چگونه یادگیری انعطاف پذیر را در دوره های آنلاین خود بگنجانیم

آیا دوره آنلاین شما با نیازهای دانش پذیرانتان سازگار است؟ در اینجا می خوانیم که چگونه یادگیری انعطاف پذیر می تواند به شما کمک کند.

یادگیری انعطاف پذیر به طور طبیعی برای دوره های آموزش الکترونیکی و آنلاین مناسب است. هدف یک دوره آنلاین این است که به دانش پذیران اجازه دهد با سرعت خودشان پیش بروند و اطمینان حاصل کنند که قبل از رفتن به دوره بعدی ، مطالب را در یک ماژول کاملاً درک می کنند. با تمرکز بر تسلط بر مطالب و مطالعات آنلاین ، یادگیری انعطاف پذیر به طور طبیعی به خوبی به این نوع دوره های آموزشی کمک می کند.

یادگیری انعطاف پذیر چیست؟

یادگیری انعطاف پذیر یک محیط یادگیری متمرکز برای یادگیرنده ایجاد می کند که متناسب با سبک های مختلف یادگیری و محیط های آموزشی ترجیحی است. به دانش پذیران امکان می دهد که بخشی از آموزش را در محیط مجازی و بخشی از آن را در کلاس داشته باشند باشد، چیزی که به آن یادگیری ترکیبی نیز گفته می شود. با این حال ، یادگیری انعطاف پذیر فراتر از این است. ارائه ی مطالب و نحوه ارائه آن سفارشی سازی بیشتری دارد.

این روشی است که در آن زمان و سرعت یادگیری توسط دانش پذیران تعیین می شود ، نه یک جدول زمانی با ساختار از پیش تعیین شده. همچنین می توان به اختیار مشخص کرد که چه مقدار از مطالب ارائه شده از طریق فناوری جدید و چه مقدار در یک کتاب یا سخنرانی سنتی باشد.

چگونه یادگیری انعطاف پذیر برای یادگیری آنلاین مناسب است؟

قدرت یادگیری انعطاف پذیر به طور ایده آل برای آموزش آنلاین مناسب است. ارائه ی بسیاری از مطالب در دوره های آنلاین به طور طبیعی به دانش پذیر اجازه می دهد تا با سرعت خود پیش برود. یادگیری انعطاف پذیر به دانش پذیران این آزادی را می دهد تا تعیین کنند هر بخش از دوره را کی به پایان برسانند.

یادگیری آنلاین انعطاف پذیر می تواند اثربخشی توسعه حرفه ای را افزایش دهد ، به دانش پذیران این امکان را می دهد تا طبق برنامه خود ، مطالب را کار کنند. آموزش آنلاین نیز قابل حمل است، یعنی فراگیران می توانند در خانه ، در استراحت ناهار در محل کار یا در رفت و آمد روزانه یاد بگیرند و از طریق پادکست به سخنرانی گوش دهند. داشتن روشهای مختلف ارائه مطالب نیز با ترجیحات یادگیری مختلف مطابقت دارد و دانش پذیران را قادر می سازد تا به مفاهیم به روشهای متناسب با آنها تسلط یابند.

یادگیری انعطاف پذیر به فراگیران شما زمانی را می دهد که برای هضم اطلاعات و تعامل با یکدیگر برای بحث در مورد مفاهیم لازم است. محتوای چندرسانه ای و یک جامعه پر بحث و نشاط آنلاین ،حس تجربه کلاس سنتی را افزایش می دهد. آزمایش با قالب های جدید باعث می شود دوره های شما در پاسخ به نیازهای فراگیران رشد و تغییر کند.

به دانش پذیران اجازه دهید تا زمان خود را انتخاب کنند.

اجازه دادن به فراگیران برای تعیین مهلت زمانی خود ، به آنها امکان کنترل بیشتر سرعت دوره را می دهد. برخی از فراگیران ممکن است مسئولیت پذیری و مالکیت بیشتری نسبت به موفقیت خود در برنامه داشته باشند. برخی مطالعات نشان می دهد که یادگیرندگانی که زمان خودخواسته دارند عملکرد بهتری نسبت به افرادی دارند که خود تعیین کننده نیستند.

وقتی فراگیران كنترل بیشتری نسبت به زمان تحقق پروژه ها یا گزارش ها داشته باشند ، به آنها امکان می دهد تا كاملاً مطالب را یاد بگیرند و تسلط بر اطلاعات را نشان دهند. اگر در یک هفته مهلت چندگانه داشته باشند ، همچنین می تواند به آنها کمک کند بار کار خود را دوباره تنظیم کنند. یادگیری انعطاف پذیر می تواند به فراگیران حرفه ای پرمشغله، زمان لازم برای کار در هر مرحله از دوره را بدهد.

این مهم است که وقتی به فراگیران اجازه می دهید زمان خود را تعیین کنند ، این زمان ها را به صورت کتبی به شما ارسال کنند. این امر به آنها تعهدی قاطع می دهد که در یک زمان معقول ، آموزش خود را به پایان برسانند.
گروه های یادگیری الکترونیکی را که توسط یادگیرنده انتخاب می شوند ، به تقویت همکاری تشویق کنید.

یادگیرندگان در دوره های یادگیری الکترونیکی شما ممکن است از کار در گروه های کوچک برای تکمیل ارائه یا همکاری در پروژه های ویژه بهره مند شوند. یادگیرندگانی که گروه های خود را انتخاب می کنند ، ممکن است در مقایسه با فراگیرانی که به طور تصادفی گروه های خود را به آنها اختصاص داده بودند ، موفق تر بوده و درک عمیق تری از مطالب داشته باشند. بسیاری از فراگیران بزرگسال به طور غریزی می دانند با چه شخصیت هایی به خوبی کار می کنند و به همین ترتیب می توانند در کلاس کسانی را پیدا کنند که با آنها کنار بیایند و “نقش گروهی” طبیعی داشته باشند که مکمل شخصیت آنها باشد.

همکاری در بسیاری از مشاغل دنیای واقعی مهم است وگرچه ممکن است یادگیری کار با دیگران برای رسیدن به یک هدف، هدف اصلی شما نباشد ، اما بخشی از آموزش مداوم این است که ابزارهایی را برای موفقیت بیشتر حرفه ای به فراگیران نیاز دارید. با این حال مطمئن شوید که کار گروهی شانه خالی کردن از مسئولیت ها را مجاز نمی داند. از فراگیران خود بخواهید که مسئولیت کلیدی از این پروژه را بر عهده بگیرند و پس از اتمام پروژه برای دادن اطمینان از اینکه هر شخص مسئولیت خود را به خوبی به انجام رسانده ، آزمونهای فردی را در نظر بگیرید. همچنین ممکن است بخواهید اعضای گروه از نظر مشارکت در انجام وظیفه ، یکدیگر را ارزیابی کنند.

از یادگیری ترکیبی استفاده کنید و مفاهیم سنتی را در آن بگنجانید.

تلفیق آموزش سنتی کلاس با یادگیری انعطاف پذیر می تواند مشارکت و همکاری خارج از کلاس را تشویق کند. ایجاد چنین فضایی برای فراگیران برای بحث در مورد دوره و به اشتراک گذاشتن ایده ها ، یکی از این راه ها برای پرورش این امر است. به عنوان مثال یک گروه چت آنلاین ، به فراگیران این امکان را می دهد تا بر اساس برنامه خود با یکدیگر تعامل داشته باشند.

علاوه بر داشتن یک فرم آنلاین برای بحث در مورد فراگیران ، افزایش ساعات کلاس به این روش زمینه را برای سوالات بیشتری از فراگیران فراهم می کند که ممکن است زمان سخنرانی با محدودیت زمانی بیشتر نداشته باشد. فراگیران ممکن است به جای ارسال ایمیل برای شما به عنوان مدرس ، سوالات خود را در انجمن ارسال کنند. این امر به سایر فراگیران امکان دسترسی به پاسخ ها را نیز می دهد. وقتی تالار گفتگویی دارید که کاربران می توانند هرچه بیشتر وقت خود را در آن بگذرانند ، دسترسی شما بیشتر می شود. شما در هر وقتی که در برنامه شلوغ خود دارید ، می توانید به سوالات پاسخ دهید.

همچنین ممکن است بخواهید مطالب را در دوره های آنلاین خود با رسانه های مرتبط با آن ارتقا دهید. این ممکن است مستندی باشد که موضوع شما را لمس کند یا وبلاگی یا وب سایتی که اطلاعاتی را که به فراگیران خود می دهید ، ارائه می دهد. برای فراگیران خود پیوندهایی به رسانه های دیگر ارسال کنید تا تصویر وسیع تری از مفاهیم شما به آنها ارائه دهد. شما همچنین می توانید بحث در مورد پست وبلاگ یا فیلم را در گروه چت دوره آنلاین خود تقویت کنید.

به فراگیران اجازه دهید آزمونها را تکرار کنند.

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد محیط یادگیری انعطاف پذیرتری را انتخاب می کنند این است که این امر یادگیری و تسلط بر مطالب را ایجاد می کند ، نه اینکه صرفاً مقدار اطلاعاتی را که فراگیران می توانند در مدت زمان کوتاهی هضم کنند. نکته ای که داشتن آزمونها ایجاد میکند این است که فراگیران نشان دهند که بر مفاهیم تسلط دارند و می توانند آنها را به اندازه کافی توضیح دهند.

اگر دانش پذیر آزمون را ناموفق گذراند ، باید به آنها اجازه داده شود که مطالب را مرور کرده و مطالعه بیشتری کنند ، سپس دوباره آزمون را برگزار کنند. اجازه دادن به انعطاف پذیری فراگیران برای بهبود نمره آزمون خود ، بینش ارزشمندی را در مورد درک نکردن مفاهیم دوره به آنها می دهد. یادگیری انعطاف پذیر می تواند به این امر کمک کند ، از جمله داشتن بازخورد فوری در مورد اینکه سوالات اشتباه پاسخ داده شده اند. یک مسابقه عالی فقط “درست” یا “غلط” نیست بلکه دانش پذیران را به بخش هایی از مطالب هدایت می کند که بتوانند جواب درست را پیدا کنند.

از مزایای خودمختاری بهره مند شوید.

بسیاری از یادگیرندگان الکترونیکی یا در حال گذراندن دوره های مداوم از طریق شرکت خود هستند و یا برای ادامه تحصیلات و پیشرفت حرفه ای خود در کلاسها شرکت می کنند. بسیاری از این افراد از استقلال قابل توجهی در مشاغل خود برخوردار هستند. کنترل بیشتر بر روی سرعت کار در دوره و نحوه دریافت اطلاعات (خواندن کتاب الکترونیکی ، گوش دادن به سخنرانی پادکست یا تماشای فیلم از طریق رایانه یا رایانه لوحی) به آنها امکان کنترل بیشتری می دهد.

احترام گذاشتن به روشهای متنوع یادگیری فراگیران ، توجه شما را به یادگیری الکترونیکی بر رشد دانش آنها حفظ می کند. اجازه دادن به آنها برای تعیین چگونگی یادگیری به ایشان مالکیت بیشتری نسبت به موفقیت خود می دهد.
یادگیری آنلاین ساخته شده است تا انعطاف پذیر باشد.

دوره های آنلاین به طور طبیعی برای میزان بیشتری از خودمختاری مناسب هستند و برای فراگیرانی که درگیر شغل و خانواده هستند ایده آل است. با توجه به ماهیت دوره های آموزش الکترونیکی ، به راحتی می توان سبک های مختلف یادگیری و ارائه مطالب را در آن گنجاند و به فراگیران اجازه داد تا مهلت تعیین شده خود را برای پروژه ها تعیین کنند. برای دوره هایی که نیاز به همکاری و کار گروهی دارند ، انعطاف پذیری با اندازه گروه ها و افراد موجود در آنها می تواند نتیجه نهایی بیشتری داشته باشد. اگر انعطاف پذیری بیشتری در دوره های آنلاین خود ندارید ، ممکن است نتوانید محیطی ایجاد کنید که فراگیران بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: