چهار تعامل متداول در یادگیری

نکته ای که مردم درمورد یک دوره آموزشی می آموزند این است که حاوی نکات مختلف تعامل باشد.این امر یادگیرنده را به خود مشغول می کند و به روش های مختلف در مورد مطالب فکر می کند.

بدون تعاملات، کل تجربه خسته کننده و مسلماً بی تأثیر است. اگر مسئولیت ایجاد آموزش در مورد موضوعی خاص به عهده شما است، باید به دنبال راه هایی برای ترکیب نقاط تعامل باشید. خبر خوب این است که انجام این کار بسیار آسان است.

علاوه بر این، برای تأثیرگذاری نیازی به زیاده روی ندارید. برخی از تعاملات ساده و ظریف همه آنچه شما نیاز دارید را برآورده می کنند.

نمی دانید از چه نوع تعاملات می توانید استفاده کنید؟ در اینجا برخی از رایج ترین موارد ذکر شده در ابتدا توسط Atomi Systems شرح داده شده است.

۱- با استفاده از شخصیت ها

شخصیت های متحرک می توانند با یادگیرندگان شما مکالمه کنند، مشاوره دهند و آنها را از طریق محتوا راهنمایی کنند.

داشتن یک شخصیت ثابت در طول دوره به عنوان راهنما به ساختار یک دوره می افزاید و در عین حال عنصری را ایجاد می کند که فراگیر می تواند با آن ارتباط برقرار کند.

اگر چندین شخصیت دارید، مطمئن شوید که نقش متمایزی را که هر شخصیت در داستان بازی می کند، تعیین کرده اید.

یکی ممکن است راهنما باشد، دیگری قهرمان اصلی و شاید آنتاگونیست سرور. این نقش ها را در کل ثابت نگه دارید.

۲- بازی گونه سازی(گیمیفیکیشن)

این روش چند سالی است که یکی از موضوعات داغ است و دلیل خوبی هم دارد:

به خوبی نتیجه بخش است. استفاده از امتیازات، نشان ها، امتیازات عالی، تابلوهای امتیازات و سیستم های مشابه در دوره آموزشی، یادگیرنده را به سمت محتوا سوق می دهد در حالی که به تمایل ذاتی مردم برای “پیروزی” می پردازد.

۳- سناریوها

این نوع تعاملات، ماهیتاً پیچیده تر از این نظر هستند که یک وضعیت نتیجه محتمل را برای فراگیران متعدد ایجاد کنند. اغلب اوقات “انشعاب” یک تاکتیک همراه با سناریوها است که به فراگیر توانایی انتخاب آزاد را می دهد.

۴- نقاط داغ

پیاده سازی آن بسیار ساده است.
این نوع تعاملات معمولاً به فراگیری نیاز دارد تا ماوس خود را روی مناطق خاصی از صفحه قرار دهد تا اطلاعات بیشتری را فاش کند.

این یک ابزار ظریف است که می تواند برای ادامه حرکت در مسیر استفاده شود.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: