نشانه های یک دوره آنلاین با کیفیت چیست؟

شما می خواهید یک دوره آنلاین با کیفیت برای دانش پذیران خود ایجاد کنید. از کجا می دانید که آن را به همان نحوی که مد نظرتان بوده ساخته اید؟

بیشتر ارائه دهندگان دوره های آنلاین به طور ذاتی ارزش یک دوره آنلاین با کیفیت را درک می کنند. فقط این نیست که آنها از موضوع خود هیجان زده شده و می خواهند راهی موثر برای انتقال این دانش پیدا کنند. آنها همچنین می دانند که یک دوره بی کیفیت فروش نخواهد داشت.

مسئله این است که با تمرکز بر ایجاد یک دوره عالی، شناخت زمان شروع شما دشوار است. از کجا می دانید دوره ای را ایجاد کرده اید که آماده راه اندازی است؟ و آیا فراگیران شما می توانند آن را به این ترتیب تشخیص دهند؟
خوشبختانه، هر دوره آنلاین دارای برخی از ویژگی های مشترک است. اگر از خود می پرسید که آیا دوره شما از معیارهای کنترل کیفیت صحیحی برخوردار بوده است یا خیر، این موارد را بخوانید و در مورد امتیاز دوره خودتان قضاوت کنید.

  1. شما اهداف واقعی و قابل پیش بینی را ارائه می دهید.

شما نمی خواهید دوره ای که برگزار می کنید با کلاهبرداری و راهی برای سریع ثروتمند شدن اشتباه گرفته شود. در عوض، شما می خواهید یادگیرندگانتان بدانند برای چه چیزی در سیستم شما ثبت نام می کنند. این به معنای روشن بودن دوره شما برای آنها و میزان تعهدتان برای دستیابی به آن هدف است.

این بدان معنا نیست که دوره شما باید یک تعهد طولانی مدت یا یک تاریخ مشخص داشته باشد. شما می توانید یک دوره زبان را در یک مدل اشتراک بفروشید که نوید می دهد با پانزده دقیقه تمرین در روز به زبان آموزان، در بهبود زبان اسپانیایی کمک کند. اما اگر نتوانید آنچه را ارائه می دهید مشخص کنید، بعید است بسیاری از زبان آموزان برای ثبت نام دوره ی شما هیجان داشته باشند.

  1. طراحی دوره شما متفکرانه و به خوبی اجرا شده است.

ایجاد یک دوره آنلاین موثر با ارائه یک سخنرانی جذاب بسیار متفاوت است. اگر چندین سال یک دوره را تدریس کرده اید و انتظار دارید یک کلاس آنلاین با سخنرانی های از پیش ضبط شده ی خود ایجاد کنید، با نرخ تکمیل دوره و حفظ یادگیرنده مبارزه خواهید کرد.

در عوض، در مورد اصول طراحی آموزشی دوره های آنلاین بیشتر بیاموزید. سخنرانی های خود را به قطعات قابل هضم تری تقسیم کنید و محتوای خود را دوباره مطابق با ساختار جدید تنظیم کنید. نتایج به خودی خود متفاوت خواهند بود.

  1. شما یک رابط کاربری قابل دسترسی ارائه داده اید.

یک طراحی رابط کاربری خوب فقط به نظر زیبا نیست بلکه بصری بودن و قابل استفاده بودن برای دانش پذیران نکته ی مهم تری است. به برخی از رقبای برتر خود نگاه کنید تا ببینید که دوره های آنها از چه رابط هایی استفاده می کند و آیا طراحی های شما با آن مطابقت دارد یا حتی از آنها پیشی می گیرد؟

همانطور که به رابط کاربری خود فکر می کنید، کاربر خود را نیز در نظر بگیرید. آیا در حال طراحی دوره ای برای کودکان یا بزرگسالان هستید؟ آیا کاربران شما پیر هستند؟ آنها از مرورگر دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه استفاده می کنند؟ در هر صورت مطالب دوره شما هر چقدر هم با ارزش باشد، اگر کاربران هدف شما نتوانند به آن دسترسی پیدا کنند، عملا بی ارزش و بلااستفاده خواهد بود.

۴- شما یک جامعه حمایتی پرورش داده اید.

جوامع یکی از مهمترین خطوط زندگی بسیاری از دانش پذیران آنلاین است که در غیر این صورت قالب دوره های آنلاین را منزوی می کنند. گروه دیگری از فراگیران می توانند تجربه را جذاب تر کنند و به آنها کمک می کند تا یاد بگیرند وقتی احساس خستگی می کنند بعد از کمی استراحت دوباره برگردند.

روش های زیادی وجود دارد که می توانید یک جامعه را ایجاد کنید. تالارهای گفتمان یک گزینه محبوب هستند، خصوصاً اینکه با LMS شما ادغام می شوند. با این حال، وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی نیز راهی برای ایجاد یک جامعه هستند. انتخاب شما احتمالاً به ساختار دوره شما بستگی دارد.

  1. محتوای شما جذاب و ارزشمند است.

ما قبلاً در مورد چگونگی اهمیت یک دوره آموزشی متفکرانه و رابط کاربری موثر برای یک دوره آنلاین با کیفیت صحبت کردیم، اما هیچ یک از این موارد اهمیت مطالب را کم نمی داند. انتخاب موضوع یک دوره آنلاین ممکن است ساده به نظر برسد، اما در واقع یک عمل متعادل کننده بین احساسات و محتوای شخصی شماست که به دانش پذیران کمک می کند.

قبل از شروع در مورد مبحث دوره خود تحقیق کنید و مطمئن شوید که یک پیشنهاد ارزشمند برای دانش پذیران دارید. اگر از موضوع خود هیجان زده هستید اما نمی توانید راهی برای فروش آن به دانش پذیران بیابید، ممکن است لازم باشد در مورد ایده خود تجدید نظر کنید.

۶ . در دسترس بودن مربی را ارائه دهید.

داشتن مربی ای که برای پاسخگویی به سوالات و نگرانی ها در دسترس باشد، به فراگیران کمک می کند تا در دوره خود پشتیبانی شوند و این باعث ایجاد ارتباطی با برند شما می شود که به رشد شغلی شما کمک می کند. گفته شد، مقیاس اقتصادی در بازی وجود دارد، و شما فقط می توانید خود را گسترش دهید. نکته اصلی ایجاد تعادل بین پاسخگویی به فراگیران و محافظت از وقت خود است.

اگر فقط دوره های گروهی کوچک ارائه می دهید، ممکن است تنها بتوانید “ساعات اداری” را پوشش دهید که در آن دانش پذیران می توانند یک جلسه ۳۰ دقیقه ای اسکایپ را با شما رزرو کنند تا درباره پیشرفت دوره خود صحبت کنند. اگر یک دوره بزرگتر دارید که در آن تعاملات یک به یک باید به حداقل ممکن برسد، نوشتن یک وبلاگ می تواند به شما کمک کند تا با فراگیران ارتباط برقرار کنید در حالی که به آنها فضای کافی برای پاسخگویی در نظرات را می دهید.

  1. مکانیسم های پشتیبانی از فراگیران را در کار دارید.

جامعه و مربیان یک چیز هستند، اما فراگیران شما به مکانیزم های پشتیبانی عملی دیگری نیز نیاز دارند، مانند اینکه اگر با مشکلات فنی روبرو شوند یا از نظر اداری نگران دوره باشند. اگر دوره خود را به طور مستقل اداره می کنید، این ممکن است به معنای داشتن آدرس ایمیل “راهنما” باشد که به طور منظم آن بررسی می کنید. اگر به اندازه کافی بزرگ هستید که تیمی از افراد را در اختیار داشته باشی، داشتن برخی از آنها که به خدمات مشتری اختصاص داده شده اند سرمایه گذاری مهمی در نتایج دانش پذیران و همچنین در سلامتی و کیفیت دوره شما است.

ایجاد یک دوره آنلاین با کیفیت یک فرایند تکراری است.

یک رضایت بی نظیر حاصل از ارائه بهترین کار شماست. هنگامی که موفق به ایجاد یک دوره آنلاین با کیفیت می شوید، نه تنها به خود افتخار می کنید، بلکه به فراگیران خود نیز کمک می کنید تا موفق شوند.

اما به عنوان یک مربی آنلاین، کار شما هرگز پایان نمی پذیرد. فناوری همچنان تغییر می کند، تکنیک های جدید ارائه دوره آنلاین به وجود می آید و ما هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد علم آموزش داریم. به این فکر نکنید که یک دوره عالی را به اتمام رسانده اید و هرگز نیازی به تجدید نظر نخواهید داشت. بدون نظرات کاربران هرگز عالی و بهترین نخواهید بود.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: