاد می کند، بلکه تعاملات خرد بیشتری را در طول روز به وجود می آورد، به طوری که دانش پذیران کلمات جدید را در خاطرات خود تازه نگه می دارند. غرق شدن در مطالب کامل نیست، اما یک قدم نزدیکتر است.

یادگیری خرد هنوز جای پیشرفت زیادی دارد. مانند هر جنبه دیگر از صنعت آموزش الکترونیکی، تغییرات تکنولوژیکی معنای بیشتری برای همگام شدن با آن است. در سال ۱۴۰۰ به احتمال زیاد شاهد انتقال تکنولوژی در حال حاضر به جریان اصلی خواهیم بود، و با دسترسی بیشتر به این ابزارها، شاهد اجرای کم و بیش موفق آنها در محتوای خرد خواهیم بود. هر عملی که باشد احتمالاً به گرایش های جدید داغ در سال ۱۴۰۰ تبدیل خواهد شد. تنها چیزی که به طور قطعی می توانیم بگوییم: یادگیری خرد همچنان در مرکز خواهد بود.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: