آیا رنگها در آموزش الکترونیکی اهمیت دارند؟

امروزه با توجه زیادی که به یادگیری داده شده است، جزئیات به ظاهر کوچک اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

دانشگاه های بزرگ از آموزش الكترونیکی استفاده می كنند تا دوره های خود را به مخاطبان بیشتری برسانند، بنابراین منطقی است كه موارد كوچكتر با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرند.

به طور خاص، آیا انتخاب رنگ بر آموزش اثر دارد؟

نحوه ارائه محتوا بدون توجه به رنگهای استفاده شده بیشترین تأثیر را خواهد داشت. با این حال، هرچه بیشتر به این فکر می کنیم، بیشتر متوجه می شویم که ترکیب رنگهای استفاده شده در دوره یادگیری می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

به عنوان یک مثال عالی، دوره ای را تصور کنید که از رنگهای متضاد در کل استفاده می کند. این امر کاملاً باعث حواس پرتی خواهد بود و در نهایت منجر به برداشت منفی نسبت به محتوا می شود.

بنابراین به نظر می رسد که در سطح، انتخاب رنگ تاثیراتی در اثربخشی آموزش دارد.

برای بررسی این مفهوم کمی بیشتر، SHIFT ELearning یک اینفوگرافیک منتشر کرد که خلاصه ای از سطح بالا را در مورد رنگهای احتمالی برای آموزش شما و تأثیر احتمالی آنها ارائه می دهد.

همانطور که انتظار می رود، می توانید از ارتباطات رنگ برای کمک به هدایت نقاط اصلی خانه استفاده کنید. گفته شد، آنچه که این اینفوگرافیک به آن نمی پردازد، تفاوت فرهنگی است. رنگ ها می توانند احساسات مختلفی را در سطح بین المللی نشان دهند.

در این صورت، اگر شما یک برنامه آموزش متقابل فرهنگی را اجرا می کنید، باید درک خوبی در مورد تأثیر بالقوه رنگهایی که انتخاب می کنید داشته باشید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: