یادگیری خرد برای آموزش شرکت ها، چرا و چگونه؟

یادگیری خرد ایده آل برای مقابله با چالش های آموزشی ناشی از کاهش توجه کارکنان است.

همه ما می خواهیم که فراگیران ما دانش منتقل شده در برنامه های آموزشی را برای مدت طولانی حفظ کرده و به طور موثر در محل کار به کار گیرند. چگونه می توانیم آموزش هایی را که موثر است ارائه دهیم؟ برای اطمینان از انتقال مناسب یادگیری به محل کار ، چه کاری لازم است؟ چگونه می توان با محدودیت توجه و برنامه شلوغ ، به نیروی کار عصر جدید آموزش داد؟ ماژول های یادگیری آنلاین خرد در این شرایط راه حل ایده آل را ارائه می دهند.

میکرو یادگیری چیست؟

یادگیری خرد به تحویل محتوای یادگیری به صورت ناگت های اطلاعاتی ، در ماژول های مستقل اشاره دارد. هر ماژول بیش از ۱۰ دقیقه طول نمی کشد و به طور جامع به یک هدف یادگیری می پردازد.

پنج روش آموزش خرد که آموزش موثر را تسهیل می کند

  1. سطح تعامل دانش پذیر می تواند بهبود یابد
    دامنه توجه کوتاه آفت یادگیرندگان عصر جدید است. عدم توانایی یادگیرنده عصر جدید در تمرکز برای دوره های طولانی مدت ، یادگیری به اندازه یک لقمه کوچک را به یک ضرورت تبدیل کرده است. مدت زمان کوتاه ماژول های یادگیری کوچک به دانش پذیران اجازه می دهد تا به راحتی و به روشی موثر بر روی محتوا تمرکز کنند.

توانایی انسان در پردازش اطلاعات محدود است. یادگیری کوتاه و متمرکز بار شناختی را کاهش می دهد و ماندگاری را بهبود می بخشد. لین میلورد ، در كتاب پرفروش خود با عنوان “شناخت روانشناسی شغلی و سازمانی” اشاره كرده است كه اگر اطلاعات در قالب ناگت(منظور همان اطلاعات خرد است) ارائه شود اثرگذاری بیشتری دارد. مغز ما در پردازش اطلاعات در ماژول های میکروآموز کارآیی بیشتری نسبت به استفاده از مواد آموزشی طولانی و بزرگ دارد.

  1. ماژول های یادگیری خرد برای موبایل مناسب هستند
    در سال های اخیر ، تعداد شرکت هایی که از طریق تلفن همراه (mLearning) استفاده می کنند با جهش زیادی افزایش یافته است. این امر اهمیت ماژولهای یادگیری میکرو آنلاین را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. دسترسی به ناگت های اطلاعاتی از طریق تلفن های هوشمند و رایانه های لوحی به راحتی امکان پذیر است و این امر باعث می شود یادگیری خرد انتخاب ممتازی برای شرکت هایی باشد که به دنبال راه حل های یادگیری هستند.
  2. پشتیبانی از یادگیری به موقع (JIT) با کیفیت بالا می تواند ارائه شود
    ماژول های میکروآموز ابزاری مناسب برای ارائه پشتیبانی مناسب یادگیری به موقع (JIT) جهت تقویت دانش و در دسترس قرار دادن آن در لحظه نیاز هستند. سناریوی زیر را در نظر بگیرید:

نمایندگی فروش یک شرکت تجهیزات پزشکی در حال تعامل با اعضای کمیته خرید یک بیمارستان است و سعی دارد مزایای سی تی اسکن شرکت وی را توضیح دهد. یکی از اعضای کمیته از نماینده می پرسد که چگونه محصول برتر از محصولات ارائه شده توسط رقبا است. نماینده بلافاصله در iPad خود به اطلاعات مورد نیاز ، موجود در یک ماژول دسترسی پیدا می کند و با اطمینان به این سوال پاسخ می دهد.

  1. ماژول های کوتاه آنلاین برای بستن سریع شکاف ها ایده آل هستند
    شما باید کارمندان خود را قادر به استفاده بهینه از وقت خود کنید و ماژول های یادگیری به اندازه لقمه کمک زیادی به آنها می کنند تا از زمان خود به طور موثر استفاده کنند. این ناگت های یادگیری بسیار مفید است تا به کارکنان کمک کند تا شکاف های یادگیری خود را به سرعت و به روشی موثر برطرف کنند.
  2. ماژول های یادگیری برای تقویت یادگیری ایده آل هستند
    به گفته هرمان ابینگهاوس که پیشگام مفهوم منحنی فراموشی بود ، فراگیران تقریباً ۹۰٪ از آموخته های خود را در طی یک هفته فراموش می کنند. بنابراین ، تقویت یادگیری قبل از این دوره مهم است. برای این منظور می توانید از ماژول های یادگیری میکرو که بسیار کارآمد است استفاده کنید. ماژول های اندازه لقمه می توانند به راحتی هضم شوند و از جلسات طولانی مدت تکراری موثرتر هستند.

مراحل توسعه یک برنامه آموزش آنلاین به اندازه لقمه
مراحلی که در زیر بحث می شود به شما کمک می کند تا ماژول های یادگیری خرد را که نیازهای یادگیری فراگیران شما را برطرف می کند و عملکرد را بهبود می بخشد ، ایجاد کنید.

  1. با استفاده از برنامه یادگیری به اندازه به آنچه قصد دارید برسید
    این مهم برای دستیابی به استراتژی مناسب طراحی eLearning برای توسعه برنامه یادگیری آنلاین خرد ضروری است. به عنوان مثال، اگر می خواهید برای آموزش افراد خود در زمینه رسیدگی به اعتراضات مشتری “کورس” ایجاد کنید ، می توانید به دنبال یادگیری مبتنی بر سناریو باشید. از طرف دیگر ، اگر قصد دارید از ناگت های یادگیری مجهز به فناوری برای آموزش تکنسین های خدمات خود ، روی محصولات خود استفاده کنید ، پس می توانید به سراغ دوره های کوتاه مبتنی بر ویدئو بروید.
  1. ابزارهای مناسب را بر اساس اهداف یادگیری خود انتخاب کنید
    پس از تصمیم گیری در مورد استراتژی مناسب طراحی آموزشی، باید ابزارهای صحیحی برای توسعه ماژول های یادگیری به اندازه بایت انتخاب کنید. انتخاب ابزار تألیف باید براساس ماهیت محتوای یادگیری باشد. به عنوان مثال ، Articulate Storyline می تواند برای ایجاد دوره های مبتنی بر سناریو استفاده شود. از طرف دیگر ، می توانید از GoAnimate برای تهیه فیلم های یادگیری متحرک با کیفیت بالا برای توضیح عملکرد محصولات استفاده کنید.
  2. محتوای یادگیری را به درستی سازماندهی کرده و آن را کاملاً تجزیه و تحلیل کنید
    اکنون شما باید تمام مطالب مربوط به یادگیری را جمع آوری کرده و یک طرح کلی جامع را تهیه کنید که جزئیات تعداد دوره های آنلاین به اندازه لقمه را باید توسعه دهد. همچنین ، مهم است که ببینید آیا می توانید کوانتوم محتوا را کاهش دهید و در عین حال معنی آن را به طور موثر انتقال دهید. به عنوان مثال ، ممکن است استفاده از تصاویر مرتبط را جایگزین متن بزرگ کنید.
  3. شکستن مطالب در ماژول های میکرو یادگیری
    اکنون وقت آن است که محتوای یادگیری را به صورت منطقی به ماژول های یادگیری به اندازه لقمه تقسیم کنیم. اطمینان حاصل کنید که هر ناگت یادگیری یک واحد آموزشی مستقل است که به یک هدف یادگیری پرداخته است. شما همچنین باید ببینید که فراگیران می توانند به ترتیب دلخواه خود به ماژول ها دسترسی پیدا کنند و در عین حال اطلاعات را به طور موثر درک کنند.
  4. ماژول های یادگیری به اندازه لقمه ایجاد کنید و آنها را به دانش پذیران خود تحویل دهید
    اکنون شما باید با استفاده از ابزار توسعه eLearning که در مرحله ۲ انتخاب شده است ، ماژول های میکرو یادگیری را توسعه دهید ، مهم است که آنها را با استفاده از یک سیستم مدیریت یادگیری ارائه دهید. LMS به شما کمک می کند تا میزان مشارکت ، تعامل و تکمیل را به طور موثر ردیابی کنید ، و این معیارها به شما کمک می کنند تا اثربخشی دوره های آموزش الکترونیکی خود را اندازه گیری کنید.

ماژول های یادگیری خرد به دانش پذیران کمک می کند تا اطلاعات را بهتر حفظ کرده و به طور موثر در مشاغل خود اعمال کنند. ماژول های یادگیری به اندازه لقمه خوب ایجاد کنید تا آموزش برنده را به دانش پذیران خود منتقل کنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: