نیازهای کارمندان در آموزش الکترونیکی

کارمند باید در طراحی آموزش الکترونیکی شما گنجانده شود

کدام نیازهای کارمند را باید به طراحی آموزش الکترونیکی خود اضافه کنید

آیا این آشنا به نظر می رسد؟ شما مدیر پروژه آموزش الکترونیکی هستید که برای اولین بار با یک مشتری داخلی ملاقات می کنید تا به طور مفصل در مورد نیازهای آموزشی و الزامات کلی آنها برای یک دوره آموزشی پیشنهادی صحبت کنید.

شما انتظار تایید مشتری را ندارید، بلکه می خواهید الزامات بودجه را نهایی کنید و مهمتر از آن، به انتظارات دقیق عملکرد کارکنان رسیدگی کنید.

اما چیزی که از مکالمه خارج می شود این است که کاربر واقعی یا کارمندان از تلاش یادگیری انتظار دارند.

هر تلاش یادگیری باید بر آنچه کاربران برای دستیابی به اهداف خود نیاز دارند متمرکز شود.

وقتی فراموش می‌کنید که کاربران واقعی به چه چیزی نیاز دارند، یا بدتر از آن، فرض می‌کنید که هر چیزی را که به آنها داده می‌شود را می‌پذیرند، در مسیر معینی برای شکست قرار گرفته‌اید.

حتی اگر تأیید مدیر را دریافت می کنید، کسانی که می توانند، و احتمالاً تلاش های شما را خراب می کنند، کسانی هستند که در واقع از راه حل یادگیری شما استفاده می کنند.

اجرای موفقیت آمیز آموزش الکترونیکی کمتر در مورد تایید مدیریت، تمرکز بیشتر بر نیازهای کاربر یا کارمند است.

شما باید به ۴ نیاز کارمند زیر توجه کنید، پس از آن پذیرش یادگیری الکترونیکی را افزایش خواهید داد و در نهایت موفق خواهید شد.

در اینجا مهمترین نیازهای یک کارمند آورده شده است:

۱٫ نیاز به سرعت

نیاز به سرعت در مورد اطمینان از دریافت پشتیبانی و پاسخ فوری کارکنان است. دلایل زیادی برای “نیاز به سرعت” وجود دارد، اما مهم ترین آنها فشارهایی است که کارمندان برای انجام سریع و خوب کارها با آن مواجه می شوند.

به آخرین باری که مشکل داشتید فکر کنید. به احتمال زیاد برای یافتن سریع پاسخ ها به شما نیاز است.

به سادگی، شما باید چیزی را سریع یاد می گرفتید تا کار خود را کامل کنید.

اما اغلب اوقات، تمرین‌کنندگان یادگیرنده فراموش می‌کنند که هنگام طراحی یادگیری خود، به‌ویژه آموزش الکترونیکی، راه‌حل‌هایی را که طرح‌های بیش از حد درگیر یا پیچیده را انتخاب می‌کنند، برای همدلی مورد توجه قرار دهند.

وقتی با مشکلی مواجه می‌شوید، طبیعت انسان، به‌ویژه در زمان فشار، این است که به دنبال پاسخ‌ها و راه‌حل‌ها در یک منبع مناسب و قابل اعتماد باشد.

امروزه، شبکه‌های اجتماعی به ما این توانایی را می‌دهند که شبکه‌های دانش خود را از طریق انواع ابزارهای شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، لینکدین، یوتیوب و +Google و همچنین از طریق جوامع خصوصی انتقال دهیم.

پاسخ از طریق این شبکه ها فوری است. نکته منفی این است که ممکن است دقیق یا مناسب نباشد.

اینجاست که تخصص یادگیری شما و راحتی آموزش الکترونیکی می درخشد.

۲٫ نیاز به درگیر کردن کارکنان

تصمیم گیری آگاهانه برای پیشبرد آموزش الکترونیکی مستلزم همسویی با نگرش کارکنان است تا اطمینان حاصل شود که آنها به طور کامل در یادگیری سرمایه گذاری می کنند.

درست است، مشارکت کارکنان صرفاً به آموزش بستگی ندارد زیرا معمولاً بخشی از یک ابتکار مدیریت تغییر بزرگتر است.

اما، اگر یادگیرندگان ندانند که چرا به آموزش نیاز دارند یا در حال انجام آن هستند، و یا باور نداشته باشند که به آن نیاز دارند، صرف نظر از اینکه محتوا چقدر خوب باشد، رفتار آنها تغییر نخواهد کرد.

قبل از اینکه خود را در اتاقک خود برای طراحی دوره آموزش الکترونیکی بعدی حبس کنید، در اینجا یک فکر وجود دارد که چگونه با خود کاربران صحبت کنید؟

لازم نیست خیلی پیچیده باشد. به سادگی از آنها سؤالاتی بپرسید:

“انتظارات از نقش شما چیست؟ چه چیزی باید بهبود یابد؟ برای انجام یک کار بهتر چه چیزی را از دست می دهید؟ و دوست دارید چه چیزهایی را بدانید تا ارزش کار خود را بیافزایید؟”

اینها فقط چند مثال ساده هستند که به شما کمک می کند تا راه حل یادگیری و آموزش الکترونیکی قوی تری بسازید.

۳٫ نیاز به محتوای مرتبط و کاربردی

غالباً تمرین‌کنندگان یادگیرنده با دانستن اینکه شرکت‌کنندگان از آموزش خوششان می‌آید یا اینکه محتوا را درک کرده‌اند، راضی هستند.

مشکل این است که اکثر مردم مؤدب هستند و می گویند که راضی بودند.

و اگر راضی نبودند، احتمالاً با گفتن اینکه محتوا را درک کرده‌اند، پاسخ می‌دهند تا مجبور نباشند آن دوره خسته کننده را دوباره از سر بگذرانند.

متخصصان این مسائل را با تمرکز بیشتر بر یادگیری، یا آموزش الکترونیکی، طراحی و توسعه به جای اینکه چگونه عملاً عملکرد شغلی کارمندان را بهبود می بخشد، حل می کنند.

در حالی که ممکن است از دانستن اینکه مردم این دوره را دوست دارند احساس خوبی داشته باشند، اگر شرکت کنندگان آنچه را که می آموزند به کار نبرند و رفتار خود را تغییر ندهند، چه فایده ای دارد؟

نقش اساسی شما انجام یک ارزیابی جامع نیازها و مهارت هاست. این مربوط به برقراری ارتباط و در نظر گرفتن آنچه کارکنان می‌خواهند و آنچه که معتقدند مرتبط است.

اگر می خواهید حمایت و رضایت آنها را جلب کنید، مطمئن شوید که طراحی آموزش الکترونیکی شما نیازهای آنها را در نظر گرفته و ادغام می کند.

با گنجاندن این یک مورد ساده، نه تنها رضایت واقعی آنها را به دست می آورید، بلکه آنها را وادار می کنید تا تلاش یادگیری شما را بدون اجبار و با میل خود انجام دهند.

ساختن اسلایدهای آموزش الکترونیکی یا اطلاعات سنگین را متوقف کنید (متاسفانه هنوز هم همینطور است).

هر راه حل آموزش الکترونیکی که توسعه می دهید باید مرتبط و بلافاصله قابل اجرا باشد.

۴٫ نیاز به انعطاف پذیری

آموزش الکترونیکی پاسخی به مشکلات انعطاف پذیری یادگیری شماست!

مشابه آنچه که شبکه های اجتماعی و یادگیری فورا فراهم می کنند، موفقیت آموزش الکترونیکی شما کاملاً به سازگاری و انعطاف پذیری در طراحی، رویکرد و کاربرد بستگی دارد.

هنگامی که شما در حال طراحی و توسعه راه حل های یادگیری هستید، این امر اساسی است و فرصتی برای انطباق با نیازها هنگام کار با گروه متنوعی از یادگیرندگان است.

عده‌ای هستند که ارتباط فوری را در برخی از محتواها مشاهده می‌کنند، در حالی که دیگران در زمان دیگری ارتباط را می‌بینند یا بر اساس نیاز خود انتخاب می‌کنند.

اساساً، وقتی صحبت از یادگیری می شود، یک اندازه برای همه مناسب نیست و آموزش الکترونیکی به شما این فرصت را می دهد که مطابق با آن سازگار شوید.

درک نیازهای کارمند و یادگیرنده به همراه محدودیت ها و انتظارات درون سازمان به رشد اعتبار کسب و کار داخلی شما کمک می کند.

اما اگر در برآوردن نیازهای یادگیری همه از نظر ارتباط، سازگاری و بی‌واسطه بودن موفق باشید، به منبعی برای افرادی تبدیل خواهید شد که تأثیر مستقیمی بر خود کسب‌وکار دارند.

اکنون موفقیت یادگیری را اینگونه تعریف می کنید!

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: