یادگیری خرد چیست؟

یادگیری خرد چیست و چگونه می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید؟

شما با ایده درسی که می خواهید تدریس کنید شروع می کنید، یک طرح درس می نویسید و سازماندهی مطالب خود را در مورد آن ساختار شروع می کنید. این امر به طور طبیعی برای بسیاری از ما اتفاق می افتد، این روش از شیوه آموزش موضوع ما در مدرسه و دانشگاه تقلید می کند.

البته فکر کردن در مورد دوره ها هیچ مشکلی ندارد. با این حال، تمرکز صرف بر روی محتوا و غفلت از نوع ارائه می تواند باعث شود بسیاری از مدرسان فرصت های بزرگ را از دست بدهند. یکی از این فرصت ها مربوط به یادگیری خرد است، روندی که چندین سال است در آموزش آنلاین به طور مداوم در حال افزایش است.

ایده یادگیری خرد شامل محتوای خرد است که شامل تقسیم دوره های بزرگ به قطعات کوچکتر است. یادگیری خرد همچنین به نحوه ارائه دوره های بزرگتر مربوط می شود. شما می توانید یک دوره با ترم طولانی ایجاد کنید که بصورت پراکنده ارائه شود، یا می توانید لحظات یادگیری خرد را در مطالب دوره عادی خود بگنجانید.

از هر راهی که می توانید به این روش تدریس نزدیک شوید، استفاده از آن احتمالاً نتایج مثبتی را در دوره شما نشان می دهد. یادگیری خرد ابزاری موثر در کاهش بار شناختی است، برای محدودیت اطلاعاتی که یک یادگیرنده می تواند همزمان جذب کند قبل از اینکه حافظه کوتاه مدت خود را بیش از حد تحت فشار قرار دهد. به همین دلیل، مربیان باید اقدامات اولیه را انجام دهند تا در دوره خود فرصت یادگیری را به فراگیران خود ارائه دهند.

  1. دلیلی ایجاد کنید تا فراگیران در طول روز دوباره درگیر شوند.

اگر دوره خود را به عنوان یک کلاس سنتی در نظر بگیرید، می توانید فراگیران خود را تصور کنید که برای انجام تکالیفشان چند ساعت در یک اتاق ساکت نشسته اند. با این حال، بسیاری از فراگیران دقیقاً به این دلیل در کلاسهای آنلاین ثبت نام می کنند که می خواهند از آن تجربه یادگیری سنتی جلوگیری کنند. شاید آنها همیشه در کلاس درس کلنجار رفته اند، یا شاید وقتشان کوتاه است و نمی توانند یک زمان خاص در طول هفته را به دوره شما اختصاص دهند. در هر صورت زمان آنها محدود است.

با استفاده از یادگیری خرد، می توانید مطالب را به صورت فراگیر در طول روز به دانش پذیران خود هدیه دهید. این که آیا این شامل یادآوری های روزانه برای ورود به سیستم و اتمام یک درس کوتاه است، یا انگیزه های بازی برای ادامه کار، شما فشار کار را برای انجام تعهدات کم میکنید و این در هر شبانه روز تاثیر بیشتری بر یادگیری فراگیر خواهد گذاشت.

  1. اطمینان حاصل کنید که همه چیز برای موبایل بهینه شده و کاربرپسند است.

محتوای آنلاین شما باید به راحتی از طریق دستگاه های تلفن همراه قابل دسترسی باشد. این فقط به معنای فنی در دسترس بودن نیست، بلکه منظور این است به گونه ای باشد که استفاده از آن مشکلی ایجاد نکند و نوع استفاده ساده باشد.

چند سالی است که جستجو از طریق موبایل از دسکتاپ پیشی گرفته است، بنابراین هر مربی آگاهی از این روند، می داند که فراگیران آنها فقط برای یک درس وارد سیستم نمی شوند. از نظر بسیاری، تلفن همراه به روشی پیش فرض برای دسترسی به محتوا تبدیل شده است. آنها برای ورود به انجمن خود وارد سیستم می شوند، درس جدیدی را در زمان استراحت و ناهار خود می آموزند و یک عادت یادگیری ایجاد می کنند. با دوره ای که برای موبایل طراحی نشده است مانع راه آنها نشوید.

  1. با منحنی یادگیری مبارزه کنید.

فراموش کردن، سخت ترین قسمت یادگیری است. با این حال، آنچه ممکن است متوجه نشوید این است که کار کردن مغز ما برای یادآوری یک چیز بیشتر کار می کند در واقع می تواند در طولانی مدت یاد بگیرد. به این ترتیب، تقریباً شبیه عضله سازی است: اگر فقط به وزنه های راحت بچسبید، قویتر نخواهید شد.

تحویل به موقع به گونه ای طراحی شده است که یادگیرندگان شما را درحالی که می خواهند آموخته های خود را فراموش کنند، با دروس کوتاه را برمیگرداند. با این کار حافظه را تقویت می کند و نتیجه گیری یادگیرنده را بهبود می بخشد.

  1. تعامل را از طریق آزمونهای روزانه تقویت کنید.

فراگیران عاشق مطالب روزانه هستند. به یاد داشته باشید، این دانش پذیران نیستند که توسط والدین یا سیستم آموزشی مجبور به یادگیری شوند. این بزرگسالانی هستند که منابع خود را برای شرکت در دوره شما سرمایه گذاری کرده اند. آنها می خواهند از شما بیاموزند و برای دانش پذیرانی که از این مطالب هیجان زده می شون ، آزمونها می توانند به اندازه کلمات متقاطع روزانه سرگرم کننده و مهیج باشند. بزرگسالان دوست دارند دانش خود را آزمایش کنند، به ویژه وقتی که فقط برای سرگرمی باشد.

۵ . با به اشتراک گذاشتن لحظات یادگیری خرد در شبکه های اجتماعی، فراگیران جدید را جذب کنید.

سرانجام تقریباً به نظر می رسد که یادگیری خرد برای شبکه های اجتماعی طراحی شده است. همانطور که می توان یادگیری خرد را در فرم های دیگر محتوا گنجانید، رسانه های اجتماعی از قبل دارای قابلیت داخلی برای ارائه محتوا به کاربران در قالب لقمه هستند. یادگیری خرد در شبکه های اجتماعی یک روش عالی برای گسترش مخاطبان و جذب دانش پذیران جدید به دوره شما است.

یادگیری خرد فقط یک استراتژی محتوا نیست، بلکه یک روش جدید برای جذب دانش پذیران است.

همانطور که در ابتدا گفتیم، یادگیری خرد فقط ایجاد محتوای کوتاه نیست. این در مورد بازنگری کل رویکرد شما در آموزش است. یادگیری خرد به شما کمک می کند تا از کمبود زمان در طول روز استفاده کنید تا به دانش پذیران خود در رسیدن به اهداف آموزشی کمک کنید. با این کار، به جای اینکه یک مستبد از آنها بخواهد مسئولیت بپذیرند، به عنوان مربی زندگی که هر قدم با آنها است، عمل خواهید کرد.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: