نکاتی برای ایجاد سریع دوره ها

آیا داشتن یک زمان نامحدود برای ایجاد دوره هایتان عالی نخواهد بود؟

متأسفانه، این تقریباً هرگز امکان پذیر نیست. در حقیقت، بیشتر پروژه های توسعه دوره با زمان، بودجه و گاهی اوقات هر دو محدود می شوند.

به همین ترتیب، دانستن برخی از استراتژی های سرعت بخشیدن که به ما امکان می دهد دوره های موثر را به موقع ایجاد کنیم، مهم است.

نکات زیر به ویژه اگر دوره های آنلاین ایجاد می کنید و با محدودیت زمانی روبرو هستید بسیار مفید است.

برای طراحی دوره از الگوهای پیش ساخته استفاده کنید

ایجاد الگوهای سفارشی برای پروژه شما ایده آل است، اما انجام و تأیید آن اغلب زمان زیادی می برد. برای سرعت بخشیدن به کارها از الگوها استفاده کنید تا به محتوا برسید.

آزمون فقط در پایان دوره

معمولاً اجرای آزمونها در طول دوره، ایده خوبی است، اما وقتی زمان محدود است، باید فقط روی آزمون اصلی (که اغلب بعد از ارائه تمام مطالب، به عنوان آزمون نهایی ارائه می شود) تمرکز کنید.

ابتدا این آزمونها را ایجاد کنید و سپس اگر زمان اجازه داد می توانید آزمونهای طول دوره را وارد کنید.

به سوالات چند گزینه ای پایبند باشید

در حالت ایده آل، سوالات شما شامل انواع مختلفی از پرسش ها مانند تطبیق، پر کردن جای خالی، مرتب سازی و غیره است.

هنگامی که تحت فشار محدودیت زمانی هستید، سریعترین آزمون برای شما، آزمونی با سوالات چند گزینه ای استاندارد (و درست یا غلط) است.

به یاد داشته باشید و مطمئن شوید سوالاتتان همچنان چالش برانگیز باشد.

برای ایجاد دوره از یک برنامه استفاده کنید

بعضی از پروژه ها چندین برنامه نرم افزاری را برای ایجاد دوره درخواست می کنند. به عنوان مثال، ما در پروژه هایی بوده ایم که برای شبیه سازی Adobe Captivate و برای محتوای دوره Articulate می خواسته اند.

هرچه از برنامه های بیشتری استفاده کنید، پیچیدگی فنی پروژه بیشتر خواهد بود که به زمان برای عیب یابی، توسعه و ارائه ی محتوا می افزاید.

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: