حضور و غیاب در ادوب کانکت

در کلاس آنلاین ادوب کانکت به دو روش می توان حضور غیاب انجام داد. روش اول با استفاده از امکان نظرسنجی در کلاس که قبلا توضیح داده شده و می توانید در اینجا مطالعه نمایید و روش دوم استخراج گزارش دقیق ورود و خروج کاربرها در کلاس.

در ادوب کانکت زمان دقیق ورود و خروج همه کاربران به کلاس ثبت می شود و مدیر (هاست) کلاس به راحتی می تواند هر زمان که خواست حتی پس از گذشت چندین ماه از برگزاری کلاس، گزارش حضور کاربران را استخراج نماید.

برای این کار ابتدا باید از طریق مرورگر وارد کلاس آنلاین خود شوید، سپس از مسیر مشخص شده در تصاویر زیر وارد پنل مدیریت کلاس شوید.

بعد از آن صفحه زیر را خواهید دید. سپس گزینه گزارش ها را انتخاب کنید.

صفحه زیر را خواهید دید.

از قسمت گزارش ها تب ورود و خروج کاربران را انتخاب نمایید.

بعد از آن صفحه زیر را خواهید دید.

در این صفحه زمان ورود و خروج کاربران، نام و نام خانوادگی و نام کاربری آنها را خواهید دید. اگر کاربران به صورت مهمان وارد کلاس شده باشند نام کاربری ندارند و فقط نام و نام خانوادگی که خود وارد کرده اند را ملاحظه خواهید کرد.

در ستون های سمت راست زمان ورود بر اساس تاریخ میلادی و ساعت و دقیقه و زمان خروج کاربران را مشاهده می کنید.

با کلیک بر روی گزینه دریافت خروجی اکسل که در تصویر مشخص شده، میتوانید خروجی اکسل از آن تهیه کنید.

دقت کنید در خروجی اکسل میزان حضور دانش آموز در کلاس نیامده و شما خودتان می توانید با کمی تسلط بر اکسل و طراحی یک فرمول ساده زمان خروج کاربر را منهای زمان ورود کاربر کنید و مدت زمان حضور کاربر در کلاس را محاسبه کنید.

در صورتی که به هر دلیلی کاربر از کلاس بیرون برود و دوباره برگردد به ازای هر بار ورود و خروج کاربر یک ردیف در اکسل ثبت می شود.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: