بهترین سیستم های مدیریت یادگیری برای سال ۲۰۲۲

انتظار می رود بازار LMS تا سال ۲۰۲۵ به ۲۵٫۷ میلیارد دلار افزایش یابد، همچنین انتظار می رود بیشترین سهم درآمد در آمریکای شمالی ایجاد شود.

 41.7٪ از شرکت های جهانی اکنون از نوعی فناوری آموزشی برای آموزش کارکنان در طول ساعات یادگیری رسمی استفاده می کنند. تقریباً نیمی از کلاس‌های کالج مبتنی بر آموزش الکترونیکی خواهند بود.

واضح است که آموزش الکترونیکی انقلابی کرده و دیدگاه ما را نسبت به کسب دانش و کسب مهارت تغییر داده است. بنابراین، تقاضای فزاینده ای برای راه حل های سیستم مدیریت یادگیری برای مدیریت سیستماتیک آموزش الکترونیکی وجود دارد.

با بیش از ۱۰۰۰ فروشنده LMS و بسیاری از ویژگی های LMS برای انتخاب، قطعاً می توانیم بگوییم که سیستم های مدیریت یادگیری اینجا هستند! در این مقاله به شما کمک می کنیم بهترین نرم افزار LMS در صنعت آموزش الکترونیکی را پیدا کنید، انتخاب کنید و مقایسه کنید.

در زیر نکات برجسته LMS، موارد استفاده، مطالعات موردی و موارد دیگر را خواهید دید!

این تمام چیزی است که وقتی به دنبال LMS هستید باید در نظر داشته باشید. پس از بررسی لیست برتر، مطمئن شوید که نکات انتخاب LMS ما را مطالعه کرده اید!

یکی از برجسته ترین معضلات در مورد سیستم های مدیریت یادگیری، انتخاب بین استقرار مبتنی بر ابر و مجوز منبع باز است.

حتی پس از تصمیم گیری در مورد نوع استقرار یا مجوزی که قرار است با آن کار کنید، موارد بسیار دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

مدل‌های قیمت‌گذاری، پشتیبانی از مشخصات، نوع مشتری و ویژگی‌های اضافی عواملی هستند که اگر می‌خواهید سیستم مدیریت یادگیری را انتخاب کنید، باید به آنها توجه کنید.

نکات مهمی که باید هنگام انتخاب یک LMS در نظر بگیرید

زمان آن فرا رسیده است که باید دریابید که چه نوع LMS بهترین گزینه برای تجارت شما خواهد بود و تصمیم بگیرید.

این یک کار سخت است. همه ما آنجا بوده ایم، بنابراین کاملا قابل درک است. آیا بودجه شما برای دریافت LMS خود کافی است؟ آیا باید راه حل LMS مبتنی بر ابر را انتخاب کنید؟ اگر از نظر پولی، محدودیت شما کم باشد و باید یک راه حل متن باز LMS را امتحان کنید، چه؟ نگران نباشید، در اینجا مهمترین چیزهایی که باید هنگام انتخاب یک LMS برای تجارت خود در نظر بگیرید وجود دارد.

دلیل اینکه شما به LMS نیاز دارید چیست

اول از همه، این سرنخ اساسی است که تعیین می کند چه نوع LMS می تواند به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کند. راه های مختلفی وجود دارد که یک LMS می تواند به رشد کسب و کار کمک کند.

به عنوان مثال، ممکن است برای ورود کارکنان، به یک LMS نیاز داشته باشید. در واقع، این یکی از رایج ترین موارد استفاده است.

چندین شرکت تصمیم می‌گیرند از LMS برای حمایت از کارمندان جدید خود از طریق فرآیند پذیرش استفاده کنند.

این می تواند به تازه واردان کمک کند تا بیشتر در مورد فرهنگ کسب و کار شما بیاموزند، رویه های استاندارد کسب و کار را درک کنند، در مورد محصولات و خدمات شما مطلع شوند و مهارت های خاصی را به دست آورند تا بتوانند زمانی که واقعاً اولین پروژه های خود را دریافت کردند، ارائه دهند.

یکی دیگر از موارد رایج استفاده از LMS افزایش توسعه و حفظ کارکنان است.

یک LMS می تواند از اهداف آموزشی و توسعه شما به شدت پشتیبانی کند. شما می توانید دوره های آنلاینی طراحی کنید که افزایش مهارت کارمندان شما را تضمین می کند، به آنها فرصتی می دهد تا از ویژگی های محصول جدید مطلع شوند، یا به سادگی آنها را با روندهای جدید به روز نگه دارید، و غیره.

دلیل دیگری که ممکن است بخواهید از LMS استفاده کنید این است که به مشتریان خود آموزش دهید، به خصوص اگر محصول شما نرم افزاری باشد.

ویژگی های کلیدی LMS که متناسب با نیازهای آموزشی آنلاین شما هستند چیست؟

هنگام جستجوی LMS ایده آل برای شرکت خود، چندین نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

هنگام انتخاب سیستم مدیریت یادگیری مناسب، باید عواملی را که باعث ایجاد یا شکست معامله برای شما می شوند، شناسایی کنید.

بر الزامات آموزشی آنلاین منحصر به فرد خود تمرکز کنید. روشی که شما آن پارامترها را ارزیابی می کنید چیزی است که به شما کمک می کند تا با بازگشت سرمایه خوب به تصمیمی برسید. به نیازها و اهداف آموزش آنلاین خود توجه کنید تا راه حل مناسب LMS را بدون پشیمانی انتخاب کنید.

نتایج مبتنی بر داده

بسیاری از شرکت ها نتایج مبتنی بر داده را دوست دارند. اگر به این دسته تعلق دارید، بدیهی است که به LMS خود نیاز دارید تا ویژگی های ردیابی و گزارش دهی داشته باشد. گزارش ها به شما کمک می کند تا نتایج مناسبی را برای ارزیابی و درک ROI LMS خود دریافت کنید.

 آنها همچنین به شما کمک می کنند تا تلاش های آموزشی آنلاین خود را ارزیابی کنید.

شما این شانس را خواهید داشت که بدانید چه مدت دروس طول کشیده است، اگر کارمندان شما مجبور بودند موضوعات خاصی را مجدداً مرور کنند یا اگر به اطلاعات بیشتری در مورد یک موضوع نیاز دارند میتوان گزارش‌دهی همه چیزهایی را که برای جذاب‌تر و مؤثرتر کردن دوره‌های آموزشی آنلاین خود نیاز دارید، از این طریق مشخص کرد.

ابزارهایی برای تست و ارزیابی

یکی دیگر از ویژگی های عالی، ابزارهای ارزیابی و آزمایشی است که LMS شما باید داشته باشد. چنین ویژگی برای تیم یادگیری و توسعه شما حیاتی است، بیشتر به این دلیل که به مربیان شما کمک می کند تا نحوه عملکرد کارکنان را بیاموزند.

با استفاده از چنین ابزارهایی، آنها متوجه خواهند شد که آیا کارمندان پس از آموزش موفق به حفظ اطلاعات شده اند یا خیر. به عبارت دیگر، به ارزیابی موفقیت برنامه آموزشی آنلاین شما کمک می کند.

یادگیری پاسخگو / برنامه تلفن همراه

یادگیری در چندین دستگاه در چند سال اخیر به یک روند تبدیل شده است، بنابراین ممکن است یکی دیگر از ویژگی های مورد توجه باشد. در این مورد، سازگاری و پشتیبانی از چند دستگاه باید در اولویت شما باشد. به خصوص، اگر انتظار دارید کارمندانتان این کار را در حال کار انجام دهند. همچنین به خاطر داشته باشید که LMS هایی با چنین ویژگی هایی کاربرپسندترین هستند.

گزینه های سفارشی سازی

یک شرکت بزرگ همچنین ممکن است یک LMS را انتخاب کند که سفارشی سازی و برندسازی را ارائه می دهد. گزینه های سفارشی سازی قطعا پروژه آموزش الکترونیکی شما را برای دانش پذیران جذاب تر می کند.

آیا می خواهید لوگوی شرکتتان در LMS باشد؟ این راهی است که باید رفت. گزینه‌های دیگر می‌توانند عناصر گیمیفیکیشن، گواهی‌های آموزشی آنلاین، چندین زبان، صفحه خوش‌آمدگویی/ثبت‌نام، تکالیف نقش، گزینه‌های تحویل محتوا، داشبورد و غیره باشند.

سازگاری SCORM یا xAPI

شما ممکن است در صنعتی باشید که به محتوایی که از این مجموعه استانداردهای فنی استفاده می کند، چسبیده است. این استانداردهای آموزش الکترونیکی به شما این امکان را می دهد که نتایج یادگیرندگان خود را در LMS خود ردیابی کنید.

سازگاری با SCORM یک ویژگی عالی است زیرا می توانید دوره های آنلاین خود را در هر محیط نویسندگی ایجاد کنید و سپس آن را در LMS سازگار با SCORM خود اجرا کنید.

انطباق xAPI یک ابزار ایده آل است اگر نیاز به اشتراک گذاری یادگیری بین چندین برنامه و سیستم دارید.

xAPI بخشی جدایی ناپذیر از آموزش الکترونیکی است، به خصوص اگر به یادگیری غیررسمی و یادگیری تلفن همراه علاقه دارید. این به ردیابی پیشرفت دانش پذیران شما کمک می‌کند و از آنجایی که امروزه آموزش الکترونیکی تماماً در مورد داده‌ها و مسیرهای یادگیری شخصی‌شده است، واقعاً برای شما مفید خواهد بود.

ویژگی کاتالوگ دوره

برخی از شرکت ها هنگام اجرای آموزش کارکنان خود، ویژگی کاتالوگ را انتخاب می کنند. بسته به LMSی که انتخاب می کنید، امکانات بی پایانی خواهید یافت.

می‌توانید فهرست دوره‌های آنلاین خود را ایجاد کنید، در کاتالوگ با استفاده از کلمات کلیدی، مکان، مدرس‌ها، تاریخ‌ها یا دسته‌ها جستجو کنید یا حتی طبقه‌بندی‌های سفارشی را کشف کنید.

با استفاده از این ویژگی، می‌توانید تعداد درس‌هایی را که قصد دارید در سیستم مدیریت یادگیری خود ارائه دهید را به نمایش بگذارید. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که کدام کاربر دوره‌های خاص را ببیند و چه کسی نخواهد.

مقایسه LMS: مبتنی بر ابر در مقابل LMS منبع باز

اکثر صاحبان کسب و کار در تعجب هستند که کدام LMS بهترین گزینه برای نیازهای آنها خواهد بود. اگر شما در چنین دوراهی قرار دارید، به خصوص بین انتخاب یک منبع باز یا یک LMS مبتنی بر ابر، امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند.

این گزینه های LMS هر دو سابقه طولانی دارند. در طول سال ها، همه چیز تکامل یافته و ویژگی هایی اضافه شده است که در نهایت منجر به تفاوت های زیر می شود.

مزایای اصلی استفاده از LMS مبتنی بر ابر

اگر راه حل LMS مبتنی بر ابر را انتخاب کنید، یکی از مزایایی که به دست می آورید این است که نیازی به نصب نیست. این بدان معنی است که استقرار سریع تری دارید.

وقتی صحبت از بودجه می شود، هزینه ها بر اساس نیازهای هر مشتری است و در موارد خاص آن را کارآمدتر و مقرون به صرفه تر می کند.

در واقع، یک LMS مبتنی بر ابر هزینه‌های راه‌اندازی بسیار پایینی دارد. یک LMS مبتنی بر ابر بر روی سرور ارائه دهنده میزبانی می شود که امنیت و نگهداری داده ها را توسط ارائه دهنده ارائه می دهد.

شما نسخه های پیشرفته را دریافت می کنید، که ممکن است شامل بسیاری از قابلیت های بیشتری باشد.

چنین LMS کاربر پسند در نظر گرفته می شود و همچنین به شما کمک می کند تا از شلوغی IT جلوگیری کنید.

به‌علاوه، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری به‌طور خودکار انجام می‌شوند و ویژگی‌های اضافی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند.

همچنین از آنجایی که برای طراحی واکنشگرا بهینه شده است، سازگار با موبایل است. یک LMS مبتنی بر ابر برای کسانی که به دنبال ارائه آموزش آنلاین در مکان‌های مختلف هستند، گزینه بهتری خواهد بود.

علاوه بر این، پشتیبانی مشتری که توسط کارشناسان ارائه‌دهنده ارائه می‌شود، ۲۴ ساعته در دسترس است، بنابراین لازم نیست نگران نگهداری و امنیت داده باشید.

در نهایت، مقیاس پذیری طرح اشتراک را ارائه می دهد و آن را مقرون به صرفه می کند. بهترین چیز در مورد آن این است که اکثر ارائه دهندگان LMS مبتنی بر ابر یک آزمایش رایگان ارائه می دهند، بنابراین می توانید امتحان کنید و ببینید که آیا نیازهای تجاری شما را در زمان مناسبی پوشش می دهد یا خیر.

مزایای اصلی استفاده از LMS منبع باز

از طرف دیگر، یک LMS منبع باز نیاز به نصب و راه اندازی دارد. یکی از مزایای اصلی یک LMS منبع باز این است که مقرون به صرفه است زیرا می توانید راه حل های کم هزینه و همچنین رایگان پیدا کنید.

اکثر ابزارهای LMS دارای یک مدل قیمت گذاری تعیین شده هستند که ممکن است از بودجه فرد فراتر رود. یک LMS منبع باز یک انتخاب عالی برای مشاغل کوچک و مؤسساتی است که به دنبال یک LMS اقتصادی هستند.

این نوع LMS بر روی سرور شرکت نصب می شود که در نتیجه کاربر باید به نگهداری و داده ها رسیدگی کند. در صورتی که مشتری به عملکردهای اضافی نیاز داشته باشد، می تواند این کار را به صورت à la carte انجام دهد.

با این حال، اگر این نوع LMS را انتخاب کنید، باید به‌روزرسانی‌ها را به صورت دستی مدیریت کنید. همچنین، به خاطر داشته باشید که پشتیبانی را می توان از طریق انجمن های کاربران پیدا کرد.

مانند هر چیز رایگان در این سیاره، استفاده از LMS رایگان معمولاً ویژگی ها و دوره های محدودی را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین، ممکن است نتوانید تعداد زیادی کاربر داشته باشید.

با این حال، شما همچنان دید کلی خوبی از نرم افزار خواهید داشت، و آن را به یک راه حل مستقل خوب و اساسی تبدیل می کند. از آنجایی که این ابزار منبع باز است، گزینه هایی برای اصلاح و بهبود برای کاربران آن وجود دارد.

معیارهایی که تعیین کردند کدام ابزار LMS لیست را ایجاد می کند چه بود؟

کارشناسان LMS شناخته شده جهانی، از جمله سی. پاپاس، و تیم تحریریه ما بررسی کاملی از واجد شرایط بودن هر فروشنده و محتوای منتشر شده مرتبط (مقالات، کتاب های الکترونیکی، وبینارها) انجام دادند.

کمیته ما بهترین سیستم های مدیریت یادگیری را بر اساس ۹ معیار زیر رتبه بندی کرد:

  1. پشتیبانی مشتری
  2. تجربه ی مشتری
  3. ویژگی های نرم افزار
  4. نوآوری نرم افزار
  5. نظرات مشتریان
  6. پتانسیل رشد اقتصادی
  7. حفظ مشتری شرکت
  8. جابجایی کارکنان
  9. مسئولیت اجتماعی شرکت

پس از بررسی اینکه چه کسی فهرست برتر LMS ما را تشکیل داده است، مطمئن شوید که تمام اطلاعات بینش زیر را بررسی کرده اید. بر روی مراحلی که باید برای انتخاب راه حل LMS ایده آل خود بردارید تمرکز کنید.

مشاوره LMS / بررسی های LMS / فهرست های فهرست راهنمای LMS

شما همچنین می توانید یک مشاوره LMS متناسب با نیازهای خود را در کمتر از ۳ دقیقه دریافت کنید.

این فرآیند ساده ۴ مرحله ای به شما کمک می کند تا سیستم مدیریت یادگیری را پیدا کنید که برای شما بهترین کار را دارد. چه این اولین باری است که با یک سیستم مدیریت یادگیری استفاده می کنید یا به دنبال انتقال از LMS فعلی خود هستید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

سیستم های مدیریت یادگیری بسیار زیادی وجود دارد که پیدا کردن سیستم مناسب می تواند بسیار دشوار باشد. این لیست شامل بهترین راه حل هایی است که بازار سیستم مدیریت یادگیری ارائه می دهد.

اگر به درستی استفاده شود، می تواند به طور قابل توجهی به شما در رفع نیازهای یادگیرندگان آنلاین کمک کند

همچنین استفاده آزمایشی از  یک سیستم مدیریت یادگیری به شما این توانایی را می دهد که ببینید آیا ویژگی ها و عملکردهای آن ارزش سرمایه گذاری را دارند یا خیر.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: