رقابت برای جلب توجه یک یادگیرنده

دوره های آنلاین بسیار عالی هستند. شرکت کردن در آن ها جالب و مسلماً استفاده از آنها سرگرم کننده تر است.

اما در مورد هر دوره آنلاین یک حقیقت ساده وجود دارد: ایجاد یک دوره خوب دشوار است.

اگرچه احتمالاً درجه های مختلفی از تعبیر “خوب” وجود دارد، اما با توجه به تعریف ما، یک دوره موثر دارای ویژگی های زیر است:

۱- اهداف بیان شده را برآورده می کند
۲- نوعی اندازه گیری دارد
۳- نرخ اتمام آن توسط فراگیران بالاست

اگر دوره ای ایجاد کنید و هیچ کس آن را به پایان نرساند، خیلی خوب نیست.

اگر افراد دوره شما را به پایان برسانند و شما فکر می کنید که این هدف شما را تحقق می بخشد (اما شما راهی برای اندازه گیری آن ندارید)، این نیز به نوعی بی فایده است.

هدف یک دوره آنلاین این است که چیزی به مردم بیاموزد، اما امروزه انجام آن دشوار است. موارد بسیاری وجود دارد که برای جلب توجه فراگیران رقابت می کنند.

ایمیل فقط با یک کلیک سریع فاصله دارد. همان توییتر، فیس بوک، اسنپ چت، اینستاگرام، یوتیوب و غیره.

اگر دوره شما برای ارائه محتوای خرد بهینه نشده باشد، در این صورت برایتان بسیار دشوار خواهد بود که با این مراکز سرگرمی رقابت کنید. اتفاقاً همه اینها باعث از بین رفتن سرعت شما می شود.

برای مقابله با این چالش باید دوره خود را به گونه ای طراحی کنید که توجه کاربران را با هیجانات کوتاه جلب کند. فیلم ها باید مختصر (حداکثر هشت دقیقه) و محتوای آن نیز مناسب باشد (در صورت امکان به جای متن از گرافیک استفاده کنید).

به یک یادگیرنده اجازه دهید در دوره شما شتاب بیشتری ایجاد کند. دروس “تکه تکه”، و بخش های محتوایی به اندازه لقمه بسازید که به راحتی قابل استفاده باشند.

اگر آزمونهای بازرسی دارید، آنها را حداکثر در سه سوال نگه دارید تا کاربران بتوانند به درس بعدی بروند.

به هر حال، وقتی طول و دشواری به میان می آید، لازم نیست آزمون های نهایی یا آزمونهای اصلی بازرسی را قربانی کنید. ما فکر می کنیم اکثر فراگیران می فهمند که مواردی وجود دارد که به زمان مناسب نیاز دارد.

چه در حال حاضر یک دوره دارید یا در حال ساخت آن هستید، مطمئن شوید که، آنچه را که می توانید انجام می دهید، تا ظرفیت بالقوه آن را به حداکثر برسانید.

آن را به گونه ای طراحی کنید که بتواند در برابر عوامل حواس پرتی امروزه رقابت کرده و در نهایت پیروز باشد تا شما نیز بتوانید به اهداف خود در دوره دست پیدا کنید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: