سه راهکار ساده برای بهبود محتوای آموزش الکترونیکی

هدف نهایی هر دوره آنلاین ایجاد محتوای به یاد ماندنی است.

چگونه می توانید با دوره ی آنلاین خود تأثیرگذار باشید؟
در درجه اول و مهمترین مسئله این است که شما همیشه باید از یک روش طراحی آموزشی ثابت شده پیروی کنید تا هنگام برنامه ریزی محتوا، یک نقشه راه داشته باشید که آن را دنبال کنید.

این اطمینان می دهد که شما اهداف هوشمندانه ایجاد می کنید و از برخی از روشهای پیشرو در ایجاد محتوا استفاده می کنید.

علاوه بر این روش ها، روش های دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای یادآوری نکات مهم یادگیری خود به دانش پذیران کمک کنید.

سه استراتژی زیر را برای دوره های خود در نظر بگیرید:

استفاده از موسیقی

بسته به محتوا برای بعضی از دوره ها ممکن است دشوار باشد که این نکته را ارائه دهید، اما برای دوره های سنگین فیلم بسیارعالی است.

چرا موسیقی؟

نشان داده شده است که موسیقی به حفظ حافظه کمک می کند. با قرار گرفتن در معرض منظم موسیقی و الگوهای صدا، دانش پذیران بهتر می توانند محتوای مرتبط را در حافظه طولانی مدت خود ذخیره کنند.

تکرار فاصله ای

در حالی که هر درس دارای یک هدف اصلی است، اما دوره شما نیز دارای یک هدف اصلی است. این هدف باید در دوره های مختلف شما در تمام دوره ها تکرار شود.

هرچه فراگیران شما بیشتر در معرض نکات اصلی قرار بگیرند، پس از اتمام دوره، به احتمال زیاد آنها این اطلاعات را بهتر بخاطر خواهند آورد.

اهرم Mnemonics

تکنیک های Mnemonic برای مدت زمان طولانی وجود داشته است، اما به ندرت می بینیم که آنها در زمینه آموزش الکترونیکی مورد استفاده قرار گیرند، که البته عجیب است زیرا این یک روش عالی برای آموزش و یادگیری است.

Mnemonics به استراتژیهایی مانند تکه تکه کردن، ارتباط تصویر، کلمات اختصاری و غیره اشاره دارد.
هنگام ساخت مطالب خود، این موارد را در ذهن داشته باشید.

این یک استراتژی عالی در هنگام ایجاد جزوه ها و راهنماهای مراجعه سریع به دانش پذیران برای بارگیری و چاپ است.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: