چگونه آموزش خود را با ویژگی های دانش پذیران بزرگسال تطبیق دهید

آنها می گویند که نمی توان به افراد مسن ترفندهای جدید یاد داد. چه این درست باشد یا نه، واقعیت این است که ما انسان ها واقعاً هرگز از یادگیری چیزهای جدید دست نمی کشیم.

اما، تفاوت هایی بین نحوه یادگیری کودکان و بزرگسالان وجود دارد. بزرگسالان تجربه زندگی بیشتر، مغز توسعه یافته تر، زمان آزاد کمتری دارند و مهمتر از آن، آنها ترجیح داده اند که درس بخوانند (در مقابل بچه هایی که توسط والدینشان به مدرسه کشیده می شوند).

در این مقاله، ویژگی‌ها و نیازهای یادگیرندگان بزرگسال را بررسی می‌کنیم، و اینکه چگونه باید آموزش کارکنان را با در نظر گرفتن آنها برنامه‌ریزی و ارائه دهید.

چگونه آموزش خود را با آنچه که بزرگسالان نیاز دارند تطبیق دهیم؟

مالکوم شپرد نولز، آموزگار آمریکایی قرن بیستم، در کتاب خود «آندراگوژی در عمل»، بر چهار ویژگی و نیاز مهم یادگیرندگان بزرگسال تأکید کرده است.

به طور خلاصه، بزرگسالان بر اساس تجربه یاد می گیرند. همچنین، آنها باید به طور فعال در آموزش خود احساس مشارکت داشته باشند، که به نوبه خود، باید مرتبط باشد و مشکلات واقعی را حل کند.

با در نظر گرفتن این ویژگی های یادگیرندگان بزرگسال، می توانید یک برنامه آموزشی جذاب تر و موثرتر در محل کار طراحی، اجرا و ارائه دهید.

۱٫ آموزش را خاص کنید

در میان ویژگی‌ها و نیازهای مختلف یادگیرندگان بزرگسال، یکی از ثابت‌ترین ویژگی‌ها این است که بزرگسالان به نظریه‌های انتزاعی اهمیت نمی‌دهند، بلکه به نتایج عملی اهمیت می‌دهند.

توانایی دیدن فواید ملموس فوری آموزش آنها چیزی است که آنها را به سمت یادگیری می کشاند.

به عبارت دیگر، آموزش آنها باید آنها را قادر سازد تا وظایف را سریعتر و بهتر انجام دهند یا کارهایی را انجام دهند که قبلاً نمی توانستند انجام دهند.

هنگام کار با دانش پذیران بزرگسال، باید هر گونه پیشینه نظری غیر ضروری را از محتوای آموزشی خود حذف کنید.

فقط بخش‌های ضروری را نگه دارید و آموزش خود را با شبیه‌سازی‌ها و مطالعات موردی واقعی که انتقال دانش را تسهیل می‌کند، غنی کنید.

جلسات آموزشی در حین کار را بگنجانید که به یادگیرندگان شما مهارت های خاصی را می آموزد که آنها می توانند در جریان کار روزمره خود به کار گیرند.

۲٫ آموزش را خود گام بسازید

فراگیران بزرگسال دارای برنامه های کاری شلوغ و تعداد زیادی نیازهای مرتبط با خانواده و کارهای خانه هستند.

بنابراین، درخواست از آنها برای گذراندن یک برنامه آموزشی سفت و سخت، یک دستور العمل فاجعه بار است.

برنامه آموزشی در محل کار شما باید به آنها اجازه دهد تا با سرعت خود مطالعه کنند و به آنها اجازه دهد هر زمان که وقت آزاد پیدا کردند و از هر کجا که هستند در دوره های خود شرکت کنند.

۳٫ نتایج یادگیری را روشن کنید

یکی دیگر از ویژگی های معمولی یادگیرنده بزرگسال این است که، برخلاف کودکان، یادگیرندگان بزرگسال نیاز به انگیزه درونی برای یادگیری دارند.

برای ایجاد انگیزه مناسب در یادگیرندگان بزرگسال، باید نتایج یادگیری را روشن کنید. به عبارت دیگر، شما باید به آنها نشان دهید که چگونه برنامه آموزشی شما به آنها کمک می کند تا مهارت های واقعی را که در زندگی روزمره خود به آن نیاز دارند، بهبود بخشند.

این که بدانند موفقیت آموزشی آنها عاملی در پیشرفت شغلی آنها خواهد بود نیز کمک شایانی خواهد کرد.

۴٫ آموزش از طریق تجربه

بیشتر بزرگسالان از طریق تجربه یاد می گیرند. آنها مهم ترین مهارت های کاری و زندگی خود را از این طریق یاد می گیرند.

حتی چیزهایی که در مدرسه به ما آموزش داده شده اند، تنها پس از استفاده از آنها در عمل، نهادینه می شوند.

بزرگسالان همچنین دوست دارند تجربیات خود را در یک موضوع به اشتراک بگذارند، که شما می توانید از آن استفاده کنید تا یادگیرندگان بزرگسال خود به یکدیگر آموزش دهند.

با ادغام انجمن‌ها، بحث‌ها و چت‌های بی‌درنگ در برنامه یادگیری خود شروع کنید تا به دانش پذیران کمک کنید تا داستان‌ها و تجربیات خود را با همسالان خود مبادله کنند.

آنها از طریق این همکاری بداهه بیشتر یاد خواهند گرفت و از روند یادگیری نیز لذت بیشتری خواهند برد.

۵٫ یک Buzz ایجاد کنید

هر چه سن شما بالاتر می رود، کمتر در معرض تغییر هستید. خواه این باورها، نگرش ها یا حتی روتین ها باشد.

طبیعتاً این امر در مورد آموزش نیز صدق می کند. بنابراین، چگونه می توانید به یادگیرندگان بزرگسال کمک کنید تا نسبت به تغییر انعطاف پذیرتر شوند؟

یکی از راه‌ها این است که همسالان مشتاق‌تر دیگری به گروه انگیزه بدهند. ما موجوداتی اجتماعی هستیم، و چند نمونه مثبت در تیم می تواند تفاوت را ایجاد کند.

از طرف دیگر، می‌توانید با بازی‌سازی یادگیری، روحیه رقابتی را در آنها برانگیزید. عناصر بازی، مانند تعیین نقاط برای تکمیل موفقیت آمیز دوره، تجربه آموزشی را برای فراگیران بزرگسال شما چالش برانگیزتر و قطعا قانع کننده تر می کند.

از تئوری به عمل

استفاده از یادگیری آنلاین برای اجرای یک برنامه آموزشی بزرگسالان کار بیهوده ای است.

استفاده از یک LMS قدرتمند، مانند TalentLMS، می‌تواند به فراگیران بزرگسال شما کمک کند تا احساس استقلال بیشتری داشته باشند، زیرا با برنامه‌های شلوغ و تمایل آنها به سرعت بخشیدن به آموزش‌هایشان بسیار سازگار است.

همچنین، یک LMS که از یادگیری ترکیبی و کنفرانس ویدیویی پشتیبانی می‌کند، به شما کمک می‌کند تا نمایش‌های عملی و جلسات دنیای واقعی را در آموزش خود بگنجانید تا آن را در زندگی کاری روزمره فراگیرانتان کاربردی‌تر کنید.

به طور مشابه، نرم افزار آموزش آنلاین با انجمن ها و بحث های داخلی به یادگیرندگان بزرگسال شما اجازه می دهد با یکدیگر همکاری کنند و از یکدیگر یاد بگیرند، در حالی که موتور گیمیفیکیشن آن به جذاب تر کردن آموزش شما کمک می کند.

آماده ارائه برخی آموزش برای بزرگسالان هستید؟

هر یادگیرنده یک شخصیت منحصربه‌فرد است و وقتی در مورد نحوه یادگیری بزرگسالان صحبت می‌کنیم، به این معنا نیست که همه یادگیرندگان بزرگسال دقیقاً یکسان هستند.

هیچ ویژگی و نیازهای قطعی برای یادگیرندگان بزرگسال وجود ندارد که برای همه اعمال شود.

قطعاً انواع مختلفی از یادگیرندگان بزرگسال و روش های مختلفی برای یادگیری بزرگسالان وجود دارد.

با این حال، نکات این مقاله باید بتواند به شما کمک کند تا آموزش های ارزشمند و مفیدی را برای فراگیران بزرگسال خود ارائه دهید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که LMS مناسب و با امکانات کامل را برای این کار پیدا کنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: