اشتباهات رایج هنگام ایجاد آموزش آنلاین

بیایید اصولی را در طراحی دوره آموزش الکترونیکی خود اعمال کنیم و از انجام این ۵ اشتباه رایج خودداری کنیم!

ایجاد آموزش آنلاین؛ چگونه می توانید از اشتباهات احتمالی جلوگیری کنید؟

پس از ۲ سال کار با همه افراد از مدیران کل، متخصصان باتجربه آموزش الکترونیکی، منابع انسانی، مدیران فروش و هر کس دیگری که کار پیاده سازی آموزش الکترونیکی را در سازماندهی خود آغاز کردند، می توانم همه چیز را به ۶ اشتباه رایجی که می بینم خلاصه کنم.

شما باید از این موارد اجتناب کنید تا بتوانید در راه موفقیت در یادگیری الکترونیکی قدم بردارید.

۱٫ آن را ساده نگه دارید

ایجاد دوره‌هایی برای آموزش و الهام بخشیدن به مخاطبان می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد، و به راحتی می‌توان با یادگیری آنلاین خود احساس زیبایی کرد و از آن لذت برد.

اکنون، من نمی گویم که در حین یادگیری خود، مغرور نشوید، نوآوری نکنید و چیزهای خارج از چارچوب را امتحان کنید، اما از شما می خواهم که آن را ساده نگه دارید!

در پایان روز، ایجاد دوره هایی با استفاده از آموزش الکترونیکی باید یک هدف روشن داشته باشد و آن چیزی جز آموزش نیست.

نبایدهر چیزی را که فکر می کنید به آن اضافه کنید و آن را از بین ببرید. به عنوان مثال پیچیدگی غیر ضروری اطلاعات کاری بسیار اشتباه است.

وقتی با افراد حرفه ای از طریق این فرآیند کار می کنم، از آنها یک سوال می پرسم. پس از اتمام این دوره، فراگیران شما چه کاری می توانند انجام دهند؟

۲٫ عدم تکرار کافی

مغز انسان دستگاهی باورنکردنی است که قادر به یادآوری و ترکیب شاهکارهای شگفت انگیز است. اما، در دنیای روزمره ما، آن مغز ضعیف برای توجه و حواس پرتی چیزهای زیادی برای مبارزه دارد.

بنابراین، برای اینکه نه تنها بهترین یادگیری را ایجاد کنید، بلکه مطمئن شوید که آن را حفظ می کنید، این است که اطمینان حاصل کنید که چیزها را حداقل ۳ بار در طول فرآیند یادگیری تکرار می کنید.

پس در نظ داشته باشید که کارها را حداقل ۳ بار تکرار کنید.در نهایت خواهید دید که چقدر خوب کار خواهد کرد.

البته، همه چیز به این بستگی دارد که از چه ابزاری استفاده می‌کنید.

سعی کنید دستورالعمل‌ها یا چیزی را برای تنظیم یادگیری که قرار است طی کنند، اضافه کنید.

 یک ویدیو، شنیداری یا یک رسانه تصویری دیگر؟

اینجاست که یادگیری انبوه برای آن موضوع یا ایده خاص اتفاق می افتد.

خلاصه یا سؤالات مقاله چندگزینه ای؟

اینجاست که فرد می‌تواند اطلاعات را پردازش و به خاطر بیاورد تا مسیرهای مغز مربوط به آن دانش جدید را اعمال کند.

یک راه آسان برای ایجاد مطالب معنی دار و تکراری بدون اینکه مزاحم باشد، یادآوری مکرر و کنار هم قرار دادن مفاهیم مختلف یادگیری برای تشکیل یک مطلب بزرگتر است.

۳٫ خیلی خسته کننده است!

ببینید، دامنه توجه ما بد است. و خبر بد این است که فقط کوتاهتر می شود. بنابراین، زمانی که محتوای دوره خود را ایجاد می‌کنید، و در صورت امکان، سعی کنید آن را به بخش‌هایی تقسیم کنید که بیش از ۱۰ دقیقه طول نمی‌کشد.

در بین این بخش‌ها، می‌توانید وقفه‌های نرمی را در نظر بگیرید که به یادگیرنده اجازه می‌دهد احساس شادابی کند، اما در عین حال او را درگیر نگه می‌دارد.

اگر آن‌ها از هم جدا شوند، تجربه یادگیرندگان را به خطر می‌اندازیم و احتمالاً آنها را به خاطر کفش‌های کتانی سفیدی که در گوشه‌ای نشسته‌اند و ممکن است نیاز به تمیز کردن داشته باشند، از دست می‌دهیم (اگرچه آنها نیازی به تمیز کردن ندارند!).

بهترین استراتژی برای جلوگیری از طولانی شدن موضوعات و دوره ها این است که از قبل برنامه ریزی کنید.

این به شما زمان می‌دهد تا محتوا را بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کنید تا مطمئن شوید که ساختاری به روشی منطقی است و بهترین نتیجه را برای دانش پذیران پشتیبانی می‌کند.

۴٫ عدم شناخت مخاطب

همه ما از جمله خودم مقصریم. ما محتوایی ایجاد می کنیم که شگفت انگیز به نظر می رسد!

با همه زنگ‌ها، سوت‌ها، و آن عبارات شیرین، نرم و جذاب است.

اما نکته اینجاست که ما محتوا را برای خودمان ایجاد نمی کنیم، ما آن را برای دیگران ایجاد می کنیم. بنابراین، برخی از سوالات مهمی که باید پرسیده شوند عبارتند از:

سطح تحصیلات مخاطبان ما چقدر است؟

نقش / شغل آنها چیست؟

سطح راحتی آنها با تکنولوژی چقدر است؟

این یادگیری قرار است کجا اتفاق بیفتد؟ (به عنوان مثال در یک اداره، در یک سایت شغلی پر سر و صدا، در خانه، و غیره)

چه نوع یادگیری ممکن است برای تقویت تجربه یادگیری الکترونیکی نیاز به ترکیب داشته باشد؟

و بیشتر مربوط به درک اینکه چه کسی یادگیری را انجام خواهد داد و هر چیز دیگری که ممکن است برای موفقیت نیاز داشته باشد.

۵٫ از تجربه خود یادگیرنده استفاده کنید

یکی از نادیده گرفته‌شده‌ترین فرصت‌ها در آموزش الکترونیکی (و اگر صادق باشم، به طور کلی یادگیری) فرصت‌هایی است که یادگیرنده می‌تواند تجربه مشترک خود را به همراه داشته باشد، همانطور که در مورد هر چیزی که می‌آموزد صدق می‌کند.

فرقی نمی‌کند که این یک مهارت جدید باشد یا یک مهارت قدیمی است که در حال ارتقاء آن هستند، استفاده از تجربیات خود می‌تواند یک پیوند مهم برای یادگیرنده باشد تا بتواند حفظ بیشتری داشته باشد و همچنین فراتر از هدف آموزشی عمل کند.

برخی از استراتژی هایی که برای مشتریان خوب کار کرده اند عبارتند از:

وادار کردن یادگیرنده برای به اشتراک گذاشتن تجربه خود در مورد یک موقعیت خاص (مانند ایمنی، خدمات بد مشتری، رهبری و غیره) و ترغیب آنها به استفاده از دانش و ترکیب یادگیری جدید برای یک تجربه غنی.

وادار کردن دانش پذیر به درگیر شدن در تمرینات، آزمایشات یا یادگیری عملی. با ترکیب شنوایی، بصری و لمسی، می توانید به ۸۵ درصد از میزان ماندگاری دست پیدا کنید.

۶٫ بپرس! (امتیاز جایزه)

یکی از رایج‌ترین سؤالاتی که از مشتریانی که با آنها کار می‌کنم دریافت می‌کنم این است که “در کجا باید ابتکارات ساخت دوره خود را متمرکز کنم؟”.

و پاسخ ساده من: “بپرس!”. این بدان معناست که از مدیریت بپرسید، از مشتریان خود بپرسید، از تامین کنندگان خود بپرسید، و از فراگیران بپرسید که به چه چیزی نیاز دارند و فکر می کنند که چگونه می توانند به بهترین نحو درگیر شوند.

اغلب آنها دقیقاً به شما می گویند که به چه چیزی نیاز دارید و حداقل ۵۰٪ راه را به آنجا می رسانند.

نتیجه گیری

من هزاران بار این اشتباهات را دیده‌ام، و همه (مطمئناً هر مشتری همیشه!) برای تغییر ساختار محتوای خود تصمیم می‌گیرد تا مطابق با اصول بالا باشد.

از شروع کار در زمان صرفه جویی کنید و به این اصول اصلی ایجاد دوره پایبند باشید، در این صورت در مسیر موفقیت در یادگیری الکترونیکی (یا هر یادگیری) خواهید بود.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: