چگونه هوش مصنوعی صنعت آموزش را تغییر می دهد

هوش مصنوعی اکنون بخشی از زندگی عادی ما شده است. ما توسط این فناوری از سیستم های پارک خودکار، سنسورهای هوشمند برای گرفتن عکس های دیدنی و کمک شخصی احاطه شده ایم.

به همین ترتیب، هوش مصنوعی در آموزش احساس می شود و روش های سنتی به شدت در حال تغییر هستند.

دنیای آکادمیک به لطف کاربردهای متعدد هوش مصنوعی برای آموزش راحت‌تر و شخصی‌تر می‌شود.

از زمانی که محتواهای آموزشی از طریق دستگاه‌های هوشمند و رایانه‌ها در دسترس همه قرار می‌گیرد، این روش یادگیری افراد را تغییر داده است.

امروزه دانش پذیران تا زمانی که کامپیوتر و اینترنت دارند نیازی به شرکت در کلاس های فیزیکی برای مطالعه ندارند.

هوش مصنوعی همچنین امکان اتوماسیون وظایف اداری را فراهم می کند و به مؤسسات اجازه می دهد زمان مورد نیاز برای انجام کارهای دشوار را به حداقل برسانند تا مربیان بتوانند زمان بیشتری را با دانش پذیران اختصاص دهند.

اکنون زمان بحث در مورد تحولات ایجاد شده توسط هوش مصنوعی در آموزش است.

۱٫ ساده سازی وظایف اداری

هوش مصنوعی می‌تواند انجام وظایف اداری را برای معلمان و مؤسسات دانشگاهی خودکار کند.

مربیان زمان زیادی را صرف نمره دادن به امتحانات، ارزیابی تکالیف و ارائه پاسخ های ارزشمند به دانش پذیران خود می کنند.

اما فناوری را می توان برای خودکارسازی وظایف درجه بندی که در آن چندین آزمایش درگیر هستند، استفاده کرد.

این بدان معناست که اساتید به جای صرف ساعت های طولانی برای نمره دادن به آنها، زمان بیشتری را با دانشجویان خود خواهند داشت.

ما بیشتر از این از هوش مصنوعی انتظار داریم. در واقع، ارائه‌دهندگان نرم‌افزار راه‌های بهتری برای رتبه‌بندی پاسخ‌های نوشتاری و مقالات معمولی ارائه می‌کنند.

بخش دیگری که از هوش مصنوعی سود زیادی می برد، هیئت پذیرش مدرسه است. هوش مصنوعی امکان خودکارسازی طبقه بندی و پردازش اسناد را فراهم می کند.

۲٫ محتوای هوشمند

هوش مصنوعی و آموزش دست به دست هم می دهند و تکنیک های جدید می تواند تمام چیزی باشد که برای اطمینان از دستیابی همه دانش پذیران به موفقیت تحصیلی نهایی لازم است.

محتوای هوشمند امروزه موضوع بسیار داغی است. ربات ها می توانند محتوای دیجیتالی با کیفیتی مشابه آنچه که خدمات مقاله نویسی AU مختلف می توانند ایجاد کنند، تولید کنند.

این فناوری قبلاً به یک محیط کلاس درس رسیده است. محتوای هوشمند همچنین شامل محتوای مجازی مانند کنفرانس ویدیویی، سخنرانی های ویدیویی است.

همانطور که می توانید تصور کنید، کتاب های درسی مدام در حال تغییر هستند. سیستم‌های هوش مصنوعی از برنامه‌های درسی سنتی برای ایجاد کتاب‌های درسی سفارشی برای موضوعات خاص استفاده می‌کنند.

در نتیجه، کتاب‌های درسی دیجیتالی می‌شوند، و رابط‌های یادگیری جدیدی برای کمک به دانش پذیران در تمامی مقاطع تحصیلی و سنین ایجاد می‌شوند.

نمونه ای از این مکانیسم ها Cram101 است که از هوش مصنوعی برای درک بیشتر مطالب کتاب درسی استفاده می کند و به راحتی می توان با خلاصه ای از فصل ها، فلش کارت ها و تست های عملی پیمایش کرد.

رابط کاربری مفید دیگر هوش مصنوعی، Netex Learning است که اساتید را قادر می سازد تا برنامه های درسی الکترونیکی و اطلاعات آموزشی را در تعداد بی شماری از دستگاه ها ایجاد کنند. نتکس شامل برنامه‌های کمک آنلاین، فایل‌های صوتی و ویدیوهای مصور است.

۳٫ یادگیری شخصی

آیا نوع توصیه های شخصی سازی شده در Netflix را بررسی کرده اید؟ از همین فناوری در نحوه آموزش دانش پذیران در مدارس استفاده می شود.

سیستم‌های سنتی قرار است قسمتی از آموزش را تامین کنند، اما به اندازه کافی به دانش پذیران خدمات نمی‌دهند.

برنامه درسی به گونه ای طراحی شده است که با هدف قرار دادن ۸۰ درصد از میانی ترین دانش پذیران، تا حد ممکن مناسب باشد.

با این حال، دانش پذیران در تلاش برای دستیابی به پتانسیل کامل خود زمانی که در ۱۰٪ برتر هستند.

با این حال، زمانی که آنها در ۱۰ درصد پایینی قرار دارند، با مشکلاتی همراه هستند. اما زمانی که هوش مصنوعی معرفی می شود، معلمان لزوما جایگزین نمی شوند، اما آنها در موقعیتی هستند که با ارائه توصیه های شخصی به هر دانش پذیر، عملکرد بسیار بهتری دارند.

هوش مصنوعی تکالیف در کلاس و همچنین امتحانات نهایی را سفارشی می کند و تضمین می کند که دانش پذیران بهترین کمک ممکن را دریافت می کنند.

تحقیقات نشان می دهد که بازخورد فوری یکی از کلیدهای موفقیت در تدریس خصوصی است.

از طریق اپلیکیشن‌های مجهز به هوش مصنوعی، دانش‌ پذیران پاسخ‌های هدفمند و سفارشی‌شده‌ای از معلمان خود دریافت می‌کنند.

معلمان می توانند درس ها را در راهنماهای مطالعه هوشمند و فلش کارت ها فشرده کنند. آنها همچنین می توانند بسته به چالش هایی که در مطالعه محتواهای کلاس با آن مواجه هستند به دانش پذیران آموزش دهند.

برخلاف گذشته، دانشجویان کالج اکنون می توانند به یک پنجره بزرگتر برای تعامل با اساتید دسترسی داشته باشند.

به لطف هوش مصنوعی، سیستم‌های آموزشی هوشمند، مانند Carnegie Learning، می‌توانند بازخورد سریع ارائه دهند و مستقیماً با دانش‌ پذیران کار کنند.

اگرچه این روش‌ها هنوز در مراحل اولیه خود هستند، به زودی به معلمان دیجیتال کامل تبدیل خواهند شد تا به دانش پذیران در هر نیاز آموزشی کمک کنند.

۴٫ یادگیری جهانی

آموزش هیچ محدودیتی ندارد و هوش مصنوعی می تواند به حذف مرزها کمک کند. فناوری با تسهیل یادگیری هر دوره از هر نقطه در سراسر جهان و در هر زمان، تحولات شدیدی را به همراه دارد.

آموزش مبتنی بر هوش مصنوعی دانش پذیران را به مهارت های اساسی فناوری اطلاعات مجهز می کند.

با اختراعات بیشتر، طیف وسیع تری از دوره ها به صورت آنلاین در دسترس خواهد بود و با کمک هوش مصنوعی، دانش پذیران از هر کجا که هستند یاد خواهند گرفت.

۵٫ کارایی های جدید

هوش مصنوعی فرآیندهای فناوری اطلاعات را بهبود می بخشد و کارایی های جدیدی را ایجاد می کند.

به عنوان مثال، برنامه ریزان شهری می توانند از آن برای به حداقل رساندن ترافیک و بهبود ایمنی عابران پیاده استفاده کنند.

به طور مشابه، مدارس می‌توانند روش‌های مناسبی را برای جلوگیری از گم شدن دانش‌پذیران در شلوغی‌ها هنگام دویدن در راهروها تعیین کنند.

همچنین می‌توان از هوش مصنوعی در مدل‌سازی داده‌های پیچیده استفاده کرد تا بخش عملیات را قادر به ایجاد پیش‌بینی‌های مبتنی بر داده‌ها کند.

این به نوبه خود امکان برنامه ریزی مناسب برای آینده را فراهم می کند، به عنوان مثال اختصاص صندلی در طول فعالیت های مدرسه یا سفارش غذا از کافه تریاهای محلی.

در این مورد، مدارس می توانند از اتلاف زیاد ناشی از سفارش بیش از حد جلوگیری کنند و در نتیجه در هزینه ها صرفه جویی کنند.

از طریق کارآمدی های جدید، هوش مصنوعی در آموزش می تواند هزینه های خود را بپردازد. حقیقت این است که فناوری های جدید با هزینه های اولیه برای نصب و آموزش همراه هستند.

اما در نهایت این هزینه ها ناچیز می شوند. فناوری با گذشت زمان ارزان تر می شود و سخت افزار و نرم افزار نیز ارزان تر می شود.

یک مطالعه منتشر شده توسط eSchool News نشان می دهد که تا سال ۲۰۲۱، کاربرد هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری تا ۴۷٫۵٪ افزایش می یابد.

تأثیر این فناوری از پایین ترین سطوح آموزشی از طریق مؤسسات آموزش عالی محسوس خواهد بود.

این باعث ایجاد تکنیک های یادگیری تطبیقی ​​با ابزارهای سفارشی برای بهبود تجارب یادگیری می شود.

هوش مصنوعی ممکن است به دانش‌پذیران اطلاع دهد که مسیرهای شغلی آنها بسته به اهدافشان چگونه به نظر می‌رسد و در نتیجه به آنها فراتر از تحصیل کمک می‌کند.

تنها زمان می تواند تأثیر نهایی هوش مصنوعی را در صنعت آموزش نشان دهد.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: