برگزاری مصاحبه استخدامی آنلاین

تهیه شده توسط تحریریه سامانه کلاس آنلاین کلاس روم

با استفاده از تکنولوژی ویدئو کنفرانس می توان با سرعت و سهولت بیشتری جلسات مصاحبه برای جذب نیروی کار را برگزار کرد. می دانیم همواره یافتن نیرویی کارآمد و مفید برای هر سازمانی مهم و حیاتی است. پس این شیوه نوین قطعا راهگشا خواهد بود.

مصاحبه استخدامی از طریق ویدئو کنفرانس

هر سازمان و مجموعه ای برای رسیدن به موفقیت و اهداف خود نیازمند نیروهای کارآمد است. البته باید مد نظر قرار داد که هر مجموعه ای روش های خود را برای جذب نیرو دارد. یافتن فرد مناسب و پروسه ی برگزاری جلسات مصاحبه ی استخدامی همواره سخت و هزینه بر بوده.

اما امروزه می توان از طریق دیدئو کنفرانس به این کار سهولت بخشید. در این روش ابتدا رزومه فرد متقاضی مورد بررسی قرار میگیرد، پس از آن از طریق ارتباط تلفنی فرد را از قرار مصاحبه آگاه میکنید و بعد از آن نیز جلسه از طریق نرم افزارهای استخدام نیرو برگزار میشود. ارتباط چهره به چهره ای که در این روش ایجاد می شود بسیار شبیه به مصاحبه حضوری است و همان امکانات را فراهم می سازد با این تفاوت که محدود به مکان نیست.

چگونه می شود از ویدئو کنفرانس در روند استخدام کمک گرفت؟

با بررسی دقیق نامزدهای استخدامی انتخاب را موثرتر و راحت تر کنید

در ابتدا لازم است رزومه افراد به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد تا افرادی که واجد شرایط هستند برای مصاحبه انتخاب شوند. بعد از اطمینان از مطابقت رزومه ها با افراد و توانایی هایشان نوبت به جلسه مصاحبه آنلاین است. صحبت کردن با نامزدهای استخدامی از طریق ویدئو کنفرانس به شما امکان می دهد که توانایی های ارتباطی شفاهی و غیرکلامی خود را بدون نیاز به جلسات بلند مدت حضوری در منزل به راحتی انجام دهید. شما بهتر می توانید بررسی کنید که آیا آنها فقط با یک تماس تلفنی می توانند نقش درست را ایفا کنند.

از نظر ظاهری، لباس و حالت چطور به نظر می رسند؟ آیا آنها به طور موثر ارتباط برقرار کرده و اعتماد به نفس را نشان می دهند آیا آنها در مورد نقش احتمالی پر انرژی هستند؟ اگر شرکت شما از تجارب روزانه خود در ویدیو کنفرانس استفاده کند، این یک موقعیت خوب و اساسی برای پیشرفت است.

علاوه بر مزایای گفته شده ممکن است تصمیم گیرندگان دیگری نیز برای جلسه مصاحبه وجود داشته باشند که روز مصاحبه به هر دلیلی امکان حضور نداشته باشند، از طریق ویدئو کنفرانس می توانید آنها را نیز به مصاحبه وارد کنید. و یا ممکن است افراد مصاحبه شونده امکان حضور در جلسه مصاحبه را در مکان شما نداشته باشند. این شیوه کمک میکند که بتوانید با این افراد مصاحبه کنید و در صورت مورد تایید بودن توانایی هایشان ایشان را استخدام نمایید.

از میان برداشتن محدودیت های زمانی و مکانی

با استفاده از این ابزار شما می توانید از انرژی افرادی که شاید در نقاط دیگر کشور و یا حتی دنیا هستند استفاده نمایید. پیش از این تنها امکان استخدام افرادی را داشتید که میتوانستند به محل کارتان بیایند، آنجا مصاحبه شوند و بعد از آن هر روز در محل کار حضور یابند. اما امروزه و با استفاده از تکنولوژی می توان از انرژی افرادی که حتی در دورترین نقاط دنیا هم حضور دارند استفاده کرد. علاوه بر آن امکان مصاحبه در هر ساعت از شبانه روز برای شما امکان دارد و محدود به ساعات کاری نیست. هر زمان که شما و مصاحبه شونده توافق کنید امکان برگزاری جلسه وجود دارد.

دریافت تجربه مصاحبه شخصی

در این روش شما فرصت دارید که به تجزیه و تحلیل زبان بدن نامزد مورد نظر بپردازید و قضاوت بهتری در مورد وی داشته باشید.

یافتن روش هایی آسان برای ارزیابی افراد

شما می توانید نحوه ارزیابی در مصاحبه های ویدئویی را مدیریت کنید. در حین کنفرانس ویدئویی، به طور کامل، مدیریت و یا تکیه کردن تکالیف، کاملا تسکین می یابد. شما به راحتی می توانید وظایف را با استفاده از ویژگی هایی مانند اشتراک گذاری صفحه نمایش کنترل کنید. مصاحبه کننده می تواند به طور مستقیم روند استفاده شده توسط کاندیدا را برای تکمیل ارزیابی انجام دهد.

امکان ذخیره و بررسی دوباره جلسه مصاحبه

در مصاحبه ی حضوری افراد و اتخاب آن ها ممکن است دچار تردید شوید و یا چیزی از قلم بیفتد. ولی در مصاحبه ی غیرحضوری امکان ضبط جلسه و بررسی دوباره ی آن به جهت از بین بردن شک و تردید ها وجود دارد.

آسان تر شدن روند استخدام

به طور کلی روند استخدام زمان بر و سخت است.جلسات طولانی، برنامه ریزی و موشکافی، تنظیم زمان جلسه برای حضور در مکانی خاص و … اما با ویدئو کنفرانس می توانید جلسه ای منعطف تر و حتی کوتاه تر برگزار کنید و روش بهتر و ساده تری را اتخاذ نمایید. همین امر موجب میشود در مدت زمانی مشخص بتوانید با افراد بیشتری مصاحبه انجام دهید.

برای دریافت اطلاعات کافی جهت برگزاری جلسات مصاحبه خود می توانید هم اکنون با کلاس روم تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت نمایید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: