یادگیری اجتماعی در حالی که از هم جدا افتاده‌ایم

از آنجا که همه ما در حال حاضر فاصله اجتماعی داریم ، ممکن است صحبت در مورد یادگیری اجتماعی عجیب و غریب به نظر برسد. برای بسیاری از افراد، این مفهوم فعالیت های گروهی و اجتماعی ، پروژه های کلاسی و فعالیت های تیمی در کنار هم را به ذهن متبادر می کند. چگونه کسی می تواند در یادگیری اجتماعی شرکت کند در حالی که همه ما در خانه های خود مانده ایم؟

صرف نظر از این ، یادگیری اجتماعی در آموزش آنلاین جایگاهی دارد، دوره هایی که یادگیری اجتماعی را در هسته اصلی برنامه خود قرار می دهند ، نتایج بهتری را در تعامل ، تکمیل و رضایت یادگیرنده مشاهده می کنند.

اگر اولین بار است که در مورد یادگیری اجتماعی می شنوید ، این مطلب شروع خوبی برای شماست. در این جا اصول را بیان می کنیم و مشخص می کنیم که چه عناصری برای موفقیت ضروری هستند. بخش بزرگی از اجرای یک برنامه یادگیری اجتماعی در برقراری ارتباط با انتظارات و پیشگامی نهفته است. به عنوان یک مربی ، این امر توجه شما را به سمت فعال بودن در جامعه سوق می دهد تا به فراگیران کمک کند.

یادگیری اجتماعی در سازمانها در هر اندازه ای مورد استفاده قرار می گیرد زیرا نشان داده شده است که برای اهداف آموزش و توسعه کاملاً موفق عمل کرده است.

هرگز آسان نبوده است که یک مولفه یادگیری اجتماعی در رویدادهای آموزش مجازی و زنده به کار گرفته شود. به طور خاص ، استفاده از یک رویکرد یادگیری ترکیبی با مولفه های یادگیری اجتماعی می تواند نتایج مثبتی داشته باشد.

اما موفقیت یک برنامه یادگیری اجتماعی فقط به اندازه اجراست.

در حالی که ویژگی های چنین برنامه ای تا حدی به سازمان وابسته است ، هر برنامه یادگیری اجتماعی شباهت هایی به ویژه برنامه های موفق خواهد داشت.

عوامل موفقیت یادگیری اجتماعی

دو مرکز تحقیقاتی مطالعاتی را انجام داده اند که این خصوصیات را بررسی می کنند. متخصصان توسعه استعدادها عوامل پیروی از موفقیت را برای یک برنامه یادگیری اجتماعی در محل کار گزارش کردند:

دسترسی باید آسان و سریع باشد
موانع فرهنگی ، فناوری باید برداشته شود
رهبران و تأثیرگذاران باید از فناوریهای اجتماعی برای یادگیری الگو بگیرند
کاربران باید در طراحی فرصت های جذاب یادگیری مشارکت داشته باشند
تجربه و توانایی های اجتماعی باید در مدل های شایستگی گنجانده شود
تجربه و توانایی های اجتماعی باید در شرح شغل گنجانده شود
فراگیران باید انگیزه استفاده از رسانه های اجتماعی را داشته باشند
کارکنان باید به طور منظم در مورد استفاده موثر از رسانه های اجتماعی برای یادگیری راهنمایی شوند
تجربه و توانایی های اجتماعی باید بخشی از غربالگری متقاضیان باشد
استفاده از فناوری رسانه های اجتماعی برای یادگیری باید پیگیری و گزارش شود
به یادگیرندگانی که در شبکه های اجتماعی اطلاعاتشان را با دیگران به اشتراک می گذارند باید پاداش تعلق گیرد، مشارکت در یادگیری اجتماعی باید یک انتظار رسمی شغلی باشد.

در حالی که هر یک از این موارد در مورد مولفه خاصی از اجرای یادگیری اجتماعی صحبت می کنند ، اما یک جنبه مشترک در همه آنها این است که همه آنها از همان روز اول سعی در ایجاد فرهنگ یادگیری اجتماعی دارند.

اگر استخدام های جدید و کارمندان باتجربه به طور یکسان وارد این فرهنگ شوند ، احتمال موفقیت آن افزایش می یابد.

این یک یادآوری خوب است که موفقیت هر برنامه یادگیری به ابزارهای مورد استفاده بستگی ندارد بلکه فرایندی است که از طریق آن اجرا می شود ، پرورش می یابد و در محیط کار ادغام می شود

غذای اصلی:

“… موفقیت هر برنامه یادگیری به ابزارهای مورد استفاده بستگی ندارد بلکه فرایندی است که از طریق آن اجرا می شود ، پرورش می یابد و در محیط کار ادغام می شود.”

۶ روش یادگیری اجتماعی برای مربیان آنلاین

از نظر تئوری یادگیری اجتماعی عالی به نظر می رسد ، اما در عمل چگونه به نظر می رسد؟ در این جا شش راه برای ایجاد یک فضای اجتماعی بهتر در دوره آموزش الکترونیکی برای شما آورده شده است. از انجمن ها گرفته تا مربیان تا گیمیفیکیشن ، به شما ایده های مختلفی می دهد که چگونه یک محیط یادگیری اجتماعی برای فراگیران خود ایجاد کنید.
یادگیری اجتماعی می تواند باعث ایجاد انگیزه در فراگیران شود و آنها را درگیر خود کند.
انسان موجودی اجتماعی است. حتی افراد درونگرا در میان ما از روابط یادگیری بهره مند می شوند ، خواه با مربیان یا دیگر فراگیران.
در آموزش آنلاین ، جایی که فراگیران بیشتر احساس انزوا می کنند ، این نوع یادگیری اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با این حال ، چندین تکنیک یادگیری اجتماعی وجود دارد که می توانید در دوره خود برای کمک به فراگیران در ایجاد ارتباطات معناداری که به آنها انگیزه می دهد تا با مواد درسی خود به جلو حرکت کنند ، استفاده کنید.

  1. مشارکت در انجمن خود را تشویق کنید.

بارزترین و طبیعی ترین روش برای ایجاد یادگیری اجتماعی ، شرکت در انجمن ها است. باید انجمنی تشکیل دهید و دانش پذیران خود را به استفاده از آن تشویق کنید.
یک رسانه اجتماعی اولیه که اخیراً با دور شدن هرچه بیشتر کاربران از سایت های بزرگتر رسانه های اجتماعی ، برای یافتن گروه های جذاب با علایق مشترک ، دوباره بازگردانده شده است. این بدان معناست که اکثر فراگیرانی که هر زمانی را به صورت آنلاین سپری کرده اند از قبل می دانند که چگونه در سطح پایه شرکت کنند و احتمالاً به هر حال انتظار دارند این کار را انجام دهند. شما فقط باید این فرصت را به آنها بدهید.

  1. برای گفتگوهای صمیمی تر ، گروه های بحث کوچکتری ایجاد کنید.

صحبت از طاقچه ها ، حتی در جوامع کوچکتر نیز معمول است که در آن گروه ها به زیر گروه ها تقسیم می شوند. هنگامی که گروه ها بیش از چند ده عضو فعال دارند ، شناختن افراد دیگر در گروه برای همه دشوارتر می شود.افراد پر جنب و جوش تر شروع به تسلط می کنند و شخصیت های ساکت، ساکت می مانند.

برای پرداختن به این وضعیت ، اگر شما یک پروژه گروهی خاص برای فراگیران خود دارید ، یا اگر دوست دارید که فراگیران شما در مورد یک موضوع به طور عمیق بحث کنند ، از آنها بخواهید که فقط با تعداد معدودی از اعضا در گروه هایی قرار گیرند. این به همه کمک می کند تا به همان اندازه مشارکت داشته باشند و در عین حال روابط اجتماعی بهتری ایجاد کنند.

  1. سامانه ای برای مربیان و راهنمایان تنظیم کنید.

وقتی از یک فراگیر می خواهید به یک یادگیرنده دیگر بیاموزد ، این کار او را مجبور می کند در آنچه می داند تجدید نظر کند و آن را به گونه ای سازمان دهد که برای شخص مقابل منطقی باشد. این همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس برای بسیاری از فراگیران می شود ، زیرا به آنها کمک می کند تا درک کنند چه مقدار از مطالب را فرا گرفته اند.

این سیستم می تواند برای دانش پذیران جدید نیز مفید باشد. آنها نه تنها پس از تسلط بر مطالب ، ایده خوبی برای آنچه از آنها انتظار می رود می گیرند ، بلکه می توانند از کسی یاد بگیرند که اخیراً خودش همین روند را طی کرده است. به همین دلیل ، روابط مربی / راهنما می تواند یک رابطه بسیار قدرتمند باشد.

۴ – از دانش پذیران بخواهید پست های وبلاگ را بنویسند و به اشتراک بگذارند.

روش دیگری که دانش پذیران می توانند مطالب را آموزش دهند و تسلط خود را نشان دهند ، از طریق وبلاگ نویسی است. مانند یک رابطه راهنمایی ، وبلاگ نویسی نیاز دارد تا دانش پذیران مطالب خود را به طور واضح تنظیم کنند. همچنین به آنها این امکان را می دهد تا ایده ها و نظرات خود را در مورد یک موضوع بیان کنند و از همتایان خود بازخورد بگیرند.

اگر وبلاگ نویسی را بخشی منظم از برنامه خود می دانید ، حتماً فراگیران را تشویق کنید تا با اندیشه های خود به آن پاسخ دهند. این امر یادگیرندگان شما را تشویق می کند تا احساس نکنند که در مورد خلا وبلاگ نویسی می کنند.

۵- فرصت هایی برای رقابت (دوستانه) ایجاد کنید.

گیمیفیکیشن موضوعی است که بارها به آن پرداخته ایم، اما در اینجا به خاطر راهی که می تواند یک رقابت سالم را در بین فراگیران ایجاد کند شایسته ذکر دیگری است. به عنوان مثال تابلوی امتیازات ، یک شکل ساده از رقابت است ، اما جوایز نیز چنین هستند.

به عنوان مثال ، می توانید از فراگیران خود بخواهید که کار را به صورت ناشناس ارسال کنند و سپس در مورد کسانی که بیشتر دوست دارند رای دهند. وقتی فراگیران مجبورند کارهایشان را جلوی دیگران بگذارند ، این به آنها کمک می کند متفاوت فکر کنند. نتیجه معمولاً این است که آنها تلاش بیشتری می کنند چیزی را ایجاد کنند که تحت تأثیر قرار گیرد.

  1. یک ابزار یادگیری پشت سر هم طراحی کنید.

یادگیری پشت سر هم مورد خاصی از یادگیری اجتماعی است ، اما به هر حال می خواستیم در اینجا به آن اشاره کنیم. اگر با این اصطلاح آشنا نیستید ، باید بگوییم منظور این است که دو نفر که دارای مجموعه مهارت هایی هستند برای یادگیری از یکدیگر همکاری می کنند. متداول ترین این مورد در یادگیری زبان است ، جایی که کسی که مثلاً انگلیسی بلد است اما می خواهد زبان ژاپنی را یاد بگیرد ممکن است با یک ژاپنی زبان که می خواهد انگلیسی یاد بگیرد همراه شود.

با این حال ، لازم نیست که معامله خیلی مستقیم باشد. ممکن است این باشد که شما یک انجمن صنایع دستی ایجاد کرده باشید ، جایی که دانش پذیران با زمینه های مختلف می آیند و مهارت های خود را به اشتراک می گذارند. شاید یک نفر بافتنی بلد باشد و دیگری خیاطی بلد باشد. یا شاید یک نفر در نثر نویسی تبحر دارد و شخص دیگر در شعر نویسی تبحر دارد.

یادگیری پشت سر هم کاملاً با یادگیری سنتی سازگار است ، فقط به ابزارهای مناسب برای تسهیل آن نیاز دارد. شما می توانید دوره های ساختاری را با پروژه های ویدیویی و تنظیم شده ارائه دهید و در عین حال جامعه ای از یادگیرندگان را ایجاد کنید که مایلند در صورت انتخاب مهارت های خود آنها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

به یاد داشته باشید که خودتان از تکنیک های یادگیری اجتماعی الگو بگیرید.
برخی از دانش پذیران ممکن است بلافاصله بپرند و با این تکنیک ها به جلو حرکت کنند ، اما بیشتر آنها برای درگیر کردن هم دوره هایشان به تشویق شما احتیاج دارد. اگرچه ممکن است مقدار بیشتری از وقت شما صرف شود ، اما نتیجه این امر جامعه قویتر و فراگیران متعهد خواهد بود.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: