چرا یادگیری امروز می تواند غیر دوست داشتنی شود

امروزه آموزش از استانداردهای گذشته رنج می برد، از اصول طراحی آموزشی گرفته تا ابزاری که برای ایجاد دوره ها استفاده می کنیم.

برای سالها، Articulate در فضای توسعه سریع آموزش سریع، یک نقش آفرین مهم بوده است.

آنها تقریباً پیشنهاد خود را به راحتی و كاملاً آسان (و بصری) برای طراحان آموزشی به منظور ایجاد دوره های آموزشی بدون نیاز به یادگیری سیستم های پیچیده یا فن آوری كامل كرده اند.

با این حال، به همان اندازه که Articulate عالی است، گاهی اوقات دوره های ایجاد شده در برنامه ایرادات اساسی را شامل می شود.

در بسیاری از موارد مشاوره ای، از ما خواسته شد كه با استفاده از یكی از دو برنامه Articulate یا Captivate، آموزش الكترونیك را توسعه دهیم.

هر دو نقاط قوت و ضعف خود را دارند، اما مشتریان به طور کلی Articulate را به یک دلیل ترجیح می دهند: این با پاورپوینت بسیار خوب هماهنگی دارد.

گرچه این یکی از بزرگترین نقاط قوت Articulate است، اما همچنین همان چیزی است که مانع توسعه خلاقیت می شود.

پیشرفت خطی پاورپوینت، طراحی عنوان اسلاید و نقاط مهم، بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته است. انتقال ساده قالب پاورپوینت به یک پخش کننده دوره آنلاین در واقع به حداکثر رساندن توانایی یادگیری نیست.

انصافاً، Articulate Storyline لزوماً به پاورپوینت متکی نیست. گزینه های زیادی در این ابزار وجود دارد که به طراحان کمک می کند که برنامه هایی به دنبال غیر پاورپوینت ایجاد کنند.

هنوز هم بسیاری از برنامه ها شبیه گل سرسبد محصول قبلی Articulate Studio نیستند.

در نهایت، این طراحان آموزشی را وسوسه می کند تا به روش های پاورپوینت خود بازگردند.

نه به این دلیل که آنها قادر به تولید دوره های آموزشی به روشی دیگر نیستند، بلکه دلیل واقعی ندارند.

این مفهوم اغلب زمانی تداوم می یابد که شرکت ها درخواست کنند از دارایی های قبلی خود برای توسعه دوره استفاده کنند و بیشتر این دارایی ها به صورت پاورپوینت موجود باشد.

این صنعت به شدت به استاندارد جدید احتیاج دارد. پاورپوینت یک قدم خارق العاده بود، راهی عالی برای افزودن آشنایی به یک محیط یادگیری نسبتاً جدید.

با این حال، ما اکنون در دوره جدیدی قرار داریم، دوره ای که کسب و کار توسط بزرگترین سازمان های آموزشی و سودآور در سراسر جهان بسیار پذیرفته شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

مسئولیت این امر به عنوان طراحان آموزشی، به عهده ما است، اما همچنین شرکت هایی که ابزارهای مورد استفاده ما را برای انتقال به نسخه “۲٫۰” استفاده می کنند، ایجاد می کنند، این یکی از پایه های پاورپوینت است و ما را فراتر از قالب طراحی و پیشرفت اسلاید می برد.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: