انتخاب استراتژی درست ارزیابی دوره

بیشتر دوره های آنلاین با یک آزمون پایان می یابد تا ارزیابی کند که آیا دانش پذیر مطالب را متوجه می شود یا خیر.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که استراتژی های ارزیابی بسته به آنچه که می خواهید اندازه بگیرید متفاوت است.

علیرغم شباهت های آنها، کسب مهارت های الکترونیکی می تواند نتایج نهایی مطلوب بسیار متفاوتی را برای افرادی که آنها را می گیرند داشته باشد.

سه منطقه اصلی شامل:
۱- حفظ کردن و یادآوری
۲- درک مفهومی
۳- برنامه پردازش

گاهی اوقات هدف یک دوره آنلاین تشویق ترکیبی از هر سه است، در واقع این معمولاً چنین است.

اندازه گیری هر یک از اینها به استراتژیهای مختلفی نیاز دارد. به عبارت دیگر، آزمون یک رویکرد “متناسب با همه” نیست.

در زیر برخی از استراتژی های ارزیابی وجود دارد که می توانید بسته به هدف اصلی محتوای دوره آنها را دنبال کنید.

حفظ و یادآوری

  • سوالات چند گزینه ای
  • پرکردن جاهای خالی
  • سوالات تطبیقی
  • فراخوان به موقع
  • یادداشت برداری
  • بازگو کردن

درک مفهومی

  • سوالات باز
  • مسائل استاندارد ریاضی
  • بحث و گفتگو (با درخواست)

برنامه فرآیند

  • معادلات و مشکلات کلمات
  • یک آزمایش را تکرار کنید
  • کار شناخته شده را از نو بسازید
  • بحث (با درخواست)

حوزه ای که اکثر مردم با آن آشنایی دارند حفظ و یادآوری است. مهم است که به یاد داشته باشید که این فقط اولین قدم است.

استفاده از اطلاعات جدید، شاخص بهتری برای تأثیرگذاری دوره است، زیرا نشان می دهد دانش پذیر برای تأثیرگذاری بر رفتار، مطالب را درونی کرده است.

این سازمانها معمولاً هنگام ارزیابی تأثیر بازده سرمایه گذاری در هر اقدام آموزشی بیشتر به آن اهمیت می دهند.

برخی از این استراتژی ها نمی توانند در یک زمینه خالص آنلاین وجود داشته باشند.

در صورت امکان، باید روشهای استفاده از روش یادگیری ترکیبی برای محتوای دوره را بررسی کنید.

با استفاده از یادگیری ترکیبی، مزایای طبیعی آموزش الکترونیکی و آموزش زنده را کسب می کنید.

تبلیغات: وکیل پاکدشت

سایر مقالات مجله تخصصی آموزش الکترونیکی: