دو نکته درباره استفاده از ویدیو در دوره آنلاین

مردم فیلم ها را دوست دارند. برای درک این موضوع فقط کافی است به YouTube نگاه کنید. این سایت دومین “موتور جستجو” ی محبوب جهان است.

فیلم ها به سادگی سرگرم کننده تر از متن های ثابت هستند، که آنها را برای دوره های آنلاین ایده آل می کند. با این وجود همه فیلم ها برابر نیستند. برخی از روش ها وجود دارد که باید هنگام استفاده از فیلم در دوره خود از آنها استفاده کنید.

نکات ویدئویی دوره های گذشته هنوز مرتبط هستند اما لازم به یادآوری است که انتظارات دانش پذیر در حال تغییر است. این امر ما را به اولین مولفه اصلی ویدیویی می رساند.

نکته شماره ۱: فیلم ها را قطعه قطعه کنید

محتوای خرد چیزی است که مدتها در حال مطالعه روی آن هستیم. این محبوبیت رو به رشد است و به زودی بیشتر دوره های آموزشی شامل برخی از مولفه های طراحی محتوای خرد را خواهیم دید. منتظر این انتظارات نوظهور نباشید. اگر فیلم های شما ۲۰ دقیقه طول می کشد، باید حداقل آنها را تا قسمتهای کوتاهتر تکثیر کنید.

در حالت ایده آل، فیلم های خود را دوباره ایجاد می کنید تا در یک زمان کوتاه تر به یک هدف واحد بپردازید. ابزارهای ساده ای وجود دارد که می توانید هنگام ایجاد این فیلم های کوتاه و شیرین از آنها استفاده کنید.

بله، مدتی طول خواهد کشید اما دوره شما احتمالاً به یک طراوت نیاز دارد. هیچ چیز بدتر از روش های طراحی آموزشی قدیمی نیست. این می تواند محتوای شما را تاریخ دار به نظر برساند، حتی اگر اینگونه نباشد.

نکته شماره ۲: از زیرنویس ها استفاده کنید

نمی توانم تعداد دفعات مشاهده فیلم در دوره های فاقد زیرنویس را به شما بگویم. این که بخواهید اینها به صورت پیش فرض روی صفحه قرار بگیرند به خود شما بستگی دارد، نکته این است که اگر ویدیوها جزو اصلی روش ارائه اطلاعات دوره شما هستند، پس باید زیرنویس را بسته داشته باشند.

اول، قرار دادن زیرنویس در فیلم های شما باعث دسترسی بیشتر آنها می شود. اگر کسی کم شنوا باشد (یا حتی ناشنوا باشد) همچنان می تواند از این فیلم بهره مند شود.

اما علاوه بر این، زیرنویس ها برای کسانی که زبان شما زبان دوم آنها است بسیار مفید است. اگر زیرنویس را نیز اضافه کنید ، آنها محتوای بیشتری را درک می کنند.

ایجاد زیرنویس دردسر دارد اما خوشبختانه خدمات زیرنویسی وجود دارد که می تواند این کار را برای شما انجام دهد. شما می خواهید دقیق باشند و کاملاً مطابق آنچه اتفاق می افتد در ویدئو قرار بگیرند تا موثر واقع شوند.

اگر به هر دلیلی نمی توانید زیرنویس ها را اضافه کنید، حداقل باید متن فیلم را در آن اضافه کنید. این واقعاً ایده آل نیست اما از هیچ بهتر است.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: