کلاس آنلاین و آموزش الکترونیکی، آری یا نه؟

برای افرادی که به دنبال تجربه های جدیدی از آموزش هستند همواره این سوال مطرح است که با توجه به گستردگی مطالب و مباحث علمی آیا مناسب است که به صورت الکترونیکی آنها را فرا گرفت؟ آیا این امکان وجود دارد که از طریق سامانه های آموزش آنلاین به طور کامل بیاموزیم؟ آیا این امکان وجود دارد که بتوانیم از این طریق یادگیری خود را گسترش دهیم؟
در دنیای امروز همچنان افرادی وجود دارند که اعتقاد دارند رایانه ها باعث حواس پرتی افراد می شوند.
هر کدام از ما روشی مخصوص به خودمان برای یادگیری داریم. و اگر همگی با یک روش پیش برویم هرگز به نتیجه یکسانی نخواهیم رسید.
برخی از افراد به صورت دیداری، برخی از طریق تکرار و نوشتار، و برخی نیز به تنهایی می توانند بهتر آموزش ببینند. برخی نیز در مسیر یادگیری نیاز به استاد و راهنما دارند.
آموزش آنلاین و الکترونیکی به این علت که دارای انعطاف پذیری بالایی می باشد می تواند برای افراد مختلف مفید باشد. این روش برای افراد جوان تر روش جذاب تری می باشد.
سامانه های آموزش مجازی این امکان را فراهم می کند که از طریق پست الکترونیک، گروه ها و شبکه های اجتماعی و دسترسی به سامانه های کلاس آنلاین با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. کلاس های آنلاین در مقایسه با روش های سنتی روند آموزش را سرعت می بخشد. همچنین امکان دسترسی به منابع آنلاین، داده ها، نشریه ها و مجلات را فراهم می کند. همچنین اگر بخشی از درس مفهوم نباشد افراد می توانند به سهولت به منابع آنلاین دسترسی پیدا کنند.
در آموزش الکترونیکی هیچ محدودیتی برای آموزش وجود دارد و مخاطبان در هر مکان و هر زمان به منابع آموزشی دسترسی دارند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: