نحوه ارزیابی در آموزش الکترونیکی

چه در حال ایجاد یک دوره جذاب یا یک محتوا برای آموزش زنده باشید، این احتمال وجود دارد که شما به نوعی، یک ارزیابی از موارد مختلف داشته باشید.

بیشتر ابتکارهای آموزشی اهداف را ترسیم می کنند و سپس با استفاده از نوعی ارزیابی، می توانند یاد بگیرند که دانش پذیران چطور درک درستی از مطالب دارند.

ارزیابی ها برای موفقیت برنامه بسیار مهم است.

متأسفانه، بسیاری از ارزیابی های مورد استفاده در یادگیری و آموزش به رهبری مربی یک بعدی هستند و معمولاً به شکل چند سوال ساده چند گزینه ای است.

این بدان معنا نیست که انتخاب چندگانه جای خود را ندارد.

منظور این است که فقط نباید محدود به این روش ارزیابی باشید.

بیشتر استراتژی های ارزیابی به یکی از دو دسته تقسیم بندی می شوند.

ارزیابی تکوینی شامل فعالیت هایی است که در طی فرایند یادگیری، اندازه گیری و بازخورد می دهند.

ارزیابی جمع بندی شامل استفاده از نمرات، امتیازات یا داده ها برای نشان دادن رشد دانش پذیر پس از آموزش است.

نمونه هایی از ارزیابی تکوینی و جمع بندی

هر دوی این روش ها کاربردهای خود را دارند.

شاید یکی از استراتژی های زیر که ذکر شده است، این انگیزه را برای شما ایجاد کند که روش های ارزیابی خود را برای دوره بعدی خود وارد کنید.

نمونه ارزیابی ارزیابی شامل:

  • ارائه خلاصه کلامی یا کتبی
  • فعالیت های همسالان که همکاری را تقویت می کنند و کیفیت کار یکدیگر را ارزیابی می کنند
  • خودارزیابی، بنابراین فراگیران می توانند عملکرد خود را ارزیابی کنند
  • لیست ها، نمودارها و سازمان دهندگان گرافیک برای ترغیب فراگیران به برقراری ارتباط واضح و موثر از طریق ایجاد ارتباط و یادداشت کردن روابط

مثالهای ارزیابی جمع بندی شامل:

  • وظایف عملکردی برای دیدن اینکه مهارت خاصی کسب شده است یا خیر
  • آزمون های چند گزینه ای برای بررسی یادآوری حافظه.
  • وظایف مشارکت برای تشویق فراگیران برای شرکت در سخنرانی ها، سمینارها، و همایش های آنلاین.
  • سخنرانی های شفاهی، بنابراین فراگیران می توانند دانش خود را نشان دهند یا یافته های تحقیق را ارائه دهند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: